20 TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enviro-i-forum Evropská environmentální informatika, historie a vývoj Prof. RNDr. Jiří Hřebíček, CSc. RNDr. Jaroslav Ráček, Ph.D.
Advertisements

ÚVOD DO EKOLOGIE 1. lekce.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ
a víceúrovňové vládnutí
Cíle územního plánování Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek.
Globální problémy ŽP a udržitelný rozvoj
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Trvale udržitelný rozvoj
Škola pro udržitelný život 2010 Jiří Kulich, Lucie Munzarová, Z.E. Veselá, Michal Veselý.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Udržitelný rozvoj.
ZÁKLADNÍ TENDENCE SOUČASNÉHO VÝVOJE MEZINÁRODNÍCH VZTAHŮ
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
Registrační číslo projektu
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ (TUR). Definice Trvale udržitelný rozvoj(TUR) je obecně chápán jako takový rozvoj,který sleduje současně tři cíle:   Ekonomický.
Územní energetická koncepce Jihočeského kraje České Budějovice, 24. června 2003.
Biosférické rezervace Kvarta 2009/2010 Gymnázium Uničov.
BIODIVERZITA.
Ekonomické dělení států světa
NS-LEV 21 PRO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Společenská odpovědnost organizací
1 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. 2 Lidské ŽP je potřeba chránit: a)protože má globální charakter a jsme za něj zodpovědní b)staráme se většinou až o poškozené ŽP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ZÁKON č.17/1992 Sb. o životním prostředí Životním prostředím je vše, co vytváří přirozené podmínky existence organismů včetně člověka a je předpokladem.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ekosystémy přírodní a umělé
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
Trvale udržitelný rozvoj  Rozvoj uspokojující potřeby současnosti bez ohrožení možnosti budoucích generací uspokojovat své vlastní potřeby (OSN)  Strategie.
Ekologie a preventivní medicína
Životní prostředí Petr Machala. 1.Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? 2.Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. 3.Vysvětlete schéma bludného kruhu.
Ostrava Obnovitelné zdroje energie Ing. Jaroslav Kubín Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel.:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Globální problémy Počátky environmentálního myšlení.
Globální problémy.
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Životní prostředí a chemie
NÁRODNÍ ALOKAČNÍ PLÁN, OBCHODOVÁNÍ SE SKLENÍKOVÝMI PLYNY, DOPADY ZÁKONA O INTEGROVANÉ PREVENCI NA PRŮMYSL Ing. Josef Bubeník Česká energetická agentura.
Ekonomika životního prostředí – základní pojmy
PRÁVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ - úvod do problematiky
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Ochrana životního prostředí a ochrana přírody v ČR Tematická oblast:Ekologie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Životní prostředí a jeho ochrana Úloha práva Filip Dienstbier.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Přírodovědná gramotnost aktuální téma současnosti Ladislav Podroužek.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 23 AnotaceNástroje.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
EKOLOGIE A OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ RNDr.Jaroslav Kohout.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 1. Charakteristika a historie ekologie Název sady: Základy ekologie pro.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Lucie Imrová NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_24_Environmentalismus TEMA:Člověk a společnost.
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
17 ZÁKON O OCHRANĚ PŘÍRODY A KRAJINY
Ekonomika životního prostředí
ZÁKLADY EKOLOGIE Zlatý list 2017.
Ekonomika životního prostředí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
2 AUTEKOLOGIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomika životního prostředí
8 SYNEKOLOGIE Společenstva.
Transkript prezentace:

20 TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ

Trvale udržitelný rozvoj Takový způsob rozvoje lidské společnosti, který uvádí v soulad hospodářský a společenský pokrok s plnohodnotným zachováním životního prostředí. Hl. cíl – zachování životního prostředí příštím generacím v co nejměné pozměněné podobě. Heslo – A. de Saint-Exupery – Nedědíme Zemi po předcích, nýbrž si ji půjčujeme od našich dětí

Evropský parlament a ČR EP – zlepšení životní úrovně a blahobytu lidí v mezích kapacity ekosystémů při zachování přírodních hodnot a biologické rozmnitosti pro současné i příští generace ČR – zákon o životním prostředí – takový rozvoj, který současným i budoucím generacím zachová možnost uspokojovat jejich základní životní potřeby a při tom nesnižuje rozmanitost přírody a zachování funkce ekosystémů

Historie 1968 – Římský klub – limity růstu 1972 – Zpráva Římského kubu – vývoj lidské společnosti a využívání přírodních zdrojů do roku 2010. Závěr – 21. století – brutální populační pád v důsledku znečištění živ. prostředí, vyčerpání úrodnosti půd, nedostupnost fosilních paliv. Tato zpráva knižně – Meze růstu

Další významné mezníky 1987 – stanovena definice pro udržitelný rozvoj, kniha – Naše společná budoucnost 1992 – Summit o Zemi Rio de Janiero 20. výročí zprávy Římského klubu vydána kniha Překročení růstu – aktualizuje informace z první zprávy – aplikace nových matematických modelů podle různého chování lidské populace. Shoda mezi roky 2020-2060 pokles živ. úrovně, spojený s vyčerpáním zdrojů znečištěním živ. Prostředí 2002 – Summit v Johanesburgu – ratifikace dohody vyjadřující zájem o zachování živ. prostředí a biodiverzity 2OO5 – zakončen projekt Hodnocení ekosystémů na přelomu tisíciletí- pokus o modelování možného vývoje ve 21.století

Slabá a silná udržitelnost Slabá udržitelnost – možnost čerpat z primárních neobnovitelných zdrojů – nutnost vytvořit protiváhu (čerpání neprobíhá ztrátově). Vše beze zbytku recyklovat. Silná udržitelnost – možnost čerpat jen obnovitelné zdroje, neobnovitelné ne. Dnes nerealizovatelné.

Kdy byl založen Římský klub? C – 1992 D - 2002

Správná odpověď A - 1968

V roce 1972 byla publikována zpráva Římského klubu v knize A – Limity růstu B – Meze růstu C – Překročení růstu D – Naše společná budoucnost

Správná odpověď B – Meze růstu

Summit o Zemi v Rio de Janeiro se konal v roce B – 2002 C - 1992 D - 1985

Správná odpověď C - 1992

ZDROJE Kislinger F.,Laníková J., Šlégr.J.:Biologie IV(Základy ekologie), Gymnázium v Klatovech 1994 Kvasničková D.: Základy ekologie III (soubor transparentů),KLIMA s.r.o Praha