Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
MATEMATIKA Úměra přímá a nepřímá - slovní úlohy řešené trojčlenkou.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Opakování na 3. písemnou práci
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
OBDÉLNÍK Slovní úlohy.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Obvody a obsahy obrazců
Slovní úlohy na dělitelnost
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Slovní úlohy (EUPŠM10), M 8.r. Zpracoval: Mgr. Anna Sedlaříková

Anotace: DUM je zaměřen na upevnění učiva – užití mocniny a odmocniny v praxi. Žáci řeší slovní praktické slovní úlohy. DUM vytvořen: 20. 10. 2011

Využití druhé mocniny a odmocniny SLOVNÍ ÚLOHY Využití druhé mocniny a odmocniny

Úloha č. 1 Čtvercová zahrada má obsah 625 m². Kolik m pletiva je třeba objednat na zhotovení plotu kolem zahrady?

Řešení úlohy č. 1 obsah zahrady 625 m² strana zahrady √625 m = 25 m obvod zahrady o = 4 . 25 m o = 100 m Na zhotovení plotu kolem zahrady je třeba 100 metrů pletiva.

Úloha č. 2 Ze čtvercové zahrady o straně 57 m prodáme dvě třetiny plochy. Kolik Kč můžeme prodejem získat, platí-li se za 1 m² 80 Kč?

Řešení úlohy č. 2 délka strany zahrady a = 57 m obsah zahrady S = 57² m² = 3 249 m² prodáme 3 249 : 3 . 2 = 2 166 m² prodejem získáme 2 166 . 80 = 173 280 Kč Prodáme 2 166 m² zahrady a získáme 173 280 Kč.

Úloha č. 3 Obdélníková podlaha chodby s rozměry 6 m a 1,8 m se má pokrýt čtvercovými dlaždicemi o straně délky 30 cm. Kolik dlaždic je třeba na pokrytí chodby?

Řešení úlohy č. 3 Obsah chodby 6 . 1,8 = 10,8 m² Obsah dlaždice 0,3² = 0,09 m² Počet dlaždic 10,8 : 0,09 = 120 Na pokrytí chodby je třeba 120 kusů dlaždic.

Úloha č. 4 Betonová nádrž na vodu má tvar krychle. Vnitřní obvod betonové nádrže je 7,2 m. a) Urči plochu stěn nádrže. b) Kolik kg barvy musíme koupit na 3 nátěry nádrže, když 1 kg barvy vystačí na 6 m² plochy?

Řešení úlohy č. 4 a) obvod nádrže 7,2 m plocha stěn nádrže S = 5 . (7,2 : 4)² = 16,2 m² b) množství barvy 16,2 : 6 . 3 = 8,1 kg

Úloha č. 5 Na pozemku o rozměrech 15 m a 30 m je postavena chata čtvercového půdorysu o straně délky 6 m. Zbytek pozemku chceme zatravnit. a) Vypočítej obsah pozemku, který máme zatravnit. b) Jaké množství travního semene je třeba připravit, když na 100 m² pozemku je třeba zasít 0,25 kg travního semene?

Řešení úlohy č. 5 a) plocha zatravněného pozemku S = 15 . 30 - 6² = 450 - 36 = 414 m² b) množství travního semene na 100 m² ……0,25 kg na 414 m² …..0,25 : 100 . 414 = 1,35 kg

Použité zdroje: Učebnice: Zdena Rosická a kolektiv učitelů: Algebra pro 8. ročník, Brno, 1999, ISBN 80-85607-92-1