Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV) 26. 4. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Advertisements

Projekt Informační a vzdělávací portál Libereckého kraje I CZ.1.07/1.1.00/ I Školení pro uživatele portálu.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
MATURITNÍ GENERÁLKA 2010 Jedinečná příležitost pro studenty i učitele středních škol připravit se na změnu maturitní zkoušky v roce 2011 tisková konference.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Setkání zástupců 1. ročníků
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Co doporučují učitelé chemie z praxe pro pregraduální přípravu učitelů chemie Doc. PaedDr. Dana Kričfaluši, CSc. Katedra chemie PřF OU.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
PB071 – Programování v jazyce C
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
AUTORITA KÁZEŇ A MOC VE ŠKOLNÍ TŘÍDĚ
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Číslicová technika.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Individuálně vzdělávací plán
Gymnasium Jižní Město Praha
Program celoživotního učení Comenius
Učitelská mobilita Erasmus+ Univerzita v Granadě
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
seminář k Teorii a metodice výchovy
jak budovat kulturu školy společně
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Synergie manažerského týmu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Talentcentrum – rozvíjíme talentované žáky SŠ a ZŠ společně
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Máte zájem o více informací?
Třídní učitelé: 1.O (osmileté studium) – Mgr. Petr Florián 1. S (šestileté studium) - Mgr. Martina Soukupová (čtyřleté studium) - Mgr. Petra Zieglerová.
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
UA104 – Didaktika informatiky I
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Intenzivní podpora školám - SRP
Život bez střeva , Praha.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Transkript prezentace:

Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV) 26. 4. 2017

Program schůzky: 1. Zahájení 2. Reflexe praxí 2016/2017 3. Aktualizovaná koncepce praxí 4. Představení nového projektu 5. Různé Zápatí prezentace

Reflexe praxí 2016/2017 – pozitivní ohlasy Spolupráce s fakultním cvičným učitelem (mnozí obdivují přirozenou autoritu). Studenti subjektivně cítí zlepšení v plánování a vedení hodin (někteří i v diferenciaci obsahu). Řada studentů ocenila, že v hodinách nebyli svazováni detailními pokyny. Váží si bezprostřední a konkrétní zpětné vazby. Vyplňování závěrečného hodnocení pro většinu nebyl problém (výrazně více oceňují slovní). Komunikace s fakultním metodikem. Zápatí prezentace

Reflexe praxí 2016/2017 – negativní ohlasy Ne vždy se podařilo udělat s dětmi zhodnocení hodiny Ne vždy dostávali (dostatečnou) zpětnou vazbu. Někteří vidí problém v psaní příprav (časově náročné, neví jak, nemají zpětnou vazbu). Možná trochu poupravit závěrečné hodnocení. Na některých školách problém realizace praxe v hodinách anglického jazyka. Obtížná realizace projektové výuky v elementárních třídách (pro některé beze smyslu). Velmi často se opakovaly povzdechy, že z didaktik ví málo a že by měly být dříve… …a tradičně, že praxe by mělo být více. Zápatí prezentace

Současný systém praxí ve studiu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ: 1. sem.: Asistentská pedagogická praxe 1 (průběžná) 2. sem.: Asistentská pedagogická praxe 2 (průběžná) 3. sem.: Asistentská pedagogická praxe 3 (průběžná) 4. sem.: Asistentská pedagogická praxe 4 (průběžná) 5. sem.: Asistentská pedagogická praxe 5 (1 týden) 6. sem.: Asistentská pedagogická praxe 6 (1 týden) 7. sem.: Souvislá pedagogická praxe 1 (3 týdny) 8. sem.: Souvislá pedagogická praxe 2 (3 týdny) 9. sem.: Souvislá pedagogická praxe 3 (3 týdny) 10. sem.: Souvislá pedagogická praxe 4 (3 týdny) Zápatí prezentace

Nový systém praxí ve studiu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ: 1. sem.: Vstupní motivační praxe (1. týden studia) 2. sem.: Pedagogicko-psychologická praxe (průběžná) 3. sem.: Asistentská pedagogická praxe 1 (průběžná) 4. sem.: Asistentská pedagogická praxe 2 (průběžná) 5. sem.: Pedagogicko-psychologická diagnostika s praxí 1 (průběžná) 6. sem.: Pedagogicko-psychologická diagnostika s praxí 2 (průběžná) 7. sem.: Souvislá pedagogická praxe 1 (3 týdny) 8. sem.: Souvislá pedagogická praxe 2 (3 týdny) 9. sem.: Souvislá pedagogická praxe 3 (4 týdny) 10. sem.: Souvislá pedagogická praxe 4 (4 týdny) Zápatí prezentace

Hlavní rysy: praxe jsou zařazeny ve všech semestrech studia jejich náplň je strukturována podle obsahu souběžně probíhajících předmětů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické složky důraz je ještě více kladen na provázání teorie a praxe prostřednictvím reflexe a sebereflexe ještě vzroste důležitost role spolupracujícího (dosud fakultního cvičného) učitele Zápatí prezentace

(viz samostatná prezentace doc. Kratochvílové) Nový projekt pro FCU (viz samostatná prezentace doc. Kratochvílové) Zápatí prezentace

Výzva pro FCU k aktivní prezentaci v časopise KOMENSKÝ Různé Výzva pro FCU k aktivní prezentaci v časopise KOMENSKÝ (více na http://katedry.ped.muni.cz/primarni-pedagogika/casopis-komensky) Zápatí prezentace

Děkujeme za vaši účast a těšíme se na spolupráci ve školním roce 2017/2018! Zápatí prezentace