Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypočítej a zaokrouhli
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Určujeme povrch krychle a kvádru
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE._M.5. Jíl.07_Kvádr Datum: 10. 10. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Kvádr Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Seznámení s pojmem kvádr, s jeho základními vlastnostmi, výpočet povrchu a objemu.

KVÁDR DEFINICE KVÁDR trojrozměrné těleso GEOMETRIE DEFINICE KVÁDR trojrozměrné těleso jeho stěny tvoří šest pravidelných čtyřúhelníků H G E F D C A B

ZÁKLADNÍ ÚDAJE kvádr ABCDEFGH POČET VRCHOLŮ: 8 POČET HRAN: 12 H G E F b = 4 cm D C A B a = 2 cm kvádr ABCDEFGH POČET VRCHOLŮ: 8 POČET HRAN: 12 POČET STĚN: 6

S = 2 · (a · b) + (b · c) + (a · c) POVRCH „PLÁŠŤ KRYCHLE“ Jak ho vypočítat? ZNAČKA: S SEČTEME OBSAHY VŠECH JEHO STĚN a · b b a c c b · c a · c b · c a · c SÍŤ KVÁDRU b a a · b VZOREČEK S = 2 · (a · b) + (b · c) + (a · c)

„TO, CO SE VEJDE DOVNITŘ KVÁDRU“ OBJEM „TO, CO SE VEJDE DOVNITŘ KVÁDRU“ Jak ho vypočítat? ZNAČKA: V VYNÁSOBIT VŠECHNY STRANY MEZI SEBOU Jednotky mm3, cm3, dm3, m3…. VZOREČEK V = a · b · c

Do Pepova aquária se vejdou 2m3 vody. (2000 litrů). CVIČENÍ 1 Vypočítej objem a povrch kvádru: S = 2 · (a · b) + (b · c) + (a · c) S = 2 · (5 · 2) + (2 · 3) + (5 · 3) S = 52 cm2 V = a · b · c V = 5 · 2 · 3 V = 30 cm3 c = 3 cm b = 2 cm a = 5 cm 2 Slovní úloha: Pepovo aquárium má tvar kvádru a rozměry: a = 2 m, b = 1 m, c = 1 m. Kolik m3 vody se do něj vejde? V = a · b · c V = 2 · 1 · 1 V = 2 m3 Do Pepova aquária se vejdou 2m3 vody. (2000 litrů).

Do Pepova aquária se vejdou 2m3 vody. (2000 litrů). ŘEŠENÍ 1 Vypočítej objem a povrch kvádru: S = 2 · (a · b) + (b · c) + (a · c) S = 2 · (5 · 2) + (2 · 3) + (5 · 3) S = 52 cm2 V = a · b · c V = 5 · 2 · 3 V = 30 cm3 c = 3 cm b = 2 cm a = 5 cm 2 Slovní úloha: Pepovo aquárium má tvar kvádru a rozměry: a = 2 m, b = 1 m, c = 1 m. Kolik m3 vody se do něj vejde? V = a · b · c V = 2 · 1 · 1 V = 2 m3 Do Pepova aquária se vejdou 2m3 vody. (2000 litrů).

Matematika pro 4.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint