Informatika 9. ročník (volitelný předmět)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafický editor – GIMP Transformace
Advertisements

Textový procesor Open Office, Writer ÚPRAVA ZÁHLAVÍ A ZÁPATÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ OBRÁZKU, ÚPRAVA OBRÁZKU
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Tabulkový procesor Open Office FORMÁT BUŇKY, vzhled Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Tabulkový procesor, formát buňky, ohraničení,
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Grafický editor – GIMP Výběr barvy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Textový procesor Open Office, Writer ZMĚNA POZADÍ
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
INFORMATIKA 9. ročník.
Lupa Tlačítko Lupa umožňuje zvětšit část obrázku. Klepněte na tlačítko Lupa a vyberte úroveň přiblížení pod panelem nástrojů. V obrázku se lze pohybovat.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz
Šablony dokumentů v programu MS Word Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf04 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Vkládání objektů do textového editoru Autor:
Power Point– popis prostředí
GRAFIKA.
Úprava šířky sloupce Šířku sloupce lze upravit několika způsoby: Pomocí menu Postavím se do sloupce Formát / sloupec / šířka / napíši velikost Pomocí kontextového.
Malování lupa. Malování lupa Lupa: Provádí zvětšení pohledu na obrázek. Políčko pod pruhem udává možné násobky zvětšení a zmenšení. Zvětšení obrázku.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Word – Tabulky a Grafika ve Wordu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – maska, oříznutí Autor:
Grafický editor – GIMP Základy práce
Tímto nástrojem můžeme provést různé doplnění, nebo rozšíření základního obrázku. Pro koláže použijeme ještě nástroje „rozmazání“ a zadáním % rozmazání.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Transformace Zoner Callisto
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
GIMP : úpravy fotografií
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Změna velikosti obrázku
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
2 Mgr. Ladislav Králíček, 2. ZŠ Dobříš,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika 9. ročník (volitelný předmět) Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Grafické editory.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika 9. ročník (volitelný předmět) Název materiálu VY_32_INOVACE_07_Grafické editory.
2 Mgr. Ladislav Králíček, 2. ZŠ Dobříš,
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vkládání grafických objektů
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
GRAFIKA.
Tvorba vlastní pohlednice
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_3_13_20 Vložení I.   Najdi záložku „vložení“. Vlož libovolný obrázek. Nastav jeho výšku na 5cm. Uprav ho tak, aby s ním.
Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz
– Vložení WordArtu a klipartu
Pixlr Online Editor.
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Nový dokument v Adobe Photoshop
Grafický editor – GIMP Transformace
Transkript prezentace:

Informatika 9. ročník (volitelný předmět) INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Informatika 9. ročník (volitelný předmět) Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Grafické editory – PhotoFiltre – – Velikost obrázku a plátna Autor Mgr. Ladislav Králíček

Mgr. Ladislav Králíček, 2. ZŠ Dobříš, 2011 GRAFICKÉ EDITORY Fotoeditor PhotoFiltre VELIKOST OBRÁZKU A PLÁTNA Mgr. Ladislav Králíček, 2. ZŠ Dobříš, 2011

Velikost obrázku a Velikost plátna: PhotoFiltre Mezi nejpoužívanější nástroje programu PhotoFiltre patří Velikost obrázku a Velikost plátna:

Nebo je možné použít ikony z nástrojové lišty: PhotoFiltre Nebo je možné použít ikony z nástrojové lišty: Velikost obrázku Velikost plátna

zůstane zachován poměr stran nezůstane zachován poměr stran Velikost obrázku Při volbě: Při změně velikosti obrázku (fotky) měníme šířku nebo výšku (nebo obojí). zůstane zachován poměr stran Při volbě: nezůstane zachován poměr stran (dojde k deformaci)

Malá deformace však není Velikost obrázku UKÁZKA: Malá deformace však není vůbec na závadu!

Zvětšení plátna má barvu zvoleného pozadí. Velikost plátna Při změně velikosti plátna dojde k oříznutí nebo nastavení původní velikosti obrázku. Zvětšení plátna má barvu zvoleného pozadí.

Velikost plátna Umístění malé ikony určuje místo obrázku, které se nebude ani ořezávat, ani nastavovat.

Zvětšení plátna 1.úprava plátna (na 450x250) Původní obrázek (400x200) 1.úprava plátna (na 450x250) 2.úprava plátna (na 450x250)

Zmenšení plátna 1.úprava plátna (na 350x150) Původní obrázek (400x200) 1.úprava plátna (na 350x150) 2.úprava plátna (na 350x150)

Velikost obrázku a Velikost plátna Kdy dojde při tomto nastavení TEST Kdy dojde při tomto nastavení k deformaci obrázku? a) vždy b) většinou c) nikdy DALŠÍ OTÁZKA

Velikost obrázku a Velikost plátna TEST O kolik pixelů se ořízne horní okraj obrázku? a) o 100 b) o 0 c) o 50 DALŠÍ OTÁZKA

Velikost obrázku a Velikost plátna TEST Rozlišení obrazu se neudává: a) v megabytech b) v pixelech v procentech KLIKNI

Odkryj jednotlivá okénka a uhodni, co je na obrázku. 1 2 3 4 A B C D Odkryj jednotlivá okénka a uhodni, co je na obrázku.

KONEC