Krytosemenné rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Bobovité Bašusová, Šebelová, Holzbachová. někdy motýlokvěté či vikvovité čeleď dvouděložných rostlin z řádu bobotvaré třetí největší čeleď (po vstavačovitých.
Poaceae (trávy) Tomáš Benda Hana Voběrková Kateřina Tomášková QA 2013/2014.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 2. část – semenné rostliny Číslo vzdělávacího materiálu:
VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
VY_32_INOVACE_04-56 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kmen: Ostnokožci na Zemi již od Prvohor
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Název školy: Základní škola Městec Králové
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘÍRODOPIS
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Mechorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Hluchavkovité.
KVĚT.
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název prezentace (DUMu): Květ
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Opylení a oplození.
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
generativní rostlinné orgány
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Oddělení: Krytosemenné rostliny
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

Krytosemenné rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců. Materiál je plně funkční pouze s použitím internetu. Bohumil Bareš

Základní pojmy Třídy Dvouděložné Jednoděložné Řády Čeleď Rody Druhy

Krytosemenné rostliny mají 2 třídy jednoděložné rostliny dvouděložné rostliny

Počet děloh v semenu 1 děloha rostliny jednoděložné 2 dělohy rostliny dvouděložné

Typ kořenů rostliny jednoděložné rostliny dvouděložné Svazčité kořeny Hlavní a vedlejší kořeny

Žilnatina souběžná žilnatina rostliny jednoděložné zpeřená žilnatina rostliny dvouděložné

Počet květních lístků 3 nebo 2x3 = 6 květ nerozlišen - okvětí 4-5 rostliny jednoděložné 4-5 květ rozlišen na kalich a korunu rostliny dvouděložné

Cévní svazky (CS) CS uspořádané v kruhu CS neuspořádané Lýko vně Kambium – dělivé pletivo Lýko - uvnitř rostliny dvouděložné CS neuspořádané Lýko a dřevo rostliny jednoděložné

Zápis do sešitu rostliny jednoděložné rostliny dvouděložné 1 děloha v semenu svazčité kořeny souběžná žilnatina květy trojčetné – i násobky Květní obaly nerozlišené cévní svazky neuspořádané Cca 50 000 druhů, rozdělených do rodů, čeledí a řádů 2 dělohy v semenu kořen hlavní a postranní žilnatina síťnatá květy čtyř-pětičetné Květní obaly rozlišené na kalich a korunu cévní svazky uspořádané v kruhu cca 200 000 druhů, rozdělených do rodů, čeledí a řádů

Použitá literatura Čabradová, Hasch, Sejpka, Vaněčková: Přírodopis pro 7 ročník http://www.biolib.cz http://botany.cz/cs http://cs.wikipedia.org/wiki

Zápis do sešitu Funkce plodu generativní orgán obsahující semena = funkce rozmnožovací výživa a ochrana semen usnadňuje rozšiřování semen = chorie – pomocí: živočichů větru vody člověkem Plody pravé plody pouze u krytosemenných rostlin nahosemenné (jehličnany) mají nepravé plody – šišky (šištice) vyvíjí se nad zemí (výjimka = podzemnice olejná)