Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Advertisements

Fyzikální veličiny a jejich jednotky v soustavě SI
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Měření času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Jak lze změnit odpor polovodičů
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Fyzika hrou-opakování I.
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Magnetické pole cívky s proudem
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 09/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.02_opakovani_2 Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Opakování 2 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k opakování učiva ze šestého ročníku.

1. Vyberte pojmy, které souvisejí s fyzikální veličinou TEPLOTA a každý pojem vysvětlete: symbol T var vody stopky 273 K teploměr Jupiter

2. Vyjmenujte typy teploměrů a řekněte, kde se používají:

3. Jaké znáte teplotní stupnice? Vyberte správné odpovědi: Fahrova stupnice Fahrenheitova stupnice Kelvinova stupnice Kassinova stupnice Réaumurova stupnice Celsiova stupnice

4. Které jednotky času znáte? sekunda hodina minuta den měsíc rok

5. Vyjádřete v sekundách: 1 minuta 5 minut 3 minuty a 20 sekund 1 hodina 1 hodina a 10 minut

6. Seřaďte následující časové intervaly od nejkratšího po nejdelší: 3 minuty 67 sekund 1 minuta a 12 sekund 1/12 hodiny 1/5 minuty 120 sekund

7. Z uvedených jednotek délky vyberte ty, které patří do mezinárodní soustavy jednotek SI: metr loket stopa kilometr centimetr míle

8. Z uvedených jednotek různých fyzikálních veličin vyberte ty, které NEPATŘÍ do mezinárodní soustavy SI: libra sekunda ampér kilogram žejdlík kelvin sáh

9. Doplňte následující tabulku: Fyzikální veličina Symbol fyz. veličiny Značka jednotky Měřidlo hmotnost l, d N teploměr čas V hustoměr

10. Doplňte následující tabulku změn teplot: Počáteční teplota t/ [°C] Konečná teplota t/ [°C] Pokles teploty o t/ [°C] Zvýšení teploty o t/ [°C] ­2 14 9 ­9 ­6 4 19

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie office www.office.microsoft.com http://office.microsoft.com/cs-cz/images [cit:2012-09-12] http://www.basaldigitalthermometer.com/images/basal_digital_thermometer.jpg [cit:2012-09-12] http://www.atmos.cz/img/prislusenstvi/spalinovy-teplomer/teplomer.jpg [cit:2012-09-12] http://www.rodina-finance.cz/img/full/4/12410.jpg [cit:2012-09-12] http://www.bazeny3000.cz/data/obrazky/sortiment/69040-teplomer-plovouci-velky.jpg [cit:2012-09-12] http://files.grily-krby.cz/200000155-4bc504dba0/teplomer-sonda.jpg [cit:2012-09-12] http://koupelny.pontte.eu/Grafika/images/infracerveny-teplomer2v.jpg [cit:2012-09-12] http://www.abcsport.cz/pic_zbozi/90018.jpg [cit:2012-09-12] http://www.preparedpantry.com/productimages/kitchentools/Full-stainlesseggtimer.jpg [cit:2012-09-12] http://www.freelap.cz/fotky2297/stopky%20freelap%20new.jpg [cit:2012-09-12] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/P%C5%99es%C3%BDpac%C3%AD_hodiny.png [cit:2012-09-12] http://www.doplnkydomova.cz/fotky11045/fotos/gen320/gen__vyr_3254733.jpg [cit:2012-09-12] http://www.jah.cz/images/produkty/original/1173.jpg [cit:2012-09-12] http://www.jah.cz/images/produkty/original/1075.jpg [cit:2012-09-12]

Metodika prezentace: Prezentace slouží k úvodnímu opakování učiva ze šestého ročníku. Žák odpovídá na otázky, odpověď tvoří sám nebo správnou odpověď vybírá. Žák popíše fyzikální veličinu teplota, zná symbol, jednotku, měřidlo, teplotní stupnice. Žák umí převádět jednotky času. Žák vyjmenuje jednotky délky, které patří do mezinárodní soustavy jednotek SI. Žák umí poznat jednotky, které patří do mezinárodní soustavy jednotek SI a vyřadí ty, které tam nepatří. Žák doplní tabulku některých údajů fyzikálních veličin. Žák doplní tabulku změn teplot.