Ekosystém Pětilístek: Prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace NA LOUCE Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP.
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Biokoridory.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Elektronická učebnice - I
VZTAHY ORGANISMŮ.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Biotické faktory prostředí
Charakteristika ekosystému
Biosféra.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Ekosystém Prchalová, K..
Úvod do ekologie.
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
Hlavní světové ekosystémy (biomy)
Životní prostředí - vše co nás obklopuje - přírodní - příroda
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Potravní pyramida, potravní řetězec
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Základní ekologické pojmy
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
VY_52-INOVACE_58_Současná biosféra - učební text.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 1.část Brainstorming -napiš vše, co tě.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Mízní (lymfatická) soustava Pětilístek uzliny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou nedokonalou Pětilístek: vážka
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Trávicí soustava Pětilístek jícen
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 2.část Pětilístek savci
Obratlovci Pětilístek: páteř
Dělení ptáků-Opakování
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Pohlavní soustava Pětilístek spermie
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Semenné rostliny Pětilístek: list
Kalanetika Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova
Výtrusné rostliny – plavuně, přesličky, kapradiny
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Biota ČR - Prezentace s výkladem
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Podmínky pro život na Zemi
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Ekosystém Pětilístek: Prostředí ------------ ---------------- Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Ekosystém Pětilístek: Prostředí ------------ ---------------- -------------- --------------- ------------- ---------- ----------- ------------ ------------ -------------- Autor: Mgr. Iveta Votápková

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Charakteristika: Ekosystém je obecné označení pro ucelenou část přírody (biosféry), která není uzavřená a komunikuje s ostatními částmi přírody - Společenstva rostlin a živočichů Skládá se ze složky živé, tvořené organismy (tzv. společenstvo neboli biocenóza a složky neživé, tvořené prostředím (biotopem). Základní funkce ekosystému jsou: - koloběh látek (tzv. biogeochemické cykly) - tok energie. Ekosystémy lze dělit na: - přírodní (jezero, les, louka) - umělé (vinice, sad, pole, rybník), - vytvořil je, nebo se na nich podílí člověk.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 BIOTOP - neboli stanoviště je biotické (živé) i abiotické (neživé) prostředí, ovlivněné a pozměněné živou složkou přírody . - lze chápat jako společné prostředí určitých složek, tedy soubor všech vlivů, které vytvářejí životní prostředí všech zde žijících organismů. Pro rostliny se někdy používá i pojem ekotop. Na obrázku ukázka biotopu-horský potok.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 BIOTA Biota je soubor všech prvků flóry i fauny v daném prostředí (oblasti). Rozeznáváme biotu: Př. v České republice ve Španělsku v Praze v Jizerských horách atd. Biotu dále rozdělujeme také podle místa: na poli v tropických lesích apod.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 A. Ekosystémy přírodní Př. Ekosystém lesa – vyjmenuj a doplň vše, co patří do tohoto ekosystému

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 B. Ekosystémy umělé Př. Ekosystém rybníku – vyjmenuj a doplň vše, co patří do tohoto ekosystému

Zpětná vazba - Opakovací testík Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Zpětná vazba - Opakovací testík Vysvětli pojem biotop. Jak dělíme ekosystémy? Uveď příklady. Jaké jsou potravní vztahy mezi živočichy v rybníku a jeho okolí. Uveď příklady potravních řetězců. Znáš příklady rybníků? Napiš je. Vyhledávej, pracuj s učebnicí, s internetem.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 8. CLIL Ecosystem Niokolo-Koba National Park-natural Region - Africa Marine ecosystems

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje Získané informace http://en.wikipedia.org Google obrázky http://www.google.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jizera_v_Doln%C3%ADm_Ko%C5%99enov%C4%9B.jpg http://www.rodovystatek.cz/ekotoalety.htm http://www.donauauen.at/?area=nature&subarea=conservation&language=slovakian http://hgf10.vsb.cz/546/Ekologicke%20aspekty/leniticky_system/rybnik.htm http://m.taggmanager.cz/cs/1270 http://en.wikipedia.org/wiki/File:River_gambia_Niokolokoba_National_Park.gif