VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_7.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Podstatná jména - číslo
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Třídění a vzory přídavných jmen
Druhy podstatných jmen
jsou slova, která vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Podstatná jména VY_32_INOVACE_18 Sada 22 Základní škola T.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky dle.
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM17 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_452_Slovní druhy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK, DATUM:
DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
Zaměření VM:2. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Slovní druhy autor VM:Monika Živnůstková období vytvoření VM:Září 2011.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
PŘÍDAVNÁ JMÉNA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ISSN
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá: váhy babičky kočky budky kopretiny košile žáby vázy rostly visely kvákaly vážily si povídaly se.
Každé slovo můžeme přiřadit k jednomu z deseti slovních druhů.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr. Simona Zalabáková Datum tvorby: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ Můžeme slova ohýbat? hvě zdi čka pan el ák.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ.
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_01_JMÉNA,
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Aleš Jarolím VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Český jazyk_12_Slovní druhy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.5 Podstatná jména – vzory rodu mužského a skloňování – 2. část Název.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Český jazyk - 3.ročník, Podstatná jména.
Přídavná jména Bc. K. Matějková.
Rod a číslo podstatných jmen
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
Věta se skládá ze slov Název školy
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Skloňování podstatných jmen
SKUPINOVÁ PRÁCE – SLOVNÍ DRUHY
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 09_Určování podstatných jmen
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
VY_32_INOVACE_20_04_procvičování podstatných jmen
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Autor: Mgr. Lenka Zlámalová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ JAZYK
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Skloňování podstatných jmen
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_24_Přídavná jména tvrdá
VY_32_INOVACE_09_ Skloňování podstatných jmen rodu středního
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Jahnová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 021
Metodický list: Slovní druhy 1. část
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_9.ročník
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Český jazyk 2 Podstatná jména 2. část.
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_7.ročník Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/21.1220 VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_7.ročník 15_Rozlišování podstatných jmen a sloves Autor: Mgr. Jana Štruncová Anotace: Rozlišování podstatných jmen a sloves, tvoření infinitivu, rozlišování podstatných jmen podle názvů osob, zvířat, věcí, vlastností a činností, tvoření PJ ke slovesům a opačně, doplňování PJ a S ve správném tvaru do vět, materiál slouží k projekci na interaktivní tabuli

Rozlišování podstatných jmen a sloves Podtrhněte podstatná jména modře, slovesa zeleně: Slyšeli jste předpověď počasí? V listopadu začíná výlov nedalekého rybníka. Na věži vyzvání zvon. Houbaři nasbírali plný košík hub. Na podzim zasadíme česnek. Letadlo kroužilo nad lesem. Z pytlíku se vysypala mouka. Kup mléko a deset rohlíků. 2. Slovesa z prvního cvičení napište v infinitivu: ___________________________________________________

3. Zařaďte podstatná jména podle názvu: osob děti důvěra počítač zvířat štěňata ohleduplnost stařena věcí zpěv písknutí nit vlastností prkno páv přátelství činností těžba žirafa kuchař

4. Jednotlivá slova označte písmenem P(podstat. jména), S (slovesa) 4. Jednotlivá slova označte písmenem P(podstat. jména), S (slovesa). K „P“ utvořte „S“ a opačně: šijeme ________________ brousil _______________ veslování ________________ pracovat _______________ bruslení ________________ žehlím _______________ zakokrhal ________________ vystoupení ______________ důvěřivost ________________ jásali ______________ mazlit se ________________ mlčení ______________ mýdlo ________________ pomoc ______________ sádrování ________________ kormidelník ______________

5. Slova rozdělte na podstatná jména a slovesa a doplňte je v náležitém tvaru do vět: Uslyšet, vzlykání, krmení, láhev, léto, jet, cesta, vyrůst, rákosí, ozývat, vrkat, přijet, zpoždění , tíha, třpytit se Z pokoje jsme _________ lítostivé _________. Pozorovali jsme ____________ tygříka mlékem z ___________. V __________ ____________ s rodiči k moři. U ___________ ____________ vysoké topoly. Z _____________ se ____________ žáby. Na střechách chalup ____________ holoubata. Vlaky __________ s velkým _________________ . Stromy se prohýbaly pod ______________ ovoce. Na jasné obloze __________________ hvězda.

3. osob: děti, kuchař, stařena zvířat: štěňata, páv, žirafa Řešení: 1. Slyšeli jste předpověď počasí? V listopadu začíná výlov nedalekého rybníka. Na věži vyzvání zvon. Houbaři nasbírali plný košík hub. Na podzim zasadíme česnek. Letadlo kroužilo nad lesem. Z pytlíku se vysypala mouka. Kup mléko a deset rohlíků. 2. slyšet, začínat, vyzvánět, nasbírat, zasadit, kroužit, vysypat, kupovat – koupit 3. osob: děti, kuchař, stařena zvířat: štěňata, páv, žirafa věcí: počítač, nit, prkno vlastností: ohleduplnost, důvěra, přátelství činností: zpěv, písknutí, těžba 4.šijeme – šití, veslování – veslovat, bruslení – bruslit, zakokrhal – zakokrhání, důvěřivost – důvěřovat, mazlit se – mazlení, mýdlo – mydlit , sádrování – sádrovat, brousil – broušení, pracovat – práce, žehlím – žehlení, vystoupení – vystoupit, jásali – jásot, mlčení – mlčet, pomoc – pomáhat, kormidelník – kormidlovat 5. Z pokoje jsme uslyšeli lítostivé vzlykání. Pozorovali jsme krmení tygříka mlékem z láhve. V létě pojedu s rodiči k moři. U cesty rosou vysoké topoly. Z rákosí se ozývají žáby. Na střechách chalup vrkala holoubata. Vlaky přijely s velkým zpožděním. Stromy se prohýbaly pod tíhou ovoce. Na jasné obloze se třpytila hvězda.