MATEMATIKA – ARITMETIKA 6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronická učebnice - I
Advertisements

Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
AUTOR: Martina Dostálová
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
NÁZEV: VY_32_INOVACE_470_Matematické operace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_250.
Elektronická učebnice - I
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Obsahy útvarů a čtvercová síť
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Znaky dělitelnosti – teorie
MATEMATIKA II.roč..
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Druhá mocnina rozdílu.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení III. – Viètovy vzorce
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková Kombinace. Kombinatorické úlohy - Kombinace řeší se experimentem postupné hledání správného systému řešení vyžadujeme.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Obvod rovinných obrazců Pojmenuj geometrické tvary a urči kolik mají.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_V_M_HŠ_GEOMETRICKÉ_.
PENTOMINO - HLAVOLAM NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_M8_PENTOMINO TEMA: PENTOMINO - HLAVOLAM.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_37_Obvod čtverce Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Dělitelnost přirozených čísel
Matematika a její aplikace- geometrie pro 1.stupeň.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Název školy: Základní škola Městec Králové
Absolutní a relativní četnost
Dělitelnost přirozených čísel
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 6
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_32_INOVACE_16_M_ 2 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola:
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Počítáme do 100 procvičování I..
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – ARITMETIKA 6 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_M6_SUDÁ - LICHÁ TEMA: SUDÁ - LICHÁ DATUM VYTVOŘENÍ: 15.2.2013 MATEMATIKA – ARITMETIKA 6 SUDÁ - LICHÁ

SUDÁ A LICHÁ ČÍSLA SOUČET Již ovládáme znaky dělitelnosti a snadno rozeznáme SUDÁ A LICHÁ ČÍSLA. Jak to bude s jejich VZÁJEMNÝM SOUČTEM? Zkusíme si sudá a lichá čísla zobrazit jako KOSTKY DOMINA a skládat je k sobě. Sudá čísla zobrazíme jako čtverce, nebo obdélníky. Lichá čísla jako „obdélník s výstupkem“.

SUDÁ ČÍSLA: LICHÁ ČÍSLA: 2 1 4 3 6 5 8 7

SČÍTÁME SUDÁ ČÍSLA: SOUČET DVOU SUDÝCH ČÍSEL JE VŽDY ČÍSLO SUDÉ.

SČÍTÁME LICHÁ ČÍSLA: SOUČET DVOU LICHÝCH ČÍSEL JE VŽDY ČÍSLO SUDÉ.

SČÍTÁME SUDÁ a LICHÁ ČÍSLA: SOUČET SUDÉHO A LICHÉHO ČÍSLA JE VŽDY ČÍSLO LICHÉ.

? ZKOUŠKA ZNALOSTÍ: 76 + 13 = 71 + 17 = 67 + 25 = 42 + 48 = 59 + 12 = Bez výpočtu určete, zda bude součet čísel lichý nebo sudý: 76 + 13 = 71 + 17 = 67 + 25 = 42 + 48 = 59 + 12 = 13 + 13 = 17 + 23 = 53 + 25 = 28 + 26 = 29 + 12 = 19 + 21 = ?

ZKOUŠKA ZNALOSTÍ – správné řešení: 76 + 13 = lichý 71 + 17 = sudý 67 + 25 = sudý 42 + 48 = sudý 59 + 12 = lichý 13 + 13 = sudý 17 + 23 = sudý 53 + 25 = sudý 28 + 26 = sudý 29 + 12 = lichý 19 + 21 = sudý Na závěr opět něco z anglického jazyka: Sudé číslo – even number Liché číslo – odd number

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván při hodině aritmetiky v 6. ročníku jako doplňující, pro tzv. relaxační chvilky. Sudá a lichá čísla znázorňujeme graficky jako kostky domina. Pak je po dvojicích sčítáme, ale jako grafické obrazce. Postupně definujeme jaký bude součet při dvou sudých, dvou lichých, nebo při kombinaci lichého a sudého čísla. Na závěr následuje krátké procvičení nových znalostí. pro upevnění mezipředmětových vztahů zmíníme dva pojmy z angličtiny, použitá literatura: Aritmetika 6 – pracovní sešit, desetinná čísla, dělitelnost, Zdena Rosecká; nakladatelství Nová škola Brno 2003