zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostlinné orgány.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinné orgány – I. část – vegetativní Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/8.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Šablona : V/2 Sada: 1/25 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/04 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
TŘÍDA v hodině I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Energetická hodnota potravin (EH)
Slovní úlohy řešené rovnicemi
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
zpracovaný v rámci projektu
Charakteristika výukového materiálu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Stonek Biologie 1. ročník.
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Soustava kožní TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
Jsem ŠKOLÁK II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KUR DOMÁCÍ.
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
HÁJ NA JAŘE I..
zpracovaný v rámci projektu
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Různé podmínky života na Zemi
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
zpracovaný v rámci projektu
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Úvod Autor: Pavel Žižka
Krytosemenné rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál 
 zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1131 Šablona: V/2 Sada: 1/27 Ověření ve výuce: 22.2.2013 Třída: 7 Datum: 21.2.2013 Online:

Kořen Název: VY_52_INOVACE_1/27_Kořen Předmět: Přírodopis Ročník: 7 Klíčová slova: stavba kořene, kořenové vlásky, přeměny kořene. Jméno autora: Mgr. Jan Popp  Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, 691 05 Zaječí, příspěvková organizace

Orgány cévnatých rostlin Botanika - Rostlinné orgány

Botanika - Rostlinné orgány jsou dvojího druhu vegetativní: kořen, stonek, list - zajišťují výživu a růst rostliny = její přežití reprodukční: květ - zajišťují rozmnožování Botanika - Rostlinné orgány

Botanika - Rostlinné orgány Kořen 1. zakotvení rostliny v zemi 2. příjem H2O a minerálních látek 3. ukládání zásob je vždy nečlánkovaný a neolistěný. Botanika - Rostlinné orgány

Botanika - Rostlinné orgány U dvouděložných a nahosemenných je hlavní kořen a kořeny bočné U jednoděložných kořeny netloustnou a jsou všechny stejně dlouhé (svazčité) Botanika - Rostlinné orgány

Botanika - Rostlinné orgány Morfologie kořene Čepička Kořenové vlášení Postranní kořínky Primární kůra Střední válec Pericykl Dřevo Lýko Botanika - Rostlinné orgány

Botanika - Rostlinné orgány Kořenové vlásky Botanika - Rostlinné orgány

Anatomie kořene jednoděložných a dvouděložných Kořen kukuřice a bobu setého Botanika - Rostlinné orgány

Kořenová čepička (kalyptra) Mechanicky chrání kořen. Vylučuje slizy, které usnadňují pronikání kořene půdou a příjem živin. ve střední části kořenové čepičky nacházíme buňky s velkými škrobovými zrny (jedná se o tzv. přesýpavý škrob), který mění svou polohu v buňce spolu s polohou kořene, což kořenu umožňuje orientaci vzhledem ke gravitaci Botanika - Rostlinné orgány

Botanika - Rostlinné orgány Přeměny kořene dužnatý kořen - mrkev, petržel bulva řepy kořenová hlíza - jiřina, orsej vzdušné kořeny - mangrovové porosty haustoria - jmelí příčepivé kořeny - břečťan Botanika - Rostlinné orgány

Metamorfózy kořene chůdovité kořeny (stabilita na měkkých a sypkých substrátech; mangrove), dýchací kořeny (ve zbahnělých půdách, mangrove)

Metamorfózy kořene kořenové úponky (liány tropů)

Metamorfózy kořene stahovací kořeny (cibuloviny), vzdušné kořeny (epifyty; zachycování vzdušné vlhkosti)

Metamorfózy kořene asimilační kořeny (zelené; přebírají funkci listů); kořenové hlízy (maniok, čistec bahenní)

Metamorfózy kořene kořeny pro vegetativní rozmnožování (adventivní pupeny; topol, akát), kořeny parazitů (všivec, černýš, kokrhel, záhořanka, ochmet, jmelí)

Metamorfózy kořene symbiotické kořeny (ve spojení s houbami nebo bakteriemi), příčepivé kořeny (břečťan).

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky 7. tříd, slouží k osvojení nové látky týkající se stavby kořene, jeho funkcí a přeměn.

Použité zdroje Literatura: Černík Vladimír, Hamerská Marta, Martinec Zdeněk, Vaněk Jan. Přírodopis 7 pro základní školy. 1.vydání Praha: SPN, 2008. ISBN 978-80-7235-387-3 Obrázky: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/korenova_soustava.jpg, 21.2.2013 http://biomach.wz.cz/img_bot_koren-rez.jpg, 21.2.2013 http://www.sci.muni.cz/~anatomy/dermal_tissues/images/014.jpg, 21.2.2013 http://www.sci.muni.cz/~anatomy/roots/images/012.jpg, 21.2.2013 http://www.sci.muni.cz/~anatomy/roots/images/029.jpg, 21.2.2013 http://web2.mendelu.cz/af_221_multitext/vyziva_rostlin/images/prijem_zivin/koren_anatomie.jpg, 21.2.2013 http://www.climateshifts.org/wp-content/uploads/2010/05/mangrove0459sm.jpg, 21.2.2013 http://www.westernforest.org/images/th_np-khaolaem_liany_800.jpg, 21.2.2013 http://www.katerina.eu/mauritius/portlouis-vparku.jpg, 21.2.2013 http://botanika.bf.jcu.cz/systematikaweb/files_magnoliophyta/files_liliopsida/polygonatumodoratum2oddenekzihlavnik01072003.jpg, 21.2.2013 http://botanika.wendys.cz/slovnik/pict/o205_1b.jpg, 21.2.2013 http://web2.mendelu.cz/af_221_multitext/vyziva_rostlin/images/biogenni_prvky/hlizky_fazol.gif, 21.2.2013 http://www.floracr.unas.cz/floraCR/brectan_soubory/image002.jpg, 21.2.2013