PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Realistický román.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Zásady rozboru textu uměleckého a neuměleckého
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Kritický realismus v literatuře
Romantismus.
Erich Kästner 115. výročí narození. * Drážďany † Mnichov Německý prozaik a básník Autor knih pro děti.
VYPRAVOVÁNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
DOBRODRUŽNÁ LITERATURA
FANTASTICKÁ LITERATURA
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 29. června 2012 Název: VY_32_INOVACE_
DRUHY POHÁDEK Mgr. Michal Oblouk
Život a dílo VY_32_INOVACE_2A4 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA Mgr. Michal Oblouk
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
Epické druhy a žánry Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
MICHAL VIEWEGH Život a dílo nejúspěšnějšího a nejprodávanějšího českého spisovatele současnosti.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Exkurz do kultury dětí a mládeže
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
Johann Wolfgang Goethe Utrpení mladého Werthera.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Specifika dětské literatury. Žánrová a tematická struktura LPDM
HRAJME SI S DĚTMI! Martin BACH. ASOCIACE HERNÍHO PRŮMYSLU.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Literární druhy a žánry Literární druhy a žánryOB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Literární žánry V této prezentaci se dozvíte, co je hlediskem pro dělení literatury na žánry, jak se dělí a podle čeho jednotlivé žánry poznáme.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Městská knihovna Sezemice Sezemice. Nejžádanější žánry v knihovně Romány historické Romance Detektivky Thrillery,horory, sci-fi Naučná literatura Dětská.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
* 14. L ISTOPADU L EDNA 2002 Velmi úspěšná dětská spisovatelka Její knihy byly přeloženy do více než 70 jazyků Oceněná cenou Hanse Christiana.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ (1928 – 2014), s. 85. Magický realismus směr v latinskoamerické próze od 50. let 20. stol. Propojují se prvky nadpřirozena, popisy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Uměleckonaučná literatura
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
BÝT CHYTRÝ JE PRIMA, BÝT MOUDRÝ JE DŘINA.
SLOHOVÉ POSTUPY a ÚTVARY
DOBRODRUŽNÁ LITERATURA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_14 Název Jan Drda, Jan Otčenášek Téma hodiny.
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
Transkript prezentace:

PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk

PRÓZA S DĚTSKÝM HRDINOU vyprávění z reálného života dětí čtenářům představuje typické a základní mezilidské vztahy a situace (řeší problémy ve vztazích s rodiči, kamarády) prostřednictvím příběhů mají děti nacházet snadnější orientaci v okolním světě podává obraz o životě dítěte autor může čerpat inspiraci z vlastního dětství základem je dramatický děj, který má podobu morálních a sociálních konfliktů dětského hrdiny s okolním prostředím nejčastější témata - dospívání, vztahy mezi dětmi a rodiči, vztahy dětí s kamarády, osamělost, útěk z domova, šikana, týrání,… v knihách můžeme najít i znaky jiných žánrů, např. detektivky, dobrodružství, cestopisu, pohádky novela, povídka, román

ZÁKLADNÍ FORMY 2) příběh s dívčí hrdinkou 1) prázdninový příběh 2) příběh s dívčí hrdinkou 3) příběh s chlapeckým hrdinou