STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Rychlostní schopnosti
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
Historie překážkového běhu
(soubory vnitřních předpokladů organismu k dané pohybové činnosti)
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI. Struktura přednášky –Charakteristika rychlostních schopností –Taxonomie rychlostních schopností –Biologické předpoklady –Ontogeneze.
Testování silových schopností © Tom Vespa.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
TALENT ..
© Tom Vespa. Měkota Je to soubor předpokladů provádět aktivitu: a) určitou nižší intenzitou co nejdéle b) stanovenou dobu (vzdálenost) co nejvyšší intenzitou.
Motorické schopnosti (Physical Abilities, Motorische Eigenschaften) Integrace vnitřních vlastností organismu, která podmiňuje splnění určité skupiny pohybových.
Propozice volné střelecké soutěže
© Tom Vespa. Měkota 1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_03_Rozvoj rychlosti TÉMA.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Plavání Téma: Hry ve vodě Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 15. září 2012.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4C_02_Rozvoj rychlosti TÉMA.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů.. SPORTOVNÍ TRÉNINK OB21-VVP-HUM-TV-JAN-M-SUPL-002.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Lukáš Hochmann. Definice rychlostních schopností Schopnost uskutečnit pohybový akt v co nejkratším čase Schopnost vyvíjet činnost s maximální intenzitou.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Rychlostní a silové schopnosti Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDN Í ODBORN Á Š KOLA A STŘEDN Í ODBORN É UČILI Š TĚ MĚSTEC KR Á LOV É T.G. MASARYKA 4 Sada číslo 13.
Pracovní právo STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Koordinační schopnosti
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Sada číslo 13 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ivana Cholková Klára Korešová
STARTOVNÍ SKOK Z BLOKU Lekce č. 21
Sada číslo 14 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Pracovní právo STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Historie překážkového běhu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Protahovací cvičení pro dolní končetiny
Posilovací cvičení - horní končetiny
R Y C H L O S T Michal Lehnert.
Vybrané testy pro diagnostiku motorických schopností
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Testování rychlostních schopností © Tom Vespa.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ

Název projektu : Rozvoj ICT ve výuce na střední škole Registrační číslo projektu: č. projektu : CZ.1.07/1.5.00/34.0921 Název školy: Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Městec Králové, T. G. Masaryka 4 Kód dumu: VY_32_INOVACE_TV_162 Tematická oblast: Tělesná výchova a výchova ke zdraví Předmět: Tělesná výchova Datum tvorby: leden 2014 Anotace: Materiál slouží k teoretickému výkladu a názorné ukázce na téma: Diagnostika pohybových dovedností 2 – rychlostní schopnosti Metodický pokyn: Prezentace je určena jako výklad do hodiny. Součástí jsou testy a výkonnostní tabulky, podle nichž si žáci mohou změřit své schopnosti.

DIAGNOSTIKA POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ 2 rychlostní schopnosti

Rychlostní schopnosti dělíme je: akční- realizační rychlostní schopnost reakční rychlostní schopnost frekvenční rychlostní schopnost

Jak si můžeme změřit své rychlostní schopnosti Testy a měření akční-realizační rychlosti: běh na krátké vzdálenosti člunkový běh Testy a měření reakční rychlosti: testy signál x reakce Testy a měření frekvenční rychlosti: různé druhy tappingu hodnocen počet opakování při pohybu končetin

Člunkový běh Pomůcky: stopky, dva kužele vzdálené od sebe 10 m, píšťalka Provedení: na hvizd píšťalky vybíhá TO z polovysokého startu od jednoho kužele, druhý kužel obíhá a vrací se křižmo k prvnímu (aby dráha tvořila osmičku). Po jeho oběhnutí pokračuje znovu k druhému kuželu, toho se jen dotkne a vrací se na start, kde se opět musí kužele dotknout. Každá TO si nejprve celou dráhu zkušebně proběhne, aby se předešlo chybám. Provádí se dva pokusy, mezi nimiž musí být pauza nejméně 5 min. Zaznamenává se lepší výsledek ze dvou pokusů. Čas měříme s přesností na 0,1 s.

Průměrné výkony chlapců a dívek v člunkovém běhu

Běh 20m Pomůcky: píšťalka, stopky Provedení: na povel zaujme TO postavení atletického polovysokého startu těsně za startovní čarou. Na znamení (píšťalka) TO vybíhá a snaží se proběhnout vzdálenost v co nejkratším čase. Startovní povely a měření času se provádí dle pravidel atletiky. Běhá se nejméně ve dvojicích, TO si nesmí vzájemně křížit dráhy. Zaznamenáváme dosažený čas s přesností na 0,1 s. Testujeme: akční rychlost

Tappingové testy – tečkovací testy tapping ruky ( TO provádí tužkou tečkování po 20s. Pak spočítáme počet teček) tapping paže ( TO u stolu, na stole 2 terče 80cm od sebe. TO se střídavě dotýká středů terčů P L. hodnotíme čas potřebný k provedení 25 cyklů. Vyhodnocuje se maximální výkon a diferenciace mezi P a L paží tapping nohy – ( TO na židli, na zemi je překážka vysoká 15cm. Přenášíme nohu co nejrychleji přes překážku. Hodnotí se počet cyklů za 20s.

Zdroje NEUVEDEN. Člunkový běh [online]. [cit. 11.3.2014]. Dostupný na WWW: http://is.muni.cz/do/fsps/e-learning/denik-basketbal/pages/m_beh-clunkovy.html NEUVEDEN. Běh 20 m [online]. [cit. 11.3.2014]. Dostupný na WWW: http://is.muni.cz/do/fsps/e-learning/denik-basketbal/pages/m_beh20.html NEUVEDEN. Realizační rychlost [online]. [cit. 11.3.2014]. Dostupný na WWW: http://telesna-vychova.studentske.eu/2007/11/realizan-rychlost-vklad-pojmu-testy.html www.office.microsoft.com