ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Claude Monet
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
POINTILISMUS Od roku 1883.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Jan Vermeer van Delft MgA. Lukáš Psík
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Neděle na La Grande Jatte
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tónování barev Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Matěásková Hana TEMATICKÁ OBLAST: Dějiny umění NÁZEV DUMu: Neoimpresionismus (Pointilismus), Georges Seurat,Paul Signac POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 05 KÓD DUMu: HM_Dějiny_umění_05 DATUM TVORBY: 18. 10. 2012 ANOTACE (ROČNÍK): Tato prezentace seznamuje studenty s jednou z prvních odnoží impresionismu, se stylem, který byl znám jako pointilismus.Je na studentech, aby sami posoudili do jaké míry se jednalo o novátorský přístup, jak mnoho ještě byli pointilisté svázání s impresionismem. Měla by znovu přimět studenty, aby si zopakovali techniku impresionistů a zamysleli se nad procesem tvorby jejich následovníků. METODICKÝ POKYN: Kvinta/1.roč., Sexta/2.roč.

Neoimpresionismus Georges Seurat Paul Signac Představitelé Pointilismu / Divizionismu

Charakteristika Termín neoimpresionismus – poprvé užil kritik F. Fénéon když hodnotil dílo G Seurata Tato technika - 2.polovina 80.let 19.století Snaha o ještě výraznější barevné efekty Na bílý podklad kladli malíři těsně vedle sebe tečky v základních barvách – na sítnici oka se pak vytvořil potřebný efekt- tato technika – název POINTILISMUS Např. mnoho malých modrých a žlutých teček – divák vnímá jako zelenou Point – tečka – základní prostředek malby Obrazy tvořeny pro pohled z dálky. Ztráta spontánnosti , která byla typická pro impresionistická díla

Georges Seurat 1859-1891 Otec pointilismu / divizionismu, studoval Chevreulovy teorie o světelném a barevném vjemu. Technika, kterou maloval – velmi pracná, pomalá, jeho díla vynikají vyrovnaností a vyvážeností. Skicy – v plenéru, dokončení – ateliér. Dílo – především – život Pařížanů, hlavně život na břehu Seiny( uvolněná atmosféra), scény z cirkusu, krajiny s monumentálními stavbami Paříže.

Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte (1884 – 1886) (1) Georges Seurat Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte 1884-1886, klid, harmonie, zářivé barvy impresionistů, ale ne volné tahy štětcem, postavy kompozičně velmi přesně umístěny. Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte (1884 – 1886) (1)

Georges Seurat Cirkus (2) Cirkus (1890 – 1891) [2] Cirkus 1890-1891, toto dílo zůstalo kvůli náhlé smrti malíře nedokončené, dokonale zvládnutá technika pointilismu. Cirkus (1890 – 1891) [2]

Georges Seurat Kankán (3) 1889-90

Georges Seurat Eiffelova věž (4) 1889 – Oblíbený námět Seurata - stavba ze železa zjemněna odlesky slunce na kovové konstrukci. V dolní části obrazu fialkové tečky – asi návštěvníci . . .

Georges Seurat – Koupání v Asnieres (5) 1883-1884 – zářivé barvy typické pro impresionisty, ale volné tahy štětce jsou nahrazeny malými tečkami – klid, vyváženost, harmonie.

Paul Signac 1863 - 1935 Francouzský malíř, divizionista, obdivovatel Clauda Moneta Dílo – zaujetí světlem a barvou, zpočátku maloval stejnou technikou jako Seurat, později svůj osobitý styl – barevně živější Náměty – různorodost – městská panoramata, krajinky, mariny, postavy

Paul Signac (6) Snídaně, Jídelna (1886 – 1887) Snídaně, Jídelna 1886-1887. pečlivá pointilistická technika, denní rituál bohaté rodiny, kontrast světlých a tmavých ploch – jas od okna – na ubrusu i na tvářích lidí Snídaně, Jídelna (1886 – 1887)

Portrét Félixe Fénéona (1890) Paul Signac (7) Portrét Félixe Fénéona 1890, F. Fénéon – přítel Signaca, jeho obdivovatel, osoba umístěna před pozadím ze živých barevných abstraktnich motivů Portrét Félixe Fénéona (1890)

Paul Signac (8) Neděle

Paul Signac – Přístav v Rotterdamu (9) 1907

ZDROJE 1 .AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_-_Un_dimanche_apr%C3%A8s-midi_%C3%A0_l%27%C3%8Ele_de_la_Grande_Jatte.jpg 2. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_019.jpg 3. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chahut.jpg 4. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_043.jpg 5. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Baigneurs_a_Asnieres.jpg 6. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Signac2.jpg 7. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Signac.jpg 8. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Signac_Dimanche.jpg 9. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuvedena. http://commons.wikimedia.org [online]. [cit. 24.2.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Signac-port-rotterdam.jpg