Přímá a nepřímá úměrnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci
Advertisements

Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Slovní úlohy o n méně/více 0-20
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Trojčlenka.
Přímá úměrnost Trojčlenka
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
Digitální učební materiál
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Slovní úlohy o společné práci
Přímá a nepřímá úměrnost
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Přímá úměrnost.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Bonbony Klárka má moc ráda jedny bonbony. V sáčku jich je 5 a stojí 1 korunu. Ale na každé 2 Kč, které zákazník utratí za tyto bonbony, dostane od cukrářky.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Slovní úlohy o společné práci
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Trojčlenka v přímé úměrnosti
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Procenta.
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování trojčlenky. Obsahuje 6 příkladů, první příklad je zaměřený na procvičení vyplnění tabulky. ©Eva Černá.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Řešení slovních úloh trojčlenkou Kolik benz í nu potřebuji na cestu?
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Řešení slovních úloh rovnicemi
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Řešení slovních úloh rovnicemi
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Transkript prezentace:

Přímá a nepřímá úměrnost Trojčlenka

Trojčlenka Pomocí trojčlenky lze rychle řešit úlohy na přímou nebo nepřímou úměrnost, ve kterých máme ze tří známých údajů zjistit čtvrtý údaj. Například: 12 kg brambor stojí 60 Kč, kolik stojí 20 kg brambor? 3 zedníci omítnou dům za 6 dní, za jak dlouho jej omítnou 2 zedníci?

Za 18 kg jablek zaplatíme 144 Kč. Ukázka řešení 50 kg jablek stojí 400 Kč. Kolik zaplatíme za 18 kg jablek? 50 kg jablek .......... 400 Kč 18 kg jablek .......... x Kč x : 400 = 18 : 50 x = 18/50 . 400 x = 144 (Kč) druhá šipka směřuje nahoru (přímá úměrnost) první šipka vždy od x nahoru Za 18 kg jablek zaplatíme 144 Kč.

Určení směru šipek v zápisu Nepřímá úměrnost 3 zedníci .......... za 6 dní 2 zedníci .......... za x dní šipky různým směrem Přímá úměrnost 50 kg jablek .......... 400 Kč 18 kg jablek .......... x Kč šipky stejným směrem

Jednoduché pravidlo Číselný údaj nad neznámou vynásobíme poměrem zbývajících čísel ve směru šipky. 6 kopáčů pracuje .......... 3 dny 2 kopáči pracují ............ x dnů x = 3 . 6 : 2 x = 9 (dní)