Teplota vzduchu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ATMOSFÉRA.
Advertisements

POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6- podnebi_CR
(míra tepelného stavu látky)
Počasí a podnebí Počasí Podnebí ( klima )
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Fyzická geografie Mgr. Ondřej Kinc Teplota, atmosférická vlhkost a srážky Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5.
ENERGIÍ NABITÁ ATMOSFÉRA
Měření teploty LC.
Matematika a její využití v geografii
POČASÍ.
Koncentrace znečišťující příměsi v ovzduší
Změny teploty vzduchu v průběhu času
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Krajina a životní prostředí
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Podnebí ČR Igor Dostal.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Informace a fotografie
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
PODNEBÍ NA ZEMI.
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
Fyzická geografie - Teplota vzduchu - Mgr. Lukáš Dolák
Měření teploty ČVUT – FEL, Praha Sieger, 2008.
Atmosféra autor: Mgr. Jana Mikešová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Materiál slouží žákům k seznámení s měřením teploty, s pomůckami, kterými teplotu měříme a s nejznámějšími teplotními stupnicemi.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vytápění Teplota. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Atmosféra tornádo bouřka led oblačnost.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Podnebí ČR.
Stavová rovnice ideálního plynu
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
3. Teplota vzduchu teplota – střední kinetická energie molekul tělesa (míra úrovně zjevného tepla v tělese) jestliže těleso přijímá tepelnou energii, jeho.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prezentace pro PIV2 Kateřina Mrázková
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Třída 3.A 15. hodina.
Prezentace pro výuku zeměpisu 6. ročník dokončeno
Teplota – souhrnná cvičení I.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Transkript prezentace:

Teplota vzduchu

Teplotní stupnice Celsiova, Fahrenheitova, Kelvinova, Reamurova Zdroj: http://www.converter.cz/prevody/teplota-srovnani.htm Kelvin [K] Celsius [°C] Fahrenheit [°F] Rankine [°R] Reaumur [°R] -273,15 -459,67 -218,15 255,37 -17,77 459,67 -14,22 273,15 32 491,67 373,15 100 212 671,67 80

Převody jednotek Zadání č. 1: Kolik je 10°C stupňů F? Postup výpočtu: F = 9 x 10 / 5 + 32 F = 50 Příklad č. 1: Kolik je -5°C stupňů F? Výsledek: 23°F

Převody jednotek Zadání č. 2: Kolik je 10°F stupňů C? Postup výpočtu: C = (10 - 32) x 5 9 C = - 12,2 °C Příklad č. 2: Kolik je 34°F stupňů C? Výsledek: 1,1°C

Meteorologická budka

Průměrná denní teplota vzduchu Příklad č. 3: Vypočtěte průměrnou denní teplotu vzduchu, jestliže na meteorologické stanici byla naměřena teplota vzduchu v 7 hodin ráno 8°C, ve 14 hodin 28°C a v 21 hodin 15°C. Postup výpočtu: T = (t07 + t14 + 2 x t21) / 4 T = (8 + 28 + 2 x 15) / 4 T = 16,5°C

Nejchladnější část dne Příklad. č. 4: Slunce vyšlo v 5:20 hod. Nejnižší teplotu naměříme v: 4:50 hod. 5:20 hod. 5:50 hod. 6:20 hod.

Tepelný ostrov města - Evropa Zdroj: http://hn.ihned.cz/2-16636990-500000_d-c2

Vertikální teplotní gradient Příklad č. 5: O kolik se sníží teplota vzduchu, jestliže se nadmořská výška zvýší o 500 m (počítejte s průměrnou hodnotou vertikálního teplotního gradientu)? Výsledek: - 3,25°C

Troposféra

Rozptyl světla v atmosféře

Záření atmoféry

Mapa izoterm

Výkyvy teploty za posledních 11 000 let

Vysvětlete pojmy Konvekce Evaporace x transpirace x evapotranspirace Sublimace Ionosféra Kondenzační jádro Teplotní inverze Izotermie Tepelný ostrov města

Zdroje http://217.197.149.2:90/foto/fotografie.htm http://metmladez.wz.cz/metdeti/i01.htm http://aktualne.centrum.cz/zahranici/fotogalerie/2011/10/30/nejzajimavejsi-snimky-svet-rijen/foto/416858/ http://www.uake.cz/frvs1269/kapitola3.html http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/wiedza/zjawiska/trabyburze_sierpien_2008.html http://www.iwiedza.net/encyklo/ileter.html