Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Advertisements

Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2013 Určeno:7. ročník ZŠ.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Zdroje světla Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín Číslo DUM: III/2/FY/2/3/4 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing. Markéta.
VY_32_INOVACE_04- Lípa srdčitá Přírodověda - 5. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
VY_32_INOVACE_47_Tulacka Tulačka Český jazyk - 2. ročník Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Paralelní zapojení rezistorů
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Schematické značky - opakování
Fáze Měsíce VY_32_INOVACE_46_Faze_Mesice Autor: Pavlína Čermáková
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_21- Strakapoud velký Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
Vypařování a kapalnění
Stín Vypracoval: Lukáš Karlík
Kočka domácí - opakování VY_32_INOVACE_34_Kocka_domaci_opakovani
Průměrná rychlost – úlohy II
Siločáry elektrického pole
VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_02- hrách setý Přírodověda - 5. ročník
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Zobrazení zrcadlem dutým.
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
VY_32_INOVACE_27_Slovesa
Polohová energie - úlohy
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Cesta do školy VY_32_INOVACE_56_Cesta_do_skoly Prvouka - 2. ročník
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
VY_32_INOVACE_12- Buk lesní Přírodověda - 4. ročník
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VY_32_INOVACE_37_Castice
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
Planeta Země VY_32_INOVACE_ 27_Zeme vlastivěda, 4.,5. ročník
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Dělení čísla dvojciferného číslem jednociferným
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Transkript prezentace:

Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Stín vzniká osvětlením neprůhledného tělesa. Světelné paprsky dopadající na neprůhledné těleso jsou tělesem částečně pohlceny a částečně odraženy. [1] Velikost vzniklého stínu závisí na vzdálenosti tělesa od zdroje: [2] Čím je těleso od zdroje dál, tím je vržený stín menší. Vržený stín 1 Vržený stín 2

Plný stín vzniká za tělesem, které je osvětleno pouze jedním bodovým zdrojem, což nenastává příliš často. Častěji jsou tělesa osvětlena plošnými zdroji či více zdroji bodovými. V tomto případě vzniká za tělesem plný stín a polostín. Polostín je prostor, kam dopadá světlo alespoň z jednoho zdroje. Plný stín je prostor za tělesem, kam neproniká světlo z žádného zdroje. [3]

Plný stín, polostín Polostín – do tohoto prostoru neproniká světlo pouze z jednoho zdroje. [4] Plný stín – do tohoto prostoru neproniká světlo ze žádného zdroje.

Čím větší je zdroj, tím menší je plný stín. Velikost plného stínu závisí na velikosti zdroje: [5] [6] Čím větší je zdroj, tím menší je plný stín.

Základní údaje o DUM Autor DUM: Pavlína Čermáková, ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště Období vytvoření DUM: 2. pololetí školního roku 2010/2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Optika Téma: Stín a polostín DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro výklad v předmětu Fyzika v sedmém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru. Lze ho využít i pro zápis nových poznatků do sešitu, stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době probírání nového učiva chyběli.

Zdroje: http://kotletka.blog.cz/1010/stin-a-ruze Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. Obrázky: [1] http://www.google.cz/imgres?q=st%C3%ADn&um=1&hl=cs&sa=N&gbv=2&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=ChIyu109Q3Qn4M:&imgrefurl=http://kotletka.blog.cz/1010/stin-a-ruze&docid=5Ko5nuxLzXT9CM&imgurl=http://nd04.jxs.cz/105/682/0503c47680_70282082_o2.jpg&w=1472&h=1460&ei=ksi7T8akNMjRtAb5-rS5CA&zoom=1&iact=hc&vpx=90&vpy=232&dur=108&hovh=224&hovw=225&tx=106&ty=124&sig=101810909943249336466&page=3&tbnh=126&tbnw=129&start=42&ndsp=32&ved=1t:429,r:0,s:42,i:177 [2] - Obrázek vlastní [3] Sken – str. 101 - Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7. [4] [5], [6] Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště