Německý jazyk – Gramatické jevy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zápor.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
POŘÁDEK SLOV V NĚMECKÉ VĚTĚ
Přivlastňovací zájmena
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_07C12 Autor PaedDr. Dagmar Richterová Období vytvoření.
Imperativ Rozkazovací způsob.
Význam způsobových sloves, slovosled
6. LEKCE (6. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
3. LEKCE (3. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 M ODALVERBEN MÜSSEN DÜRFEN Autor: Mgr.Marcela Smutková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_05 Imperativ TEMA:Jazyková kompetence.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,7_.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německý jazyk – Gramatické jevy
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Tagesprogramm VY_32_INOVACE_02-31 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_NJ_22.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A16_Perfektum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Zvratná slovesa VY_32_INOVACE_02-18 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 R OZKAZOVACÍ ZPŮSOB Autor: Mgr.Marcela Smutková.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Skloňování osobních zájmen ve 3. a 4. pádě VY_32_INOVACE_02-20 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk.
Přivlastňovací zájmena VY_32_INOVACE_02-19 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Německý jazyk – Gramatické jevy
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Digitální učební materiál
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Německý jazyk – Gramatické jevy
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Němčina pro jazykové školy nově 1
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Tvoření otázek v němčině
Transkript prezentace:

Německý jazyk – Gramatické jevy Rozkazovací způsob VY_32_INOVACE_02-05 Ročník:  8. Vzdělávací oblast:  Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:  Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické jevy Téma:  Rozkazovací způsob Jméno autora:  Mgr. Petr Kozlovský Vytvořeno dne:  31. 1. 2011 Metodický popis, (anotace): Seznámen se s tvoření rozkazovacího způsobu, příklady na praktické procvičení gramatického jevu.

Rozkazovací způsob Rozkazovacím způsobem vyjadřujeme výzvu, rozkaz, zákaz, doporučení, radu, přání, varování. Ve 2. osobě jednotného i množného čísla není v rozkazovacím způsobu osobní zájmeno. V 1. osobě množného čísla a při vykání má sloveso stejný tvar jako v oznamovacím způsobu, ale osobní zájmeno stojí za slovesem.

Tvoření rozkazovacího způsobu U kterých osob lze tvořit rozkazovací způsob? 2. osoba čísla jednotného (du) 2. osoba čísla množného (ihr) 1. osoba čísla množného (wir) 3. osoba čísla množného (Sie – vykání)

Komm jetzt nach Hause! 2. osoba čísla jednotného Du kommst jetzt nach Hause. Du kommst jetz nach Hause. Komm jetzt nach Hause! Vypustili jsme osobní zájmeno a odstranili koncovku slovesa.

Besucht morgen eure Oma! 2. osoba čísla množného Ihr besucht morgen eure Oma. Besucht morgen eure Oma! Vypustili jsme osobní zájmeno, tvar slovesa se nezměnil.

Gehen wir gleich ins Kino. 1. Osoba čísla množného Wir gehen gleich ins Kino. Gehen wir gleich ins Kino. Změnili jsme pořadí podmětu a přísudku.

Fahren Sie nach Prag, Frau Neumann! 3. osoba čísla množného (vykání) Sie fahren nach Prag, Frau Neumann. Fahren Sie nach Prag, Frau Neumann! Změnili jsme pořadí podmětu a přísudku.

Du machst die Hausaufgabe. Mach(e) die Hausaufgabe! Převeďte věty do rozkazovacího způsobu: Du machst die Hausaufgabe. Mach(e) die Hausaufgabe! Kinder, ihr fahrt jetzt nach Liberec. Kinder, fahrt jetzt nach Liberec! Wir fragen unseren Lehrer. Fragen wir unseren Lehrer!

Martin, du gehst jetzt schlafen. Martin, geh jetzt schlafen Martin, du gehst jetzt schlafen. Martin, geh jetzt schlafen! Jan und Eva, ihr kocht jetzt das Mittagessen. Jan und Eva, kocht jetzt das Mittagessen! Wir gehen morgen ins Theater. Gehen wir morgen ins Theater.

Ihre Frau - einladen – Sie Laden Sie Ihre Frau ein. Tvořte věty v rozkazovacím způsobu: POZOR NA ODLUČITELNÉ PŘEDPONY! aufmachen – du Mach auf! einkaufen – ihr Kauft ein! Ihre Frau - einladen – Sie Laden Sie Ihre Frau ein.

Das Bild malen – Eva und Roman Eva und Roman, malt das Bild Das Bild malen – Eva und Roman Eva und Roman, malt das Bild! aufräumen – dein Zimmer – du Räume dein Zimmer auf! schreiben - den Brief – für Mutti – wir Schreiben wir den Brief für Mutti! gut aufpassen – Sie – Herr Müller Passen Sie gut auf, Herr Müller.

Hier darf man nicht rauchen! - Kinder Kinder, raucht nicht! Převeďte zákazové formulace do rozkazu: Hier darf man nicht rauchen! - Kinder Kinder, raucht nicht! Hier darf man nicht parken! – Du Parke hier nicht! Hier muss man rechts abbiegen! – Sie Biegen Sie nach rechts ab!

Man muss leise sprechen. (wir) Sprechen wir leise Man muss leise sprechen! (wir) Sprechen wir leise! Hier darf man nicht essen! (ihr) Esst hier nicht! Mann muss immer fleißig lernen. (du) Lerne fleißig!