Literatura 19. a 20. století VY_32_Inovace_19SJ - 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace Žák se seznámí s dílem Jiřího Wolkera …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo J. Wolkera, pojmenuje versologické.
Advertisements

Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.11 Anotace: Prezentace obsahuje stručný přehled literárních žánrů lyrických. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor:
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Identifikátor materiálu: EU –
Křížovky s VS po S I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Jan Neruda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou V. Hraběte…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Nepila Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí se.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20. století – Období stalinismu Pavel Šupka
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 1. poloviny 20. století – Vítězslav Nezval 3 Pavel Šupka
Česká moderna - výklad (9. roč.)
Karel Havlíček Borovský
Český jazyk a literatura
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE - Verlaine, rimbaud…
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Sloh - pohádky Hádej pohádku
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ANARCHISTIČTÍ BUŘIČI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Český jazyk a literatura Poezie českých autorů 2. poloviny 20
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
VIKTOR DYK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_112 Téma hodiny: Jiří Wolker Doporučeno pro: 9. ročník základní.
Česká literatura konce 19. století  Časopis Moderní revue – dekadenti (Jiří Karásek ze Lvovic) Karel Hlaváček  Manifest České moderny Josef Svatopluk.
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Česká moderna Václav Špála. Úvod do doby Doba prokletých básníků. Nová generace, nastupující v 90. letech 19. století, se odklonila od lumírovců a ruchovců.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Anotace : Výuka předmětu Člověk a jeho svět
VY_12_INOVACE_C7.02 Autor: Mgr. Nováková Jana
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
VY_32_INOVACE_19_VODA_význam vody (opakování)
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
Český jazyk 9. ročník Česká poezie 19. a 20. století.
Česká moderna.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Česká meziválečná poezie
Vy_32_INOVACE_74_Balady a romance II
Dějepis hravě VY_32_Inovace_05SJ - 4
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

Literatura 19. a 20. století VY_32_Inovace_19SJ - 1 Mgr. Jana Šenkeříková ZŠ A MŠ Nedašov Březen 2012

Anotace Literatura 19. a 20. století Autor Mgr. Jana Šenkeříková Jazyk Český Očekávaný výstup Celkový přehled autorů a jejich děl Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova Specifika děl spisovatelů 19. a 20. století Druh učebního materiálu Pracovní list, prezentace, doplňovačky, tajenky Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 9.ročník Celková velikost 2,14 mB

literatura Literatura 19. a 20. století

Najdi české spisovatele Vysvitlo sluníčko malé a nesmělé. Cos udělal ty? Vyskočil jsi a běžel, běžel a čekal jsi, co ti svět, ta kniha velká, nabídne. Starý kohout na tebe povzbudivě zamrkal, snad aby ti dodal odvahu. Popelavý holub překvapeně popolétl a tobě najednou nic nestálo v cestě. Ani nová kovárna, kde zůstala ONA. Zahlédl jsi už jen zakmitnutí tmavého tylového šatu. Světlá cesta vábila jako černý sníh, byla, jako bys mrak rozpáral. Cítíš tu SÍLU? Chceš, ať slunce mrští kamenem? Hora se nesmí přemístit! Na chvíli ses pozastavil u stromu, který kdosi skácel. Jakoby tě síla opustila. Vždyť tě sem nikdo nezval? Ale nikdo tě přece neodmítá. Ty nejsi závada na přijímači. Jsi signál, který vede mládí. Jsi JARO. 13 jmen

Správné řešení Vysvitlo sluníčko malé a nesmělé. Cos udělal ty? Vyskočil jsi a běžel, běžel a čekal jsi, co ti svět, ta kniha velká nabídne. Starý kohout na tebe povzbudivě zamrkal, snad aby ti dodal odvahu. Popelavý holub překvapeně popolétl a tobě najednou nic nestálo v cestě. Ani nová kovárna, kde zůstala ONA. Zahlédl jsi už jen zakmitnutí tmavého tylového šatu. Světlá cesta vábila jako černý sníh, byla, jako bys mrak rozpáral. Cítíš tu SÍLU? Chceš, ať slunce mrští kamenem? Hora se nesmí přemístit! Na chvíli ses pozastavil u stromu, který kdosi skácel. Jakoby tě síla opustila. Vždyť tě sem nikdo nezval? Ale nikdo tě přece neodmítá. Ty nejsi závada na přijímači. Jsi signál, který vede mládí. Jsi JARO. 13 jmen

1. 2. 4. 5. 6. 7. 8. 9.

Tajenka: Umělecký směr konce 19. století a počátku 20. století 1. Jeden z představitelů prokletých básníků, autor sbírky „Květy zla“. 2. Báseň, která má 14 veršů, 2 sloky čtyřveršové a 2 tříveršové. 3. Symbolista, představitel české dekadence. 4. Autor knihy „Mé bohémství“. 5. Anglický prozaik, dramatik, autor pohádek. 6. Umělecký směr konce 19. st., vyjadřuje náladu, dojem, impresi, umělcův vlastní pocit. 7. Představitel české moderny, symbolista, autor díla „Svítání na západě“. 8. Latinský název díla Josefa Svatopluka Machara. 9. Úvaha, nepříliš dlouhý text, zabývá se kulturní, filozofickou nebo jinou otázkou.

1. 2. B a u d e l i r s o n t H v á č k 4. R m b 5. 6. 7. 8. W I p ř z C f 9. j

Přiřaď k autorovi dílo 1. K. H. Mácha 2. G. Apollinaire 3. P. Bezruč 4. E. Hemingway 5. J. Wolker 6. Ch. Baudelaire 7. F. Šrámek 8. E. M. Remarque 9. J. Seifert 10. K. Čapek dílo Devatero pohádek Slezské písně Těžká hodina Máj Květy zla Kaligramy Maminka Stařec a moře Stříbrný vítr Na západní frontě klid

přiřaď k autorovi národnost 1. K. H. Mácha 2. G. Apollinaire 3. Ján Kollár 4. E. Hemingway 5. J. Wolker 6. Ch. Baudelaire 7. P. J. Šafařík 8. E. M. Remarque 9. J. Seifert 10. A. Solženicyn Čech Rus Slovák Francouz Američan Němec

Jaký žánr je typický pro autora: 1. A Jirásek 2. G. Apollinaire 3. P. Bezruč 4. Viktor Dyk 5. J. Wolker 6. Ch. Baudelaire 7. F.X.Šalda 8. E. M. Remarque 9. V. Nezval, J. Seifert 10. K. Čapek Prokletí básníci Pohádky Balady Proletářská poezie Kaligramy Pověsti Ztracená generace Literární kritika Anarchismus Poetismus