Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Z franc. romantique = jako v románu
Advertisements

Autor: Mgr. Helena Kremsová, ZŠ Masarykova, Ostrov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_3C_19_ Hudební romantismus.
Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3421 NázevWolfgang Amadeus Mozart Téma hodinyŽivot a dílo W. A.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_28_Jevištní hudební formy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVCE_19_Fryderyk Chopin, Píseň.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Hudební kultura v Čechách v době romantismu (Bedřich Smetana) -žáci.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_22_Přelom 19. a 20. století v české hudbě TémaHudba na přelomu 19.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název učiva: BEDŘICH SMETANA
Romantismus v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Romantismus.
AUTOR: Lenka Šilhánková
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Leoš Janáček AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Richard Wagner AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Opakování učiva (průřez)
Základní informace, ukázky z děl
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Významní skladatelia romantizmu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo VY_32_INOVACE_3422 Název Romantismus v hudbě Téma hodiny Znaky a představitelé hudebního romantismu Předmět Hudební výchova Ročník/y/ 8. ročník Anotace Materiál obsahuje informace o období hudebního romantismu, o jeho znacích a hlavních představitelích světových i českých Očekávaný výstup Žáci se seznámí s obdobím hudebního romantismu, s jeho znaky a hlavními představiteli v Evropě i českých zemích Druh učebního materiálu Prezentace

Romantismus v hudbě Hudba 19. století

Znaky romantismu v hudbě Změna v hudebním životě: 1) koncerty jsou pravidelnější, objevují se koncerty pro veřejnost ( přístup na ně má každý, kdo zaplatí) 2) Zakládají se hudební školy, především konzervatoře – výchova profesionálních hudebníků 3. Skladatelé jsou svobodní, jsou živi z honorářů za provádění svých děl, dirigují, koncertují

Změny v komponování hudby Důraz na cit a fantazii Tvoří se velkolepá hudební dramata Vznik programní hudby – vznikají symfonické básně (skladatel se snaží prostřednictvím hudby vyjádřit konkrétní obrazy nebo děj)

4. Vznik národních škol – vznikají skladby inspirované národní lidovou hudbou a národními tradicemi (opery v národních jazycích, ve skladbách motivy lidových písní a tanců) 5. Proměna opery

Romantická opera Vznikají opery v národních jazycích ( dříve jen v italštině) Reforma opery – důraz na děj (příběhy z národní historie) - plynulost hudby (bez árií, recitativů a sborů) - požadavek dramatičnosti (hudba orchestru dokresluje atmosféru děje) - příznačné motivy (leitmotivy) - dokonalost výtvarné scény

Skladatelé romantické opery Richard Wagner – Bludný Holanďan, Mistři pěvci norimberští, Tannhäuser Giuseppe Verdi –Rigoletto, Aida, Traviatta, Trubadúr Carl Maria von Weber – Čarostřelec Bedřich Smetana – Prodaná nevěsta, Libuše Antonín Dvořák – Čert a Káča, Rusalka

Další představitelé Fryderyk Chopin – polský skladatel a klavírní virtuos Franz Schubert – rakouský skladatel, skládal písně a komorní skladby Ferenc Liszt – maďarský skladatel a klavírní virtuoz Petr Iljič Čajkovskij – ruský skladatel F. Liszt F. Chopin

Zdroje prameny Archiv autora www.office.microsoft.com