Sazba matematického textu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
SAZBA Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Tabulátory (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
IP adresace (IPv4) Velikost a určení IP adresy I. Epocha (dělení na třídy) II. Epocha (zavedení masky) Speciální adresy Příklady a řešení IP adres Souhrn.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
ZÁKLADNÍ TYPOGRAFICKÁ PRAVIDLA Mgr. Petra Toboříková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Kateřina Klánová 26. května 2010 F4110: Kvantová fyzika atomárních soustav TUNELOVÝ JEV A ŘÁDKOVACÍ TUNELOVÝ MIKROSKOP.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Měření délky pevného tělesa
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Číselné množiny - přehled
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Lineární funkce - příklady
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lineární rovnice a nerovnice I.
Obrázky Ram Rom Nástupci ROM Počítačová pamět Obrázky Paměti Ram rom
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Prvky matematických výrazů
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
8.1 Aritmetické vektory.
FUNKCE. Závislost délky vegetační sezóny na nadmořské výšce
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Logické funkce a obvody
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Stavební fakulta ČVUT, B407
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Zlomky a desetinná čísla
Rovnice základní pojmy.
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
Číslicové měřící přístroje
Logické funkce a obvody
Informatická školení F1 Office Pro Plus
ELEKTRICKÝ PROUD.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
3. přednáška Laplaceova transformace
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
(obsah a rozsah pojmu, klasifikace pojmů)
TRANZISTOROVÝ JEV.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
UŽITÍ DIFERENCIÁLNÍHO POČTU I.
ČÍSELNÉ MNOŽINY Jitka Mudruňková 2014.
Lineární funkce a její vlastnosti
Dvojosý stav napjatosti
Grafy kvadratických funkcí
Průměr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
3 Elektromagnetické pole
Transkript prezentace:

Sazba matematického textu Pravidla matematické sazby Matematické prostředí Prvky matematických výrazů

Pravidla matematické sazby písmo a základní symboly Upravuje platná norma ČSN ISO 31-11 Používají se dva druhy čísel obecná vyjadřují matematické symboly, sázejí se kurzívou určitá zapisují se číslicemi, sázejí se vzpřímeným řezem

Vzpřímeným řezem dále sázíme Explicitně definované funkce ( sin, cos, exp …) Všeobecně známé konstanty (e, i, π) Diferenciály (dx) Známé polynomy Přesně definované operátory (div, rot, grad ..) Ve fyzikálních výrazech např. náslovné indexy

Mezerování Vkládání mezer má rozsáhlá pravidla. Většina z~nich se vkládá automaticky. Dvoubodová kolem binárních operátorů, funkcí, za zlomkem, diferenciálem, sumou … Mezera se nesází u koeficientů a symbolů, u~základu logaritmů, v exponentech …

Matematické prostředí math je určeno pro matematickou sazbu uvnitř odstavce displaymath pro sazbu vysazených matematických vztahů equation pro vysazené matematické vztahy s~automatickým číslováním eqnarray pro posloupnost vzorců, vzájemně zarovnaných, každý je označen číslem

math Pro delší vzorce \begin{math} a \end{math} Pro kratší záznam\(pro začátek a\) pro konec Drobnost $ pro začátek i konec Příklad k ověření sazbou: V~rovnici \(y=kx+q\) představuje číslo $k$ směrnici přímky

displaymath Pro delší vzorce \begin{displaymath} a \end{displaymath} Pro kratší záznam \[ pro začátek a\] pro konec Drobnost $ Příklad k ověření sazbou V~rovnici \[y=kx+q\] představuje $k$ směrnici přímky

equation Je vždy ohraničeno \begin{equation} \end{equation} Vysázej: V rovnici y = kx + q (1) představuje k směrnici přímky

eqnarray Všechny střední části budou zarovnány pod sebou na střed, levé na prapor vlevo, pravé části na~prapor v pravo. Prostředí je ohraničeno \begin{eqnarray} \end{eqnarray} Mezi jednotlivými částmi je třeba znak & Pro přechod na nový řádek \\