Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Trh a jeho zákonitosti.
Objem a struktura trhu. Průmyslový řetězec Skládá se ze všech sektorů průmyslu, které jsou zapojeny do realizace výrobku Proces od získávání surovin přes.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Agregátní poptávka a nabídka
Place – místo prodeje (distribuce)
Výrobek a jeho životní cyklus
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Průmysloví zákazníci Kdo tvoří průmyslový trh
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
úvod pojetí a obsah marketingu
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Nákupní chování spotřebitele
TVORBA HODNOTY VNÍMANÁ ZÁKAZNÍKEM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
MARKETINGOVÝ MIX.
Úvod do podnikových financí
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Nákupní rozhodování.
DISTRIBUCE.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Kupní chování a EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Vliv důvěryhodnosti výrobce automobilů na nákupní chování zákazníků MARTIN JIRUŠKAŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Objem a struktura trhu. Segmentace trhu Podmínky: Velikost Měřitelnost Dostupnost Vnitřní homogennost.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
MARKETING 2.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Marketingová komunikace
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast: Marketing Ročník: Provoz a ekonomika dopravy – 3r. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0504 Datum vzniku: Únor 2013

Anotace Prezentace je zaměřena na oblast marketingu, část – podnikoví zákazníci. Popisuje spotřebitelský a průmyslový trh a charakterizuje faktory ovlivňující jeho chování. Prezentace vytvořena autorem

PODNIKOVÍ ZÁKAZNÍCI

OBSAH KAPITOLY • druhy podnikových zákazníků • spotřebitelský trh a jeho chování • průmyslový trh a jeho chování • nákupní rozhodovací proces spotřebitele • životní cyklus produktu

DRUHY PODNIKOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ A. Koneční spotřebitelé (ti, kteří chodí nakupovat) B. Průmysloví zákazníci (nakupují a dále zpracovávají) C. Zákazníci (zprostředkovatelé, maloobchodníci)

ROZDÍLY MEZI NÁKUPNÍM CHOVÁNÍM SPOTŘEBITELŮ A ORGANIZACÍ • počet zákazníků je větší než počet organizací • organizace se při nákupu chovají racionálněji než spotřebitelé (tzn. více přemýšlí a řeší, co bude nakoupeno) • mezi organizacemi a prodejci se pěstují úzké dlouhodobé vztahy

ROZDÍLY MEZI NÁKUPNÍM CHOVÁNÍM SPOTŘEBITELŮ A ORGANIZACÍ • nákup organizací je komplexnější, tzn. mají určitý nákupní plán, který se snaží dodržet, zatímco koneční zákazníci nakupují často impulsivně • při nákupu organizací je komplikovanější vyjednávací proces (vyšší částky nákupů)

SPOTŘEBITELSKÝ TRH • trh konečných zákazníků, tj. ti, kteří chodí nakupovat • produkty nakupují za účelem konečné spotřeby • existují různé skupiny faktorů, které působí na nákupní rozhodování zákazníků

SPOTŘEBITELSKÝ TRH FAKTORY, KTERÉ PŮSOBÍ NA ZÁKAZNÍKA: A. Nákupní situace B. Osobní vlivy C. Společenské vlivy

SPOTŘEBITELSKÝ TRH A. NÁKUPNÍ SITUACE • 3 druhy nákupních situací: 1. Široké řešení problému 2. Omezené řešení problému 3. Automatická reakce

SPOTŘEBITELSKÝ TRH ad 1. Široké řešení problému • nová potřeba • hledání informací • porovnávání alternativ • výběr nejvhodnější alternativy • nákup automobilu

SPOTŘEBITELSKÝ TRH ad 2. Omezené řešení problému • zákazník již výrobek zná a chce být věrný značce • hledání omezeného počtu informací • hodnocení omezeného počtu alternativ • změna modelu, typu výrobku (salám)

SPOTŘEBITELSKÝ TRH ad 3. Automatická reakce • prosazují firmy, které mají věrné zákazníky • nástroj: reklama (lidé se nechají ovlivnit)

SPOTŘEBITELSKÝ TRH B. OSOBNÍ VLIVY • Osobnost zákazníka • Motivace • Učení (zkušenost s výrobky) • Životní styl

SPOTŘEBITELSKÝ TRH C. SPOLEČENSKÉ VLIVY • Společenská třída • Referenční skupina • Kultura

SPOTŘEBITELSKÝ TRH Referenční skupina • jakákoliv osoba (skupina osob), která ovlivňuje život jiné osoby • primární referenční skupinou je rodina • další referenční skupiny: • přátelé • parta • spolužáci apod.

PRŮMYSLOVÝ TRH • nákupy organizací, které produkty dále zpracovávají nebo využívají ke své činnosti • na nákupním procesu se podílí celá řada osob, protože obvykle bývají nákupy poměrně finančně náročné (nákup nového stroje apod.)

PRŮMYSLOVÝ TRH FAKTORY, KTERÉ PŮSOBÍ NA FIRMU: A. Nákupní kategorie B. Druh výrobku C. Důležitost nákupu pro organizaci

PRŮMYSLOVÝ TRH A. NÁKUPNÍ KATEGORIE • nový nákup (firma kupuje poprvé novýstroj) • přímý opakovaný nákup (firma kupuje zásoby neustále od stejného dodavatele) • upravený opakovaný nákup (firma kupuje stejné zásoby, ale mění dodavatele)

PRŮMYSLOVÝ TRH B. DRUH VÝROBKU • materiály používané ve výrobě • součásti, které se začlení do hotového výrobku • továrny a jejich vybavení • výrobky a služby potřebné pro údržbu, opravy a provoz

PRŮMYSLOVÝ TRH C. DŮLEŽITOST NÁKUPU • nákupy jsou pro firmy tím důležitější, čím vyšší je cena nákupu

NÁKUPNÍ ROZHODOVACÍ PROCES