Trojúhelníky ABC a KLM jsou si podobné s koeficientem podobnosti k = 2 . V jakém poměru jsou jejich obsahy?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stín a polostín.
Advertisements

Podobnost geometrických útvarů
Užití podobnosti Změna délky úsečky v daném poměru
POZNÁMKY ve formátu PDF
Věty o shodnosti trojúhelníků
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 5 Učivo – Konstrukce trojúhelníku
POZNÁMKY ve formátu PDF
PLANIMETRIE.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
Podobnost rovinných útvarů
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
12_ Shodná a podobná zobrazení - pracovní list
Podobnost.
Pythagorova věta užití v prostoru
Užití podobnosti v praxi
Anotace Prezentace, ve které je zaveden pojem podobnosti rovinných útvarů, poměr podobnosti a věty o podobnosti trojúhelníků. Obsahuje také příklady na.
Podobnost trojúhelníků
KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU PODLE VĚTY SSS
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Věty o shodnosti trojúhelníků
DÉLKA. Rozdělte se do skupin po čtyřech: Každá skupina dostane pracovní list s následujícími úkoly.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Střední příčky trojúhelníku
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Podobnost trojúhelníků
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
Podobnost trojúhelníků I.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_20.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Trojúhelník.
Trojúhelník Geometrie pro 3. třídu.
Obvod a obsah trojúhelníku
Vyjádření neznámé ze vzorce
Střední příčky trojúhelníku
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
PLOCHY OBSAHY. S = a. b ROVNOBĚŽNÍK 10 m 3 m 4,6 m.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
PODOBNOST trojúhelníků Mgr. Petra Toboříková VOŠZ A SZŠ Hradec Králové 2013.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová BRAINSTORMING VŠECHNY OBRÁZKY BY SE DALY SHRNOUT DO JEDNOHO TÉMATU KONSTRUKCE.
M ATEMATIKA 9. ROČNÍK Opakování na 1. čtvrtletní práci.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
PODOBNOST V PRAXI Jirka se rozhodl, že změří výšku borovice, která roste naproti jejich domu. Zabodl do země tyč vysokou 3 metry a zjistil, že vrhá stín.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Věty o podobnosti trojúhelníků
POZNÁMKY ve formátu PDF
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Věty o podobnosti trojúhelníků
Podobnost co už dovedeme
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Věty o podobnosti trojúhelníků
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Trojúhelníky ABC a KLM jsou si podobné s koeficientem podobnosti k = 2 . V jakém poměru jsou jejich obsahy?

Střední příčky dělí trojúhelník na čtyři malé trojúhelníky. Jsou tyto trojúhelníky podobné? Jsou podobné velkému trojúhelníku? Jaký je poměr podobnosti?

Délky stran trojúhelníku jsou 8 cm, 9 cm a 13 cm Délky stran trojúhelníku jsou 8 cm, 9 cm a 13 cm. Podobný trojúhelník má obvod o 15 cm větší. Jaká je délka nejdelší strany podobného trojúhelníku?

Praktické užití podobnosti

Měření „nedostupných“ délek (výška stromu, budovy, …) pomocí stínu pomocí tyče vylepšení => 2 tyče, nemusíme ležet na zemi pomocí zrcátka

Člověk vysoký 1,8 m vrhá stín o délce 1,1 m Člověk vysoký 1,8 m vrhá stín o délce 1,1 m. Jaká je výška stromu, jehož stín měl ve stejném okamžiku délku 3,3 m? Sestavte rovnici pro výpočet výšky stromu: a) na základě poměrů mezi odpovídajícími si stranami obou trojúhelníků b) na základě poměrů mezi stranami jednoho trojúhelníka

63/15

67/19