Osídlení VY_32_Inovace_18KR-1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Advertisements

Jádrové a periferní oblasti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Městská sídla, proces urbanizace, suburbanizace
Sídla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Sídla.
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Stupeň rozvoje států světa
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
Pouště Anotace Prezentace zpracovává informace o pouštích mírného i tropického pásu naší planety. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
SEVERNÍ AMERIKA - SÍDLA
Poloha, rozloha, lidnatost
Autor: Mgr. Helena Nováková
Indický oceán Anotace Materiál obsahuje zadání úkolů pro práci s atlasem. Vysvětluje, co jsou monzuny a tropické cyklóny. Součástí je mapa a fotografie.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ PRŮMYSL ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA SLOVENSKO A ČESKO.
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_247_Migrace obyvatelstva AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Venkovská sídla Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SEVERNÍ AMERIKA - SÍDLA
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Zlínský kraj – opakování VY_32_Inovace_01KR-3 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
K ARLOVARSKÝ KRAJ – LÁZNĚ, KTERÉ ZNÁ CELÝ SVĚT VY_32_I NOVACE _11KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
J IŽNÍ E VROPA VY_32_I NOVACE _04KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Česko – cestovní ruch VY_32_Inovace_18KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_10_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Co je a co není město? Základní škola Libina,
Jižní Čechy VY_32_Inovace_17KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Severní Evropa VY_32_Inovace_02KR-7 Mgr. Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Povrch Evropy VY_32_Inovace_04 KR-3
Východní Evropa VY_32_Inovace_06KR-7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Sídla.
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Jan Amos Komenský VY_32_Inovace_07KR-3
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výlet do Prahy VY_32_Inovace_10KR-7
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Česká republika VY_32_Inovace_16KR-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Sousední státy České republiky VY_32_Inovace_03KR-3
Ochrana krajiny a přírody ČR VY_32_Inovace_20KR-1
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_ZEMĚPIS
Nad mapou Evropy VY_32_Inovace_05KR-3
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
12 nejlidnatějších měst světa Chcete vědět která to jsou?
Téma: Polsko Číslo projektu: 02
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Osídlení VY_32_Inovace_18KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov

Anotace Anotace: výklad spojený s aktivitou žáků při řešení zadaných úkolů, práce s učebnicí, atlasem Autor: Mgr.Lenka Krčmářová Datum zhotovení: prosinec 2011 Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla, pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: Sídlo, město, vesnice, funkce měst a vesnic Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Výklad, aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: 9.ročník Celková velikost: 5,16MB

Město - vesnice Sami nebo ve skupinách určete typické znaky města. Sami nebo ve skupinách určete typické znaky vesnice. Větší velikost Vysoká hustota osídlení Hustá zástavba(výškové domy, bytová sídliště) Střediska služeb pro široké okolí (úřady, školy, nemocnice, obchody apod.) Obyvatelé pracují v průmyslu, obchodu,službách Anonymita, neosobnost, zločinnost atd. Menší počet obyvatel Převládá zástavba rodinnými domy, minimum ulic Část obyvatel pracuje v zemědělství Menší vybavenost službami Lidé se více znají – „mají k sobě blíž“ Klidnější život, nižší kriminalita atd.

Město - vesnice

Pracuj s učebnicí str.55 – 60, najdi a zapiš co znamená: Urbanizace - Míra urbanizace - Vnitřní město - Vnější město - Segregace - Aglomerace - Velkoměsto - Ve vyspělých státech dochází k poklesu počtu obyvatel měst, politický, ekonomický a společenský význam je ale spíše posilován. Otázka: proč se lidé z měst stěhují a kam? Co znamená „žít na dobré adrese“?

Kontrola: Urbanizace – soustřeďování obyvatel do měst Míra urbanizace – podíl městského obyvatelstva Vnitřní město – historické a centrální části Vnější město – okrajové části měst (předměstí) Segregace - oddělování části obyvatel (vznik ghett) Aglomerace – seskupení měst, z nichž jedno má dominantní funkci Velkoměsto – má více než 100 000 obyvatel

10 největších měst světa (r.2005) 1. Mumbai (Bombaj) Indie 12 778 7212 obyv. 2. Karachi Pakistán 11 507 2543 3. Delhi Indie 11 055 3654 4. Sao Paulo Brazílie 11 016 7035 5. Shanghai Čína 10 840 5166 6. Moskva Rusko 10 375 6887 7. Soul Jižní Korea 10 297 0048 8. Istanbul Turecko 10 124 0009 9. Mexico City Mexiko 8 720 91610 10. Tokyo Japonsko 8 483 140 Úkol: Najdi tato města na mapě

Kontrasty měst rozvojového a vyspělého světa Slumy, gheta, favellas

Kontrasty měst rozvojového a vyspělého světa

A na závěr… Procházka ulicemi jednoho a téhož města. http://www.youtube.com/watch?v=4z2DtNW79sQ&ob=av2n

Použité zdroje BERND UNTIEDT. New-York-Jan2005. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:New-York-Jan2005.jpg MATROS. Zlín-CZ. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zlin-CZ.jpg NEUVEDEN. navojna.webnode.cz [online]. [cit. 12.6.2013]. Dostupný na WWW: http://navojna.cz/FOTOGALERIE/gallery.inc.php?stranka=&mghash=0912e63541e9a6aafdc984f415d842fd&mggal=7&mgid=1&mgcmd=noslide NEUVEDEN. http://files.nedasovalhota.cz [online]. [cit. 12.6.2013]. Dostupný na WWW: http://files.nedasovalhota.cz/200000076-56a44579e0/POHLED.jpg SWAMINATHAN. Wadala slums-Mumbai. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wadala_slums_-_Mumbai.jpg CHRISTIAN MADSEN. Caracas (Venezuela) - Los barios. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Caracas_%28Venezuela%29_-_Los_barios.jpg LUKÁŠ HRON. Prague panorama. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prague_panorama.jpg STEFAN KÜHN. Munich skyline. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Munich_skyline.jpg THOMAS PINTARIC. Los Angeles. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LosAngeles06.jpg

Metodický list Prezentace slouží jako pomůcka k výkladu nového učiva Žáci pracují zároveň s atlasem, učebnicí Zeměpis pro 9.roč.(Fraus) Součástí je videoukázka