Ovládání interaktivity Home .... Job Search .. Post Resume.. Login JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs 1 - 19 of 19 Save this search and email me new jobs later Page: [1] Ovládání interaktivity Jobs 1 - 19 of 19
Ovládání interaktivity Home .... Job Search .. Post Resume.. Login JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs 1 - 19 of 19 Save this search and email me new jobs later Page: [1] Ovládání interaktivity (Začněme od základů) Jobs 1 - 19 of 19
Ovládání interaktivity Home .... Job Search .. Post Resume.. Login JOBS FOR PROGRAMMERS Jobs 1 - 19 of 19 Save this search and email me new jobs later Page: [1] Ovládání interaktivity (Začněme od základů) Jobs 1 - 19 of 19
„Spagetti kód“ 234 c21=345 XXXXX XXXXXX IF xxx GOTO 234 XXXX xxxx
Strukturované programování Zapouzdřování Niklaus Wirth Oddělení dat a algoritmů Jak s tím budu pracovat S čím a kde budu pracovat Deklarace dat Definice algoritmů Algoritmy skládat z do sebe zanořovaných třech typů „součástek“: Např. musíme předem oznámit že budeme pracovat s proměnnou daného typu Deklarací se také určí viditelnost a rozsah platnosti dat 1. Posloupnost 2. Podmínka 3. Cyklus
Strukturované programování – definice algoritmů Algoritmy skládat z do sebe zanořovaných třech typů „součástek“: 1. Posloupnost 2. Podmínka 3. Cyklus bla bla bla; while (podmínka) { bla bla bla; } ANO Ne if (podmínka) { bla bla bla; } Ne ANO bla bla bla; bla bla bla; bla bla bla; if (podmínka) { bla bla bla; } else { ANO bla bla bla; Ne do { bla bla bla; } while (podmínka) Ano Ne
Strukturované programování Zapouzdření Deklarace dat S čím a kde budu pracovat Definice algoritmů Jak budu pracovat Posloupnost Podmínka Cyklus Niklaus Wirth Moduly Modulární programování Divide et impera! = Rozděl a panuj! Dovoz Vývoz Dovoz Moduly Vývoz Data (tj. proměnné, typy) Procedury a funkce Celé moduly Moduly
Strukturované programování Niklaus Wirth Modulární programování Objektové programování Alan Kay Softwarové čípy
Movie clipy ve Flashi Vlastnosti třídy (společné všem instancím) _root (hlavní klip) data - atributy chování - metody B C A D Movie clip v knihovně Instance movie clipů Objekty Třídy Individuální vlastnosti objektu (přidaná vlastnosti objektu)
natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD ROBOT natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD sehniSe krokRobota vlevoVbok krokRobotaOPolíčko
natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD ROBOT natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD vlevoVbok() sehniSe()
natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD ROBOT SEVER=0; VÝCHOD=1; JIH=2; ZÁPAD=3; Atributy natočení: SEVER,VÝCHOD,JIH,ZÁPAD vlevoVbok() Metody sehniSe() Objekt (instance třídy)
Časté chyby natočení = SEVER natočení == SEVER Přiřazení true undefined Přiřazení undefined natočení = SEVER true natočení == SEVER If ( ) { ….. } Výraz jehož výsledkem je logická hodnota undefined == undefined ? ANO
natočení = SEVER natočení == SEVER ) { ….. } If ( var natočení:Number _root =1 var SEVER:Number=0 třída Robot (knihovní movieclip Robot) var natočení:Number =undefined natočení = SEVER natočení == SEVER If ( ) { ….. }
natocení == SEVER ) { ….. } If ( false var natočení:Number _root =1 var SEVER:Number=1 třída Robot (knihovní movieclip Robot) var natočení:Number =1 natočení = _root.SEVER =1 natocení == SEVER If ( ) { ….. } Proměnná může být také definována svým prvním výskytem undefined ==1 ? false Kompatibilita se staršími verzemi
natocení == SEVER Řešení: ) { ….. } If ( var natočení:Number _root =1 var SEVER:Number=0 třída Robot (knihovní movieclip Robot) var natočení:Number Řešení: natočení = _root.SEVER Definice Atributů (=proměnných) a metod (=funkcí) v externím souboru natocení == SEVER If ( ) { ….. } Proměnná může být také definována svým prvním výskytem Kompatibilita se staršími verzemi
Objektové programováni atributy Třída Robot class Robot { …. .. } SEVER:Number=0; VÝCHOD:Number=1; JIH:Number=2; ZÁPAD:Number=3; Natočení:Number=SEVER; metody function vlevoVbok():void function sehniSe():void
Objektové programováni atributy Třída Robot class Robot { …. .. } class Robot extends MovieClip{ …. .. } SEVER:Number=0; VÝCHOD:Number=1; JIH:Number=2; ZÁPAD:Number=3; Natočení:Number=SEVER; metody function vlevoVbok():void function sehniSe():void MovieClip atributy _x:Number _y:Number _alpha:Number …. function goToAndStop(n:Number):void …. metody
Projekt měřák hodn minH maxH tweening minF frm maxF ? hodn
Ta trocha matematiky… hodn frame maxF frm minF hodnota minH maxH (maxF-minF)/(frm-minF)=(maxH-minH)/(hodn-minH) hodn minH tweening frm= (hodn-minH)*/(maxH-minH)+minF maxH frame minF frm miaxF ? hodn maxF maxF-minF frm frm-minF minF hodn-minH maxH-MinH hodnota minH hodn maxH
Ta trocha matematiky… hodn frame maxF frm minF hodnota minH maxH frm= (hodn-minH)*(maxF-minF)/(maxH-minH)+minF hodn minH tweening maxH frame minF frm miaxF ? hodn maxF frm minF hodnota minH hodn maxH
Projekt měřák Měřák MovieClip hodnota:Number minHodnota:Number maxHodnota:Number function nastaMinimum():void function nastaMaximum():void function nastavHodnotu():void function zobrazHodnotu():void MovieClip _x:Number _y:Number _alpha:Number …. function goToAndStop(n:Number):void ….