Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a vývojová stádia člověka
Advertisements

Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
Digitální učební materiál
Parazité člověka Přírodopis 7. třída
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Jak napsat ročníkovou práci
VY_52_inovace_PRV.5.20 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Ryby Šablona:III/2.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Počítání v geometrických tvarech VY_32_INOVACE_18 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka,
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Člověk a jeho zdraví autor VM:Mgr.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_05_Významné alkany II Téma.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: informace navíc Autor: Mgr. Eva Palovská,2011 Ověření ve vyuce: ,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3_09_ Kalendář Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_04_Významné alkany I Téma.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_13_AZ kvíz nemoci člověka.
Obecná charakteristika, polypovci. NÁZEV ŠKOLY : Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_7A_11_TEMA.
VY_32_Inovace_ Opakování sčítání s přechodem přes 10,
Anotace Prezentaci slouží jako úvod do nové kapitoly: Svalová soustava
Onemocnění vylučovací soustavy
Povrch lidského těla Autor: Mgr. Jana Bieliková Datum:
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
KŮŽE ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_28_Kůže.
Lidské tělo.
VY_32_INOVACE_04-13 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
– SAMEC SE NÁPADNĚ LIŠÍ OD SAMICE
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘ8_BO
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
Fyzika hrou-opakování I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Jiří Olexa
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
3 VRSTVY KŮŽE.
VY_32_Inovace_2.3.2 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 8
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Pohlavní soustava ženy
zpracovaný v rámci projektu
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
ČLOVĚK.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
VY_32_Inovace_ Numerace do sčítání Matematika 2.ročník
ŽLÁZY S VNITŘNÍ SEKRECI
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Fyzika hrou-opakování I.
Kožní soustava.
Pohlavní soustava ženy
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Lidé na Zemi AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
PTÁCI – LETCI (BRODIVÍ)
DENNÍ MOTÝLI.
BROUCI - ŠKŮDCI.
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
HMYZ BEZKŘÍDLÍ, JEPICE.
Transkript prezentace:

Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1073 Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_15_Kůže Téma sady: Biologie člověka Datum vzniku: březen 2014 Třída: Tercie Autor: Mgr. Miroslav Pražienka

ANOTACE Materiál slouží k aktivní výuce o kůži. Může sloužit i jako návod pro praktika z přírodopisu na téma kůže. Fakta psána písmem žluté barvy jsou pro žáky povinné poznámky k zápisu do jejich sešitů, bílé písmo jsou doplňující údaje. Aktivita je připravena pro osmé ročníky ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.

Kůže

Úkoly: během 60 sekund zapiš deset pojmů, které se ti vybaví, když se řekne kůže nyní pracujte ve dvojicích – z vašich 20 pojmů vyberte 6 pojmů nejzajímavějších a nejvíce souvisejících s biologickým pojmem kůže, na kterých se shodnete

nyní pracujte ve čtveřicích – z vašich 12 pojmů vyberte 4 pojmy, na kterých se shodnete vyberte zástupce z vaší skupiny a pojďte napsat pojmy na tabuli; POZOR – pojmy na tabuli se NESMÍ opakovat – hlídejte, co píšou ostatní!

Kůže v číslech: plocha kůže u dospělého člověka: hmotnost kůže vzhledem k tělu: síla pokožky: z celkového povrchu kůže připadá na hlavu a krk: trup: h. končetiny: d. končetiny

Správně doplň do přecházejícího tato čísla: 7% 0,4 - 4 mm 11 % 30 % 23 % 36 % 1,6 - 1,8 m²

Řešení: plocha kůže u dospělého člověka: hmotnost kůže vzhledem k tělu: síla pokožky: z celkového povrchu kůže připadá na hlavu a krk: trup: h. končetiny: d. končetiny 1,6 - 1,8 m² 7% 0,4 - 4 mm 11 % 30 % 23 % 36 %

Kůže a bakterie na ní: v okamžiku narození je naše kůže téměř bez bakterií po prvním dnu nalezneme na každém cm2 kůže 6 tis. bakterií, pátý den 150 tis. a desátý den se zastaví na hodnotě cca 490 tis. bakterií na každém cm2 a během života se už příliš nemění (jde samozřejmě o průměrné hodnoty)

Úkoly: Kolikrát se změnilo množství bakterií na naší kůži během pěti dnů po narození? Kolikrát se změnilo množství bakterií na naší kůži během 10 dnů po narození? Kolik bakterií cca žije na vašich rukou? (plochu ruky odhadněte jako plochu obdélníka pomocí pravítka)

Kolik bakterií cca žije na našem těle? víme počet bakterií na 1 cm2 a víme i povrch těla Kolik bakterií cca žije na naší hlavě a krku? víme: kolik baterií žije na 1 cm2 jaký je povrch naší kůže jakou část z celkového povrchu zaujímá hlava a krk

Řešení Kolikrát se změnilo množství bakterií na naší kůži během pěti dnů po narození? asi 25 x Kolikrát se změnilo množství bakterií na naší kůži během 10 dnů po narození? asi 82 x Kolik bakterií cca žije na vašich rukou? přes 50 milionů Kolik bakterií cca žije na našem těle? přes 8 miliard Kolik bakterií cca žije na naší hlavě a krku? téměř 1 miliarda

Věděli jste, že… …hmotnost bakterií žijících v našem střevě je kolem půl druhého kilogramu?

Použitá literatura: Zdroje obrázků: FRONĚK, Jiří. Lidské tělo: Poznávejme sami sebe. Inka Delévová. Jaroslava Bukáčová, Vlasta Blumentrittová. Praha: Blug, 2004. 110-97-6. ISBN 80-85635-97-6. Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Kůže [online]. c2014 [citováno 28. 02. 2014]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=K%C5%AF%C5%BEe&oldid=11231812 archiv autora Zdroje obrázků: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Human_skin_structure.jpg