Média - jak s nimi a jak na ně?
Jak fungují dnešní média? Malá kapacita redakcí Práce pod časovým tlakem Hromada nabízených informací Snaha mít jedinečné informace „Odborníci na jeden den“
Potřeba se přizpůsobit…jak? Vybočit zajímavými příběhy Volit vhodné komunikační kanály Komunikovat s veřejností napřímo
Co znamená silný příběh? Aktuálně o běhu Terryho Foxe: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kalendarium/28410-beh-terryho-foxe-solidarita-s-nemocnymi-rakovinou/
Poznáte příklady z ČR?
Poznáte příklady z ČR?
Poznáte příklady z ČR?
Jaký je váš příběh?
Jak vytvořit zajímavý příběh? Ukazujeme drama a emoce Varujeme před nějakou hrozbou Upozorňujeme na něco jako první Představujeme něco unikátního Zapojujeme příběhy konkrétních lidí Oslovujeme co nejširší skupinu lidí Přidáváme zábavu a humor Potřeba oprostit se od samotné organizace a hledat stěžejní téma! Drama a emoce: Vozíčkáři nemají přístup do všech potřebných budov v okolí Lidé s postižením mají problém budoucího uplatnění Děti nemají rodiče Hrozba Zvýšené riziko nemocí (leukémia, onemocnění srdce) Důkazy nedemokratických principů Ekologická katastrofa Jsme první Nové léčebné zařízení v ČR Unikátní Vyléčení marihuanou Nový přístroj pro léčbu Sportovní výkon postiženého Příběhy konkrétních lidí Problémy s alkoholem Život v azylu Široké oslovení lidí Špatné využívání volného času Riziko sociálního vyloučení Možná máte nemoc, ani o tom nevíte Zábava a humor
Zajímavé příběhy v praxi Korálky dětem Projekt spojený se slavnou osobností – velice dobře zvolená celebrita, které celý příběh můžete věřit..
Zajímavé příběhy v praxi - Světluška „Každý občas potřebuje svojí světlušku, aby viděl ty, co žijí ve tmě.“
Jak komunikujete s médii? o Kdo zveřejňuje informace na svém webu o Kolik účastníků workshopu posílá médiím tiskové zprávy o Kolik pořádá tiskové konference o Kolik domlouvá články s novináři individuálně o Kolik komunikuje s veřejností napřímo například prostřednictvím sociálních sítí
Výběr komunikačního kanálu Web snese vše, ale nestačí Tisková zpráva vs. tisková konference Individuální komunikace pro příběhy Znát pravidla komunikace s novináři Sociální sítě by měly odrážet téma Potřeba integrované komunikace!
Pravidla komunikace s novináři Buďte aktuální (zítra je pozdě) Buďte struční (na dlouhé čtení není čas) Piště zprávu jako článek (co, kdy, kde, proč) Buďte srozumitelní Nezapomínejte na fungující kontakt Fotografie je plus Nenechte novináře na holičkách
Jak na integrovanou komunikaci Interně Všichni znají příběh organizace Nastavit proces pro komunikaci s veřejností Externě Příběh prolíná všemi komunikačními kanály (web, akce, prostory apod.) Co platí pro obojí? Za komunikaci s médii odpovídá jeden člověk nebo tým!
Otázky
Děkujeme za pozornost! Vladimír Komjati Kateřina Borovanská komjati@prklub.cz Kateřina Borovanská borovanska@prklub.cz Dalibor Dostál dostal@profit.cz