Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 –40_ slozeni_obyvatelstva
Obyvatelstvo světa a jeho početní růst
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.63 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – NÁBOŽENSKÉ VYZNÁNÍ.
Kraj Praha Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
VY_32_INOVACE_Vac_III_08 Obyvatelstvo ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_29_Zpracovatelský průmysl_Sluková Téma:Zpracovatelský průmysl Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_33_Jihočeský kraj_Sluková Téma: Jihočeský kraj Číslo.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_50_Východní Evropa_Sluková Téma: Východní Evropa Číslo.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Krkonoše VY_32_INOVACE_41_Krkonose
Římská čísla – Matematika 3.ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Cesta do školy VY_32_INOVACE_56_Cesta_do_skoly Prvouka - 2. ročník
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Planeta Země VY_32_INOVACE_ 27_Zeme vlastivěda, 4.,5. ročník
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Dělení čísla dvojciferného číslem jednociferným
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
zpracovaný v rámci projektu
Obyvatelstvo a sídla.
Druhy optických prostředí
Pravoúhlá soustava souřadnic
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_24_Vývoj obyvatelstva ČR_Sluková Téma: Vývoj obyvatelstva ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3380 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Anotace Škola: ZŠ Mnichovo Hradiště, Sokolovská 254, okres MB Třída: 8. ročník Období : 1.pololetí školního roku 2011/2012 Výstup: prezentace Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Využití: interaktivní tabule, dataprojektor, monitory žáků Pomůcky: Školní atlas světa, Atlas dnešního světa, učebnice, Atlas České republiky Inovace: Materiál slouží k doplnění rozvoje informací o ČR. Aktivní práce žáků na tabuli

VÝVOJ OBYVATELSTVA ČR

Hustota zalidnění je ovlivněna přírodními podmínkami – nadmořská výška, členitost terénu, .. Středně zalidněný stát Přirozený přírůstek bude postupně klesat, a celkový počet obyvatel se bude do roku 2010 snižovat Zvýšení zájmu o pracovní místa z cizích národů Obyvatelstvo jako celek stárne Průměrný věk obyvatel v ČR je 40,2 roků Střední délka života – průměrný věk, kterého se lidé dožívají, se postupně prodlužuje

většina obyvatel nevyznává žádné náboženství nejvíce lidí se hlásí k římskokatolické církvi výrazně vyšší podíl věřících obyvatel je na Moravě

Doplňující otázky: Zjisti v jakých oblastech ČR je nejvyšší a nejnižší hustota zalidnění. Co je to přirozený přírůstek obyvatel? Vyber si 5 měst a zjisti jejich přirozený přírůstek. Co je to věková pyramida obyvatel? Kolik obyvatel má ČR? Jaká je hustota zalidnění v ČR?

Metodické využití DUM slouží jako prezentace a rozšíření učiva o České republice - procvičování orientace a opakování učiva. Součástí není řešení.

Zdroje BORECKÝ, Daniel ; NOVÁK, Svatopluk; CHALUPA, Petr. Zeměpis : Putování naší vlastí - Česká republika. Brno : NOVÁ ŠKOLA, 2010. 95 s. ISBN 978-80-7289-149-8. Obrázky – www.office.microsoft.com