ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Románská kultura.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Vztahy mezi Čechy a Němci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ROMANTISMUS.
Romantismus Umění 19. století.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Klasicismus a romantismus
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gotická kultura.
Romantismus Lukáš Rozsypal.
Barokní umění.
Z franc. romantique = jako v románu
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Romantismus.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Závěr 18. století – poč. 19. století
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_05_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Romantická architektura v Čechách
Umělecké směry 19. století
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Romantismus.
Evropská kultura na prahu moderní doby
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Romantismus Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Úvod do romantismu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Gotika Bolfíková Nikola.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Romantická architektura v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Architektura do začátku 20. století.
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Kultura 1. poloviny 19. století
VY_32_INOVACE_
Kód: VY_32_INOVACE_8_17 Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Transkript prezentace:

ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy Počátek 19. století

Základní anotace Dějepis – kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo: 1.9. Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola : ZŠ Choltice Klíčová slova : romantismus, návrat do historie, odklon od pravidel, tajemno, oslava hrdinů Třída: dějepis 8 Datum :18.5. 2012

Metodické použití : Prezentace je připravena na výkladovou hodinu tohoto slohu Zopakuj si co už známe Charakteristika období Znaky umění Obrazový materiál Malířství a sochařství Hudba romantismu Otázky pro opakování tématu

Opakování co už umíme : Jaké byly hlavní rysy barokního umění?  odraz společnosti po 30.leté válce zdobnost, mohutnost, vlnité tvary, hodně soch a barevné nástěnné malby Ve kterých uměních se nejvíce projevovalo rokoko?  Hlavně v malířství a uměleckém řemesle Které společenské vrstvy se začaly postupně uplatňovat vedle církve a šlechty v umění?  výroba porcelánu v manufakturách - řemeslníci Jaké znáš barokní památky?  Chrám sv. Mikuláše, Loreta, Valdštejnský palác- Praha Buchlovice Chrám sv. Petra - Řím, Chrám sv. Pavla – Londýn, Versailles - Paříž

Charakteristika Vzniká souběžně s klasicismem Projevuje se nejvíce v literatuře 1. třetina 19. st Záliba v historii a přírodě Záliba ve všem tajemném a záhadném Důraz na osobní citové prožitky Pocit opuštěnosti a odcizení od lidské společnosti Návrat do dějin, obdiv středověkých rytířů

Znaky architektury : Vznikají anglické parky – umělé zříceniny Začíná napodobování starých slohů – gotika, renesance, baroko Altány, dřevěné lidové stavby Napodobeniny tureckých věží Ozdobné prvky – Praha Stromovka, Klenovka, Cibulka Stavby : Lednice – novogotika s anglickým parkem Hluboká nad Vltavou, Bouzov, Žleby

Lednice - minaret

Bouzov

Hluboká nad Vltavou

Žleby

Malířství a sochařství Náměty z přírody, krajinářství Oslava hrdinství jednotlivců, národní minulosti, práv Používá se často červená barva = krev prolitá v boji za svobodu Umělci : Delacroix V Čechách : Josef Navrátil, Vodopád na vesnici Josef Mánes- Orloj

Eugen Delacroix Svoboda vede lid na barikády

Josef Navrátil

Josef Mánes kalendářní deska Orloj Praha

Romantická hudba : Přitahovaly silné citové náměty Snaha zachytit dojmy z přírody Zvýšený zájem o lidovou píseň Trval do konce 19. století

Zápis: Konec 18.st., souběžně s klasicismem Oslavuje cit, nitro člověka, fantazii,krásu,přírodu ARCHITEKTURA: napodobuje středověk-Novogotika Hránek u Nechanic,Hluboká,Žleby Sychrov, Bouzov, Lednice

Malířství – příroda, obliba červené barvy Literatura – oslava hrdinů, boj za pokrok Hudba- fantazie, pohádky BIEDERMEIER – zvláštní sloh – konec Empíru

Otázky pro opakování 1) Ve kterých uměleckých odvětvích se převážně romantismus vyskytuje? 2) Které znaky romantismus prosazuje? 3) Vyjmenuješ některé romantické památky? 4) Jak bychom nazvali nové „pseudoslohy? 5) Jak vypadala romantická hudba? 6) Co propagovala romantická literatura?

Zdroje: http://www.zamky-hrady.cz/1/img/lednice_minaret.jpg http://www.vachta.cz/webfiles/obrazky/bouzov.jpg :http://magickasvatba.cz/uploads/images/Gallery/Obrady/H lubok%C3%A1/62864000hluboka1.jpg http://www.legrestour.com/fotogalerie/ceska- republika/obce/sec/detail/zleby2.jpg http://www.travelguide.cz/facilities/tg/full/986-1265-1.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Félix_Nadar_1820- 1910_portraits_Eugène_Delacroix.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Eugène_Delacroix http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Josef_Mánes,_1860.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Orloj_v_Praze