Popiš jedním slovem, co se na obrázcích děje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Popiš jedním slovem, co se na obrázcích děje.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Slovesa – osoba, číslo, čas
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J19/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
Pro 5. ročník ZŠ Jazyk a jazyková výchova – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova – Tvarosloví VY_32_INOVACE_137 duben 2011 Mgr. Hana Patschová.
SLOVESA soutěž řad – 4. třída
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Zelenina a stín Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Řekni, proč se tomu směju?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
BAREVNÉ TVARY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Radomíra Kučerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
SLOVESNÉ ČÍSLO Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
Interaktivní třídění domovního odpadu.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem T, t
VY_32_INOVACE_Sib_I_14 Slovesa
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
What Time Is It? – Part 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Třídíme podle dvou kritérií
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Najdi dva stejné obrázky
PC sestava Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název učebního materiálu
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Kde žije… Klikni na obrázek místa, kde žije dané zvířátko. Pokud vybereš správně, zvířátko se objeví. Pokud špatně, objeví se naštvaný smajlík. Autorem.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem P, p
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Ruský obrázkový slovník XXVIII Přídavná jména D
Domino 1−10 Obrázkové domino se skládá z kartiček, na jejichž levé polovině je napsáno číslo a na pravé polovině je určitý počet stejných obrázků. Hru.
Slož popletené obrázky.
Na které písmenko začíná obrázek?
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Transkript prezentace:

Popiš jedním slovem, co se na obrázcích děje. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Víš, jak se těmto slovům říká? čte hlásí řídí Víš, jak se těmto slovům říká? Říkáme jim SLOVESA. plave prochází

SLOVESA NÁM ŘÍKAJÍ, CO OSOBY, ZVÍŘATA A VĚCI DĚLAJÍ. Co jsou to slovesa? SLOVESA NÁM ŘÍKAJÍ, CO OSOBY, ZVÍŘATA A VĚCI DĚLAJÍ. Vyjadřují:     děj neboli činnost (utíkám, maluje),     stav (spí, leží, bruslí),     nebo změnu stavu (žloutnou, zrají).

Vyhledej v textu slovesa ÚKOL č. 1 Vyhledej v textu slovesa Všichni šli ráno do školy. Večer Karla rozsvítila lampu. Má Petr ostrouhanou tužku? Ve všech třech pruzích jezdila auta. Z lesa se ozvalo temné soví zahoukání. Princezna se smála a tleskala rukama. Maličká Markétka se najednou rozplakala. Roztomilá koťátka si hrála s míčkem. V holubníku vrkali holubi. Kuřata se tulila ke kvočně.

KONTROLA: Všichni šli ráno do školy. Večer Karla rozsvítila lampu. Má Petr ostrouhanou tužku? Ve všech třech pruzích jezdila auta. Z lesa se ozvalo temné soví zahoukání. Princezna se smála a tleskala rukama. Maličká Markétka se najednou rozplakala. Roztomilá koťátka si hrála s míčkem. V holubníku vrkali holubi. Kuřata se tulila ke kvočně. Měl jsi to dobře?

Co u sloves určujeme? osobu číslo čas Říkáme tomu ČASOVÁNÍ SLOVES.

SLOVESNÁ OSOBA A ČÍSLO Slovesná osoba je trojí: první, druhá a třetí. Slovesné číslo je dvojí: jednotné a množné. Číslo jednotné: 1. osoba – JÁ 2. osoba – TY 3. osoba – ON ONA ONO Číslo množné: 1. osoba – MY 2. osoba – VY 3. osoba – ONI ONY ONI

SLOVESNÝ ČAS Slovesný čas je trojí: přítomný /děje se právě teď/ - čtu, píšu, ležíme minulý /už se stal/ - četl jsem, psal jsem, leželi budoucí /teprve se stane/ - budu číst, budu psát, budou ležet

ÚKOL č. 2 sloveso osoba číslo čas znáš kreslím věděli bydleli přinesl pověsíte budu číst vymyslíme

KONTROLA: sloveso osoba číslo čas znáš 2. jed. přít. kreslím 1. věděli 3. mn. min. bydlí přineslo pověsíte bud. budu číst vymyslíme

SLOVESNÝ TVAR U sloves v infinitivu neurčujeme osobu, číslo, ani čas. Sloveso, u kterého můžeme vyjádřit osobu, číslo a čas je tvar určitý: počítáme, budu si hrát, leží, seděli Sloveso, u kterého nemůžeme vyjádřit osobu, číslo a čas je tvar neurčitý – infinitiv: křičet, učit, ležet, číst, dávat, vařit U sloves v infinitivu neurčujeme osobu, číslo, ani čas.

Změň slovesný tvar určitý na infinitiv. ÚKOL č. 3 Změň slovesný tvar určitý na infinitiv. sedl si rozbila pracovali uklízíš zazpívejte zašiješ namydlila

Změň slovesný tvar určitý na infinitiv. KONTROLA Změň slovesný tvar určitý na infinitiv. sedl si rozbila pracovali uklízíš zazpívejte zašiješ namydlila sednout rozbít pracovat uklízet zazpívat zašít namydlit

Použité zdroje: Všechny uveřejněné odkazy [cit.2010-5-7]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=37&pos=79>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=37&pos=257>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=130&pos=17>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=140&pos=52>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=149&pos=66>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=130&pos=6>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=134&pos=3>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=143&pos=6>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=0>. <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=42&pos=8>. Použitá literatura: Razmarynová, M., Šneiderová, S. Český jazyk pro 6. ročník zvláštní školy. Praha : SEPTIMA, 1995. 88 s. ISBN 80-85801-56-6.