Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Jehlan povrch a objem.
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
Pythagorova věta užití v prostoru
Rotační kužel - výpočet objemu
Hranoly Pohanová Lucie.
Matematika Povrchy těles.
Digitální učební materiál
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Honem pryč!! MNOHOSTĚNY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Objem hranolu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
29.1 Síť a povrch kolmého hranolu
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Prezentace – Matematika
Digitální učební materiál
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jehlan výpočet povrchu
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa – trojboký hranol
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Výpočty povrchu a objemu složitějších typů složených těles
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika Komolý jehlan
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_01
Transkript prezentace:

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Hranoly VY_32_INOVACE_55_hranoly Autor: Tomáš Najman Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

výška = délka boční hrany Trojboký hranol F (horní) podstava DEF D výška = délka boční hrany E boční stěny (obdélníky nebo čtverce) C ABED / BCFE / ACFD A boční hrana (dolní) podstava ABC B

- jaké tvary mají jejich Příklady hranolů podstavy? Příklady hranolů čtyřboký hranol pětiboký hranol podstavy - čtverce / obdélníky podstavy - pětiúhelníky trojboký hranol čtyřboký hranol podstavy - trojúhelníky podstavy - lichoběžníky

Pravidelné hranoly pravidelný trojboký hranol - podstavy jsou rovnostranné trojúhelníky pravidelný čtyřboký hranol - podstavy jsou čtverce pravidelný pětiboký hranol - podstavy jsou pravidelné pětiúhelníky atd.

Plášť hranolu F D E C A B - je tvořen všemi bočními stěnami  rozvinutý plášť: C A (ZMENŠENO) B