VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou ZEMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr.Renata Viktorinová
ZEMĚDĚLSTVÍ OVĚŘENÍ VE VÝUCE: 30.11.2011 PŘEDMĚT: Vlastivěda ROČNÍK: 4. KLÍČOVÁ SLOVA: zemědělství, zemědělská půda, orná půda, pastviny, zemědělská výroba – živočišná, rostlinná ANOTACE: DUM seznamuje žáky s pojmem zemědělství. Odlišuje druhy zemědělské půdy a výroby. Motivuje k práci s mapou.
Vysvětli následující slova: dělat zemědělec Země země zemědělství zemědělská půda zemědělská výroba
Najdi vhodné dokončení věty. Své rozhodnutí zdůvodni. Pro rozvoj zemědělství je důležité: pracovní den pěkná mapa státní zřízení podnebí technická vyspělost druh půdy
Zemědělská půda: orná půda zelené plochy vinice pastviny pole sady louky
Doplníš správně? Pěstování hospodářských rostlin se označuje jako ___________________________ . Pěstujeme například: ______________________________________ . Chov hospodářských zvířat nazýváme ____________. Patří sem například: ____________________________________ . rostlinná výroba pšenici kukuřici živočišná výroba chov prasat zeleninu chov ovcí chov včel cukrovou řepu
Přiřaď obrázky do oblastí, kde najdeme tuto rostlinnou či živočišnou výrobu.
ZEMĚDĚLSTVÍ je ovlivněno přírodními podmínkami (podnebí, kvalita půdy) a technickou vyspělostí obyvatel zemědělská půda (orná, zelené plochy) zemědělská výroba (rostlinná, živočišná) Nížiny: pěstování obilí, kukuřice, cukrové řepy, ovoce a zeleniny, vinné révy, chmelu Vrchoviny: pěstování lnu, řepky olejky, ovsa a brambor Hornatiny: pastvinářské oblasti (krávy, ovce)
Použité zdroje: Obrazový materiál čerpaný z otevřené galerie na www - http://office.microsoft.com (Mapa České republiky – MC900349423.WMF) Vlastní fotografie