Asistent pedagoga pro děti a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Příležitosti pro rozvoj předškolního vzdělávání.
Výstupy z Úvodního semináře
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Komunitní a otevřená škola
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných obcemi únor 2010 Odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
1 Asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Informace o speciálním vzdělávání a primární prevenci Harrachov, 25. září 2015.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Cíl a identifikace výzvy
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Individuální projekt OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
Průzkum říjen 2016 MMR – odbor regionální politiky, odd. řízení strategie regionálního rozvoje Úřad vlády ČR – Agentura pro sociální začleňování Distribuce:
Vazba na Operační programy
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Tisková konference
Spolupráce Žďáru nad Sázavou s Agenturou pro sociální začleňování
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Integrační opatření MŠMT
Vítejte na třetí místní konferenci
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Globální rozvojové vzdělávání: PROČ? JAK? S KÝM?
11. září 2018 Místní akční plán vzdělávání pro Bruntálsko II
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Asistent pedagoga pro děti a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí 05/2011 Viktor Piorecký, analytik pro oblast vzdělávání

Proč asistent pedagoga? Udržení dítěte ve škole hlavního vzdělávacího proudu Zvýšení kvality vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu za přítomnosti žáků s různou mírou speciálních potřeb Individualizace výuky vůči všem dětem v třídním kolektivu Propojení školy/učitele a rodiny/komunity Kulturní přiblížení prostředí školy Asistent pedagoga je jedním z nejúčinnějších nástrojů inkluzivního vzdělávání (viz např. Gabal 2009)

Co asistent pedagoga nedělá Není sociálním pracovníkem Neučí dítě samostatně ve vedlejší místnosti během probíhající výuky Není „dozorem“ ve školní jídelně, na hřišti apod. Nechodí pro školu na poštu, na nákupy apod.

Financování asistenta pedagoga pro děti ze SVL Rozvojový dotační program MŠMT pro financování pozic asistentů pedagoga pro děti ze sociálně vyloučeného prostředí - alokace prostředků přes Krajské úřady, dofinancování pozic z prostředků krajů Problém s financováním AP: - malé pokrytí rozvojovým programem (nedostatečný objem prostředků) - nenárokovost - jednoleté plánování na kalendářní rok - distribuce prostředků na krajích

Role Agentury pro sociální začleňování Zjišťování potřeby Doplňování prostředků z Operačního programu vzdělávání pro konkurencischopnost (OPVK 1.2.) Metodická pomoc s tvorbou projektu Zprostředkování peer-to-peer zkušeností Zprostředkování spolupráce škol v dané lokalitě