Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření na mapách.
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim
Najdi na slepé mapě České republiky města podle zadání.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Města ČR VY_32_INOVACE_09 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Poměr Výpočet vzdáleností
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Sídla ČR.
Kartografie – měřítko mapy
Členění území naší vlasti
Měřítko plánu a mapy.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
Poměr Výpočet vzdáleností
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
18.
Členění území naší vlasti
S buzolou po Česku Autoři: Ondřej Bortník Tomáš Chytil Josef Dostál Lukáš Caletka.
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Anotace: Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku vlastivědy- tématu Česká republika, podtématu města. Jedná se o prezentaci na interaktivní.
Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Gabriela Divišová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_ ČR – Státní svátky. Název: ČR- Státní svátky Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 10 TEMA: Mapy – zobrazení povrchu Země.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_523_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: OPAKOVÁNÍ – KRAJE.
 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Gabriela Divišová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_ČR kraje- Hádej, kdo jsem? Název: ČR kraje- Hádej,
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Kraje ČR- Co už víme o krajích.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Podobnost co už dovedeme
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
VY_32_INOVACE_Vac_III_09 Sídla ČR
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Členění území naší vlasti
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Sídla ČR.
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Gabriela Divišová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ ČR- měřítko mapy Název: Kraje ČR- měřítko mapy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0929 ČR-měřítko mapy Dostupné na portálu http://dumy.cz/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Materiál je určen pro žáky 4. třídy. Anotace: Materiál je určen pro žáky 4. třídy. Žáci hravou formou poznávají zajímavá místa v České republice. Lépe si zapamatují novou látku, protože zde vidí názorné ukázky. Pro některé žáky je takto připravený materiál motivací ke zdokonalení svých znalostí. Dále se naučí vyhledávat podrobnější informace o těchto místech a pracovat s počítačovou technikou. Soubor obsahuje kontrolní otázky a správné odpovědi.   Pomůcky: tabulka na psaní + fix (papír a tužka),mapa České republiky, fixy na tabuli (možnost využití popisovače v programu Microsoft PowerPoint) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Měřítko mapy Udává poměr zmenšení délky měřené na mapě k délce ve skutečnosti. Umožňuje tak vytvořit si přibližnou představu o podrobnosti mapy. Existuje několik typů měřítek na mapě , mezi nejpoužívanější z nich patří měřítko číselné a grafické. Měřítka lze také členit podle podrobnosti zobrazení na měřítka velká , střední a malá. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Číselné měřítko Udává , kolikrát je délka změřená na mapě zmenšená. Udává se poměrem 1 : M , kde M je měřítkové číslo. Příklad číselného měřítka 1 : 1 500 000 Znamená, že 1cm na mapě je 1 500 000 cm ve skutečnosti . Protože nás zajímá skutečná vzdálenost v kilometrech , stačí oddělit pět posledních nul dostaneme vzdálenost v kilometrech,1 cm na mapě je 15 km. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Otázky: 1.Co udává měřítko mapy? ---------------------------------------------------------- 2.Doplň tabulku. Měřítko km 1:100 000 1:500 000 1:1 000 000 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Otázky: 3. Jaké je měřítko vaší vlastivědné mapy? ____________________________ 4. Kolik km na ní představuje 1 cm? _________________________ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

5.Změř na mapě vzdušnou vzdálenost z Prahy do uvedených měst a zapiš do náčrtu. Ústí n. L. km Liberec km Karlovy Vary Ostrava km km km km Plzeň km Brno České Budějovice Obr.1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Otázky: 6. Zjisti z mapy pomocí měřítka vzdušnou vzdálenost mezi těmito městy: Města Vzdálenost Ostrava-Brno km Opava-Pardubice Děčín-Jablonec Děčín-Šumperk Ústí n. L.-Zlín Brno-Harrachov Plzeň-Liberec Jihlava-Lovosice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Odpovědi na otázky: 1. Měřítko mapy udává poměr zmenšení délky měřené na mapě k délce ve skutečnosti. 2. 1 km,5 km, 10 km. 3. Podle vaší školní mapy. 4. Podle vaší školní mapy. 5.Praha-Liberec 110 km Praha-Ostrava 377 km Praha-Brno 207 km Praha- Č. Budějovice 152 km Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Odpovědi na otázky: Praha – Plzeň 94 km Praha – Karlovy Vary 130 km Praha - Ústí nad Labem 86 km 6. Města Vzdálenost Ostrava-Brno 178 km Opava-Pardubice 235 km Děčín-Jablonec 91 km Děčín-Šumperk 324 km Ústí n. L.-Zlín 386 km Brno-Harrachov 331 km Plzeň-Liberec 205km Jihlava-Lovosice 195 km Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová

Obr.1: Vlastní archív[cit.2013-3-18] Použité zdroje: Obr.1: Vlastní archív[cit.2013-3-18] Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Divišová