Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Život na Zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ZKOUMÁME PŘÍRODU
Pozorování přírody stavba květu.
60.1 Základy mikroskopování
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní škola Kladruby
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
MIKROSKOP Mgr. Helena Roubalová
Kmen: Hlísti Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
LUPA A MIKROSKOP Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Jak zkoumáme přírodu?.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Životní prostředí a chemie
MYŠLENÍ A ZPŮSOB ŽIVOTA LIDÍ
Bc. Jan Hutl a Základy práce s lupou a mikroskopem 4. Žáci se naučí zásady práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou, postup práce, práce s mikroskopem,
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR POZOROVÁNÍ PŘÍRODY Zpracovala : Mgr. Jana Richterová Přírodopis 6. třída.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.03_Manzelstvi Datum:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Lupa, mikroskop, dalekohledy Název školy:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.44_Elektricke_napeti_zdroje.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.30_Prvni_pomoc Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_17_HMAT TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 Měkkýši plži TEMA: Přírodopis.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.35_Prvni_pomoc_popaleniny.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Stavba rostlinného těla
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NEZMAR OBECNÝ Žahavci VY_32_INOVACE_08_23.
Název projektu: Moderní škola
Číslo a název šablony klíčové aktivity
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_18_CHUŤ
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.20_Zivoni_prostredi_trideni_organismu.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
zpracovaný v rámci projektu
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet Datum: 23.1.2014 Ročník: ŠESTÝ Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Obraz světa Název: ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ – MAKROSVĚT A MIKROSVĚT Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Tento materiál slouží k zopakování pojmu makrosvět a mikrosvět. Citace : Černík Vladimír, Hamerská Marta, Martinec Zdeněk, Vaněk Jan, Přírodopis 6 pro základní školy, Zoologie a botanika, 1. vyd. Praha: SPN – pedagogické nakladatelství, akciová společnost 2007,120 s. ISBN 978-80-7235-374-3.

Životní prostředí - makrosvět a mikrosvět

Makrosvětem můžeme nazývat vše, co je vidět pouhým okem. U živočichů je to jejich stavba těla, povrch a další. Rostliny nás upoutají barvou, výškou, vůní atd. Všechny tyto projevy můžeme pozorovat pomocí svých smyslů. Člověk je tvor zvídavý, a proto se nespokojí s pouhým vnějším pozorováním. Rád studuje i některé vnitřní části. K tomu nám nejlépe slouží mikroskop.

Mikroskopem se nám otevírá tajuplný mikrosvět. Zde můžeme odhalit mnoho dalších tajemství přírody okulár tubus objektiv stojan stolek se svorkami kondenzor zaostřovací šroub kolektor

Úkol: Co nazýváme makrosvět? K čemu používáme mikroskop?

Odpověď: Makrosvět je vše to co můžeme vidět pouhým okem (květiny – listy, živočichové – velikost). Mikroskop používáme ke zkoumání částí, které nemůžeme vidět okem ( vnitřní části rostlin, živočichů).

Zdroje : Černík Vladimír, Hamerská Marta, Martinec Zdeněk, Vaněk Jan, Přírodopis 6 pro základní školy, Zoologie a botanika, 1. vyd. Praha: SPN – pedagogické nakladatelství, akciová společnost 2007,120 s. ISBN 978-80-7235-374-3. Obrázky: Klipart: Microsoft Office PowerPoint