Tvrdé a měkké souhlásky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poslechneme píseň: Jediná
Advertisements

Měkké a tvrdé slabiky ‒ procvičujeme společně
MĚKKÉ SOUHLÁSKY Český jazyk 2. ročník
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Mgr. Vladimíra Mikulášková
Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
VY_32_INOVACE_16,čj. Strom má silné (kořeny – koření). Maminka dává do polévky (kořeny – koření). Vyhlídkové (letí - lety) byly zrušeny. Letadlo (lety.
Tvrdé a měkké souhlásky
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM12 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Tvrdé slabiky Český jazyk 2. ročník
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Základní škola Církvice, okres Kutná Hora
Český jazyk Slova se slabikou ji, jí Mgr. Vladimíra Mikulášková
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_441_Tvrdé a měkké slabiky AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK,
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM13 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_185
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_13.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy tvrdé souhlásky, tvrdé slabiky. Druh.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy měkké souhlásky, měkké slabiky. Druh.
Český jazyk Slova se slabikami di, ti, ni, dí, tí, ní
Mgr. Vladimíra Mikulášková
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_12.
Slova se slabikou ši, ší Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_193.
Souhlásky měkké Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_191.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Pec pod Sněžkou, okres Trutnov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum: 15.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ Český jazyk
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_18_03_tvrdé a měkké souhlásky.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Písmeno ď, ť, ň Slabiky dě, tě, ně, di, ti, ni
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY 32 INOVACE 361.
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Český jazyk 3 Opakování 2. třídy.
Tvrdé a mäkké spoluhlásky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace_40_Samohlásky a souhlásky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ Český jazyk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka,
Dělení souhlásek, souhlásky tvrdé Název projektu: OP VK
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Tvrdé souhlásky Číslo projektu : 11
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Tvrdé a měkké souhlásky DUM_013/JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/TVRDÉ A MĚKKÉ SOUHLÁSKY/ŠŤÁSTKOVÁ/2012 Tvrdé a měkké souhlásky Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Autor: Taťána Šťástková

hy ky ry chy ty dy ny tvrdé slabiky y-ý

h ch k r d t n jsou tvrdé souhlásky – píšeme po nich y nebo ý knihy ořechy kytice hory Po kliknutí se objeví pod obrázkem slova sudy boty zvony

kru__ o__bal se podla__ bato___ __mna příbě__ Doplň neúplná slova slabikou hy nebo hý: no__ __ nek ro__ dlou__ dra__ bře__ vá__ dru___ o__nek kru__ o__bal se podla__ bato___ __mna příbě__ hy Hy hy hý hý hy hy hý hý hy hý hy hy hy hy Doplňování po sloupcíh. Po kliknutí přiletí slabika.

Doplň slabiky chy nebo chý: Hlu___ člověk neslyší. Zralé oře___ padaly. V ku___ni se něco vaří. Ze stře___ visely rampou___. Ten příklad je jednodu___. ___trý člověk se ve světě neztratí. Udělal si na noze pu___ř. chý chy chy chy chy chý Chy chý Doplň slabiky ky nebo ký a vyber, co k sobě patří: slad__ hor__ ten__ měk__ hez__ ký ky __selé vyso__ veli__ krát__ hoř__ obraz prut ký ký chléb čaj ký ký dům lék ký med provázek ký okurky strom ký ký

brambo__ sk__š __bník __č dí__ byst__ __ma ho__ úk__t Doplň neúplná slova slabikou ry nebo rý: brambo__ sk__š __bník __č dí__ byst__ __ma ho__ úk__t mok__ chyt__ __je __že mod__ sta__ ry rý ry rý ry rý rý ry ry rý rý ry rý rý rý

dy, ty, ny – dý, tý, ný Ve slovech schody, mosty, zvony hlásky d, t, n vyslovujeme tvrdě, proto za nimi píšeme y. 1. Doplň dy nebo dý: Každý živý tvor __chá. Ve sklepě stály su__. Sousedka umyla scho__. Jana sbírala jaho__. Vyrostla nám __ně. dý dy dy dy dý 2. Doplň ty nebo tý: Maminčiny buch__ jsou nejlepší. Žlu__ mo__l si sedl na kvě__. Povodeň strhla plo__ a mos__. ty tý tý ty ty ty 3. Doplň ny nebo ný: Pepík je pil__ žák. V noci jsem měl zlé s__. Strom má silné koře__. Dům hlídá čer__ pes. Z dálky jsme slyšeli zvo__. ný ny ny ný ny

ši či ři ži ci ji ti di ni měkké souhlásky i – í

ž š č ř c j ď ť ň jsou souhlásky měkké – píšeme po nich i nebo í lžička oči košile křída zajíc žáci hnízdo dítě květina

ži – ží ši – ší či – čí ři - ří Doplň neúplná slova: ži – ží ši – ší či – čí ři - ří __dle se__t sva__na sk__ň __žala pr__ __ch __zek le__ __ška __stý čty__ __je u__ vr__ t__da __zeň lep__ __tanka va__ ko__ch __je u__tel Ji__ dr__ vět__ to__ t__ ži ši či ří ží ší či ří ží ši či ři ži ši čí ří ží ší čí ří ži či ši ří ží ší čí ři

Oběd __me v __delně. __řina rozbila va__čko. Doplň neúplná slova: ci – cí Věrka s Hankou šly do __rkusu. V jeteli hopsali tři zají__. Zední__ kladli __hly. Vojá__ stáli v pozoru. Dej si do čaje __trón. Žá__ mají své vě__ v pořádku. ci ci ci ci ci ci ci ci ji – jí Oběd __me v __delně. __řina rozbila va__čko. Ukroj mi kra_c chleba. __skra zapálila slámu. Děti si spolu hra__. Za__c má rychlé nohy. jí jí Ji jí jí Ji jí jí

di, ti, ni - dí, tí, ní Když slyšíme dy, ty, ny, napíšeme tvrdé y. Když slyšíme di, ti, ni, napíšeme měkké i. Urči správně napsaná slova. dyvadlo divadlo tisíc tysíc penýze peníze hnýzdo hnízdo kniha knyha tiše tyše díra dýra díchá dýchá mosti mosty deštník deštnýk

OPAKOVÁNÍ – doplň i,í – y, ý. Co dělaj_ dět_ Jen_k si dělá papírové lod_čk_. J_ř_na š_je šat_ pro svou panenku. An_čka dává do vázy růž_. Frant_šek poč_tá př_klad_ z matematik_. Lád_k zalévá na zahradě záhon_. J_rka se uč_ na poč_tač_. Han_čka př_pravuje svač_nu. Ot_k přeskakuje klád_. J_tka ut_rá prach z psac_ho stolu. Bedř_ch si př_pravuje ud_ci. H_nek si č_stí bot_. í i í i y i i i y i i i í í y y í y i í í i i i i í y i í í i i i y i y

Zdroj: http://office.microsoft.com/cs-cz/images