ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_13_03_tvrdé a měkké souhlásky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měkké a tvrdé slabiky ‒ procvičujeme společně
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_187
Křížovky s VS po M II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_32_INOVACE_16,čj. Strom má silné (kořeny – koření). Maminka dává do polévky (kořeny – koření). Vyhlídkové (letí - lety) byly zrušeny. Letadlo (lety.
měkké a tvrdé souhlásky
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Český jazyk Souhlásky tvrdé a měkké - shrnutí
Tvrdé a měkké souhlásky
Psaní i,í, y, ý po měkkých a tvrdých souhláskách
Základní škola Církvice, okres Kutná Hora
Hlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Katka Nosková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_441_Tvrdé a měkké slabiky AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková ROČNÍK,
Škola: Základní škola a Mateřská škola Nečtiny, Nečtiny 39 Název: VY_32_INOVACE_SADA02_ČESKÝ JAZYK_DUM13 Předmět: Český jazyk Ročník: 2. Klíčová.
dy,ty,ny – di, ti, ni opakování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bednářová Hana ANOTACE Žáci se seznámí s pojmy tvrdé souhlásky, tvrdé slabiky. Druh.
9.1 Slabiky dy, ty, ny - di, ti, ni
Souhlásky měkké Mgr. Vladimíra Mikulášková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_191.
VY_32_INOVACE_01_20_energie Energie může označovat schopnost hmoty (látky nebo pole) konat práci.
Český jazyk Přehled dělení hlásek- samohlásky a souhlásky 3. ročník ZŠ praktická Mgr. Lenka Šťovíčková 32_INOVACE-04-sada 2-17 Projekt ZŠ, MŠ a PrŠ Karlovy.
ČESKÝ JAZYK 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_07_02_párové souhlásky.
Bc. Dana Hašková Hoky toky – znám své tělo?. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpo č tem Č eské.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_219_ČJ2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Tvrdé a měkké souhlásky č. 1 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín,
ČESKÝ JAZYK 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_09_02_párové souhlásky.
VY_32_INOVACE_15_20_zdravý způsob života NEPOHODA KULTURA BYDLENÍ MEZILIDSKÉ VZTAHY OSOBNÍ HYGIENA NEČISTOTA REŽIM DNE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ ZAMOŘENÉ PROSTŘEDÍ.
VY_12_INOVACE_ČT4.09/2 Autor: Tereza Zástřešková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 4. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_07_20_pohyb Jízda na kole je velmi zdravá pro mladé i starší lidi.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníleden 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
ZEMĚPIS SVĚTA VY_32_INOVACE_03_01_zeměpis světa. 35º s.š. 136º v.d. JAPONSKO.
Zeměpis světa VY_32_INOVACE_17_01_zeměpis světa. Spojené království Velká Británie a Severního Irska 53º s.š. 2º z.d.
Základní škola a mateřská škola Plzeň – Božkov, Vřesinská 17, příspěvková organizace Charakteristika výukového materiálu AutorMgr. Iva Zemanová Datum vytvoření.
Seznámení se s hláskami a jejich dělení
Autor: Mgr. Marie Švehlová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ Český jazyk
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
VY_32_INOVACE_04_03_tvrdé souhlásky
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_17_03_tvrdé a měkké souhlásky.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_09_I.Čj4_HLÁSKOSLOVÍ Téma: Hláskosloví Název.
VY__III/2__INOVACE__06 Český jazyk PŘÍDAVNÁ JMÉNA.
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_18_03_tvrdé a měkké souhlásky.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
VY_32_INOVACE_12_01_vesmír (Křížovka)
VY_32_INOVACE_13_05_vodstvo na Zemi
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_DELENI_HLASEK Název materiálu:
VY_32_INOVACE_18_02_párové souhlásky
VY_32_INOVACE_03_02_párové souhlásky
VY 32 INOVACE 361.
Anotace: prezentace slouží k procvičování učiva z 2. ročníku
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_15_03_tvrdé a měkké souhlásky.
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_05_03_tvrdé souhlásky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.28_Souhlasky_mekke.
VY_32_INOVACE_10_05_sopečná činnost
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_19_03_tvrdé a měkké souhlásky.
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_06_03_tvrdé souhlásky.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace_40_Samohlásky a souhlásky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
SAMOHLÁSKY A SOUHLÁSKY
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589-
VY_32_INOVACE_20_05_podnebné pásy(opakování)
ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_12_03_tvrdé a měkké souhlásky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
VY_32_INOVACE_03_08_hospodaření domácnosti, příjmy a výdaje
Dělení souhlásek, souhlásky tvrdé Název projektu: OP VK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ČESKÝ JAZYK 4. ROČNÍK VY_32_INOVACE_13_03_tvrdé a měkké souhlásky

schod- hod-na led- chod- rod-na náled- náhod- d_vá se hromad- nehod- y-ý i-í schod- hod-na led- chod- rod-na Posun interaktivní tužkou ke správnému oválu. náled- náhod- d_vá se hromad- nehod- zahrad_

schody hodina ledy chodí rodina náledí náhody dívá se hromady nehody ŘEŠENÍ y-ý i-í schody hodina ledy chodí rodina Posun interaktivní tužkou ke správnému oválu. náledí náhody dívá se hromady nehody zahrady

Vlaštovky i - í y - ý Z vaj_ček se vylíhnou mladé vlaštovk_. Do hn_zda snášej_ vaj_čka. Opravuj_ hn_zda. Vlaštovk_ k nám přilétaj_ v dubnu. i - í y - ý Do barevných obdélníčků se zapisují slova (klávesnicí, fixem…). Doplňte slova. Seřaďte věty tak, jak události za sebou následovaly.

i - í y-ý tuh_ ž_vot zaj_c lž_ce noh_ ch_tr_ oh_nek j_ž dlouh_ svít_ Posun interaktivní fixou ke správnému oválu – lze přetahovat zprava i zleva. svít_ bot_ c_bule mlad_ koš_k poh_b

i - í y-ý tuhý život zajíc lžíce nohy chytrý ohýnek již dlouhý svítí ŘEŠENÍ tuhý život zajíc lžíce nohy chytrý ohýnek již dlouhý Posun interaktivní fixou ke správnému oválu – lze přetahovat zprava i zleva. svítí boty cibule mladý košík pohyb

ž š č ř c j di ti ni h ch k r dy ty ny slunečn_ce h_acint meč _ k bramboř_k muškát_ růž _čka Přetahování tvarů do správné poloviny stránky. voděnk_ j _ ř _na astr_

ž š č ř c j di ti ni h ch k r dy ty ny ŘEŠENÍ slunečn_ce h_acint meč _ k bramboř_k muškát_ růž _čka Přetahování tvarů do správné poloviny stránky. voděnk_ j _ ř _na astr_

POPIS TVRDÉ A MĚKKÉ SOUHLÁSKY Snímky 2, 5, 7 samostatná práce: žák píše slova na volný list (vhodné je psát na jednu polovinu listu slova s y, a na druhou polovinu listu slova s i). Snímky 3, 6, 8 řešení – kontrola (při spuštění prezentace stačí kliknout jen jednou na začátku každého snímku) Snímek 4 po přečtení se píší slova do připravených rámečků podle typu souhlásky (snímek je animovaný).

Zdroje: [cit. 2010-10-10]. Dostupné pod licencí Public Domain http://www.eupenizeskolam.cz/uploads/images/loga/loga_celek.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/24/Landsvale.jpg/258px-Landsvale.jpg KLEMENT, Bohumil. Český jazyk pro druhý ročník. SPN : 1965. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová.