Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBO Ř ANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_181_SAMOHLÁSKY Téma: ROZD Ě LENÍ.
Advertisements

METODICKÝ LIST Prezentace je určena k opakování a proto je vhodné, zařadit ji na začátek školního roku. Předcházejí jí další dvě: měkké slabiky a tvrdé.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Rozdělení hlásek DUM 14/1.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Český jazyk Souhlásky tvrdé a měkké - shrnutí
Tvrdé a měkké souhlásky
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Základní škola Církvice, okres Kutná Hora
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.07 Název pro školu:
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_441_Tvrdé a měkké slabiky AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK,
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM13 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_206_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Souhlásky tvrdé, měkké, obojetné VY_32_INOVACE_13 Sada 22.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_12.
Souhlásky měkké Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_191.
Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_196
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Základní škola a mateřská škola Plzeň – Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organizace Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Iva Zemanová Datum vytvoření.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Miluše Vosáhlová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_18
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Praktické použití získaných znalostí o tvrdých a měkkých souhláskách.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VY 32 INOVACE 361.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Krácení lomených výrazů
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ2_16_Psaní souhlásek uprostřed.
Český jazyk 3 Opakování 2. třídy.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_35_Závěrečný test
-ŠIBENICE- Vyjmenovaná slova po B
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace_40_Samohlásky a souhlásky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dělení souhlásek, souhlásky tvrdé Název projektu: OP VK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Měkké a tvrdé souhlásky

Základní informace Škola: ZŠ Brno, Měšťanská 21 Autor: Mgr. Barbora Vaverková Předmět: Český jazyk, 2.ročník Anotace: Prezentace je určena k opakování učiva a procvičení psaní i/í a y/ý po tvrdých a měkkých souhláskách. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Měkké souhlásky Tvrdé souhlásky jsou H Ch K R D T N. Píšeme po nich Y – ý. Měkké souhlásky jsou Ž Š Č Ř C J Ď Ť Ň. Píšeme po nich i – í.

Existují ale také výjimky!!! POZOR na cizí nebo přejatá slova: cyklista, cyklon, Cyril, cysta, encyklopedie, cyklus, hit, hierarchie, kino, rizoto, koriandr, korida, koridor, Karin, Kristýna, Brit, triko, gorila, seriál, krimi, prima

Zakroužkujte tvrdé souhlásky modře a měkké červeně. CH H Ž Ť Ř D T C Š K Č Ď N J Ň R

Ve slovech vyhledejte tvrdé slabiky, zakroužkujte je. rohlíky vozíky poklady bonbony fíky maliny preclíky baňky bačkory pastelky žvýkačky polévky

Ve slovech vyhledejte měkké slabiky, zakroužkujte je. brouci zajíčci komáři žížaly šídla tesaříci cibule citrón židle žízeň žirafa nit díra jiřičky všichni čmeláci oči šimrá

Otestujte si své znalosti  Školn _   j _ delna, r _ chlý běžec, š _ šky s mákem, těžk _   domácí úkol, kapesn _ nož _ k, k _ selé okurk _ , mám ž _ zeň, koš _ k plný hub, statečn _ princ, dobř _   lidé, ch _ tr _   jako liška, sud _   s vínem, oč _ stit vodou, čaj s c _ trónem, tabulka čokolád _ , vodn _ k Česílko.

Metodický pokyn Popis práce s materiálem: Teoretický přehled na str. 3 – 4 Str.5: Žáci zakroužkují dle zadání tvrdé souhlásky modrou barvou a měkké souhlásky červenou barvou. Str. 6 – 7: Společně si přečteme slova na tabuli. Poté v nich žáci vyhledají tvrdé a měkké slabiky, které správně zakroužkují. Str.8 – Závěrečný test znalostí – žáci jednotlivě přistoupí k tabuli a dopíší do daných slov správné i,í/y,ý. Společná kontrola s TU. Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety Očekávání a cíle Žáci si procvičí učivo o psaní měkkých a tvrdých souhlásek.

Zdroje Archiv autora http://www.mojecestina.cz/article/2012121701-test-mekke-a-tvrde-souhlasky-1 http://www.pmq-software.com/sw/cz/cj-tahak-pro-pravopis/ https://www.google.cz/search?q=y&biw=1280&bih=705&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=V1BWVZObHcSmsAGYgoHADg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=y+%C3%BD&imgrc=eAEmz9yJKDGrdM%253A%3Ba-42JgOYd4Io0M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ucebnicemapy.cz%252Ffiles%252F3%252F54172.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ucebnicemapy.cz%252Fkarticky-s-i-i-y--y.p.aspx%3B387%3B600 http://www.afoto.cz/clanek/POZOR--Mame-skladem--za-super-ceny-a-malo-dostupne-u-ostatnich-prodejcu-- Český jazyk 2 učebnice pro 2.ročník základní školy, Nová škola, Brno 2011