RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK VY_32_INOVACE_4 RÝSOVÁNÍ KOLMIC A ROVNOBĚŽEK
VY_32_INOVACE_4 m n m n
VY_32_INOVACE_4 b a a b
VY_32_INOVACE_4 o n o n
VY_32_INOVACE_4 k m k m
VY_32_INOVACE_4 Narýsuj libovolnou přímku p a libovolný bod D, který neleží na přímce p. Bodem D veď přímku rovnoběžnou s přímkou p a označ ji r. Bodem D veď kolmici na přímku p a označ ji u. Průsečík přímky u s přímkou p označ A. Na přímce r zvol bod C a tímto bodem sestroj kolmici na přímku p a označ ji t. Průsečík přímky t s přímkou p označ B. Jaký geometrický útvar vznikl? t u C r I D I p I B I A
Zapiš dvojice přímek, které jsou navzájem rovnoběžné. VY_32_INOVACE_4 Zapiš dvojice přímek, které jsou navzájem rovnoběžné. Zapiš dvojice přímek, které jsou navzájem kolmé. e a g f b c d Rovnoběžné: a b, e f, c d Kolmé: e c, e d, f c, f d
VY_32_INOVACE_4 Název materiálu: Anotace: Prezentace seznamuje žáky s konstrukcí kolmic a rovnoběžek. Krok po kroku žákům ukazuje možnosti sestrojení kolmých a rovnoběžných přímek. Zařazena jsou dvě cvičení, z nichž jedno je konstrukční. Autor: Ing. Lenka Čekalová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: základní vzdělávání – 1. stupeň – Matematika a její aplikace – Geometrie v rovině a prostoru – 2. období – sestrojí rovnoběžky a kolmice Speciální vzdělávací potřeby: - Klíčová slova: textový editor, prostředí textového editoru, Word 2003 Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: kombinované – výklad, aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – 1. stupeň – 2. období Typická věková skupina: 10 – 12 Celková velikost: 106 kB