Rehabilitační tělesná výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Advertisements

Hmyz s proměnou dokonalou
HMYZ s proměnou dokonalou
Denní motýli.
ROHÁČ OBECNÝ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Hmyz Motýli.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střechatky (megaloptera)
Chrostíci Andrea Vopálenská.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, rozmnožováním a způsobem života běláska a jiných druhů motýlů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština.
Škůdci cibulové zeleniny
DVOUKŘÍDLÍ.
Motýli Barbora Žáková
VY_32_INOVACE_18_Bělásek zelný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SÍŤOKŘÍDLÍ.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VÝVIN HMYZU Autor: Bronislav Šenkeřík
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
VY_32_INOVACE_409, 21. sada, Přírodověda
Bezobratlí.
Lepidoptera (Motýli) Smrčková Eva.
Motýli (Lepidoptera).
Pavouci a Štíři.
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Pří_081_Rozmanitost přírody_Denní motýli Autor: Mgr. Marie Boučková
Hmyz s proměnou dokonalou
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Matka Rozvinuté Vaječníky Nerozvinuté Vaječníky Dělnice.
Hmyz domácí Karolína Černá.
Škůdci kořenové zeleniny
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Číslo přílohy: VY_52_INOVACE_02_MOTÝL Autor:Mgr. Libuše Stonawská Předmět:Přírodověda Třída: 4. ročník Šablona projektu:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace – Motýli Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností, odpovědi na doplňující otázky,
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Veronika Kurišová Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.ZOO4 Vytvořeno:14.
Blechy, chrostíci Hmyz Holometabola vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Denní motýli (hmyz). Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Veronika Kurišová Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_V.ZOO3.
 Materiál pro výuku přírodopisu v 6. ročníku základní školy praktické  Určeno pro interaktivní tabuli  Výklad nové látky – druhy hmyzu, stavba těla,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Autor: Mgr . Iveta Váňová
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Motýli Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Vypracovala: Beáta Tupá
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
MOTÝLI VY_32_INOVACE_XVII-C-19.
Řád: Motýli sací ústrojí se sosákem Živí se rostlinnými šťávami
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
MOTÝLI.
DENNÍ MOTÝLI.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

Rehabilitační tělesná výchova Seznámení se s vývojem motýla Pohybová hra – MOTÝL Bc.Kateřina Cuperová

Motýli Motýli procházejí během života složitým vývojovým cyklem, který má 4 stádia: 1. vajíčko 2. housenka (larva), 3. kukla (pupárium), 4. dospělec (imago).

1. Vajíčko Je to drobný útvar, ve kterém probíhá vývoj housenky. Počet vykladených vajíček závisí na druhu motýla - může jich být až několik stovek. Jsou různě barevné např.: zelené, žluté, bílé i jinak barevné. Housenky se líhnou za několik dní nebo několik měsíců.

2. Housenka Housenky mají tělo lysé nebo pokryté chloupky, trny nebo různými výrůstky, které slouží jako ochrana proti nepřátelům. K ochraně také patří zbarvení housenky- většinou zelené anebo jejich maskování (například imitace listu, větvičky, květu).

3. Kukla Závěrečné stadium housenky. Probíhá zde přeměna housenky v motýla. Housenky při kuklení vytvářejí kolem sebe z vlastních slin a vláken hedvábí zpevněnou schránku, která ji má chránit. Po ztvrdnutí představuje kukla nepohyblivé stadium vývoje motýla. Stadium kukly může trvat několik dní nebo měsíců.

4. Dospělec Při líhnutí praská kukla ve švech podél tykadel, kolem hlavy a na hřbetě. Motýl se okamžitě souká ven a snaží se co nejrychleji zavěsit, aby mohl rozvinout svá doposud krátká a měkká křídla. Tento proces trvá asi půl hodiny-závisí na jeho velikosti a okolní teplotě.  

Videozáznam o motýlech http://www.ceskatelevize.cz/porady/10214729714-kapitolky-o-haveti/209572230550002-motyl/

Pohybová hra MOTÝL http://www.youtube.com/watch?v=taMjSfVQc20 Schoulíme se do podoby vajíčka. Klidně ležíme a čekáme na svůj čas. Uvnitř něco živého dozrává. Vajíčko puká a vylézáme z něj jako housenka. Posunujeme se po zemi plazením. Zakuklíme se obalením do deky a čekáme až se vytvoří nová forma života – motýl. Protáhneme křídla a zkusíme létat…. Na závěr si povídáme si o pocitech v jednotlivých fázích vývoje.

http://wiki.rvp.cz/@api/deki/files/12249/=housenka.jpg http://wiki.rvp.cz/@api/deki/files/11671/=IMG_6177.JPG http://nd01.jxs.cz/153/796/deaac3eb9a_25765775_o2.jpg http://motyli.kolas.cz/okac-medynkovy-fagi.htm http://nd01.jxs.cz/287/242/55dc5d8990_46975528_o2.jpg http://www.hospiczdislavy.cz/wp-content/uploads/2010/11/mot%C3%BDl-a-slune%C4%8Dnice.jpg http://nd04.jxs.cz/783/465/1055d05c98_74869351_o2.jpg http://www.people.cz/mag/cs/articles-detail/aid-13355