Monika Ševečková/Týden CJV/leden 2017

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Výuka cizích jazyků technických předmětů
Seite 1 GOETHE-INSTITUT PRAHA PRAHA, Seite 2 ČÍM JE GOETHE-INSTITUT?  KULTURNÍ A VZDĚLÁVACÍ INSTITUCÍ  ZÁKLADEM NAŠÍ PRÁCE JE SPOLUPRÁCE.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Studentská inovace praxí
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Studium v zahraničí Ing. Hana Rendlová Mgr. Helena Bicanová
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
LMS Unifor Live! Inovace kombinovaného studia. Teoretická část (45 minut) Definice pojmů Přihlášení do LMS Unifor Live! Program.
Příprava odborného textu pro výuku PAVEL KURFÜRST Ústav cizích jazyků LF UP Konference Cizí jazyky na Univerzitě Palackého Olomouc, 20. dubna 2006.
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
MEZINÁRODNÍ VZTAHY Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Prof. Marie Königová Havlíčkův Brod června 2008.
Studijní IS a e-learning Patrícia Eibenová
Učte se anglicky 4krát rychleji Úvod Dr. Arkady Zilberman *US Patent 6,341,958.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ MINIMUM pro azylanty a osoby požívající doplňkové ochrany Pavel Pořízek.
Jak se stát dobrým právníkem?
CENTRUM JAZYKOVÉ PŘÍPRAVY PdF UP
Jak se stát dobrým právníkem?
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Michala Čičváková Národní centrum Europass ČR Portfolio dokumentů Europass.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
„Je to hezký umět česky!“ Čeština v německých projektech
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Jak napsat zprávu z praxe
Didaktika geografie.
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR Projekt SPINNET CZ.1.07/2.4.00/ Pavel Švejda Praha, INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací.
TVORBA STUDIJNÍCH TEXTŮ V DISTANČNÍM VZDĚLÁVÁNÍ Simona F e i t o v á Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
INOVACE STUDIJNÍHO PROGRAMU FARMACIE NA FAF UK. Základní údaje o projektu Název projektuInovace studijního programu Farmacie na Farmaceutické fakultě.
„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1.
Lektorát českého jazyka a literatury v Dillí Dillíská univerzita, Severní kampus Katedra slovanských a ugrofinských studií Studium ruštiny, polštiny, maďarštiny,
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
FILOZOFICKÁ FAKULTA OSTRAVSKÉ UNIVERZITY FILOLOGIE filozofie Historické vědy Psychologie Filologie HISTORICKÉ VĚDY psychologie filozofie Sociologie.
RAKOUSKO – VÍDEŇ NĚMECKO - REGENSBURG Popis mobilit Mgr. Kristina Maderová Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání informací.
Lektorát češtiny Slezská univerzita Katowice - Polsko.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Možnosti studia v zahraničí Mgr. Tomáš Uher Univerzita Karlova Informační, poradenské a sociální centrum.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Úvodní seminář pro studenty doktorského studia PhDr. Libuše Drnková a kol. Jazykové centrum FF UK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_CJ_1_5E_SEI_06_SLOHOTVORNI_.
Nakupování FRANCOUZSKÝ JAZYK Gymnázium a Jazyková škola - Zlín
Části roku Mgr. Lenka Stará
Popis, charakteristika
LEKTORÁT V JEKATĚRINBURGU
Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody
Rozvoj výuky cizích jazyků
učitelská mobilita Univerzita v Groningenu, Nizozemí
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Definujte zápatí - název prezentace / pracoviště
Týden CJV leden 2017 VOLITELNÉ KURZY NA FF (RJ gramatika, PS 2016) Monika Ševečková Masaryk University Language Centre, Faculty of Arts.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přednáška Jan Dvořák.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Jak si hrát v hodinách slohu?
O nás Univerzita s TRADICÍ – založena 1999
Tvorba a zveřejňování e-publikací na Masarykově univerzitě
KURZY ČESKÉHO JAZYKA pro tzv. STÁŽISTY a POSTGRADUANTY
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Projekt VOV Ekonomická sekce jazyky
Transkript prezentace:

Monika Ševečková/Týden CJV/leden 2017 Evropská univerzita Viadrina Frankfurt/Oder Německo E r a s m u s + (Mobilita ve vzdělávání dospělých) 22.–24. 9. 2016 Monika Ševečková/Týden CJV/leden 2017

Frankfurt (Oder) Univerzita německo-polská hranice (polská Słubice, samostatná od 1945) rozvoj N–R vztahů za 10 let cca 2.000.000 Rusů odjelo žít do Německa 200.000 studentů studuje v Německu RJ zvyšuje se zájem o NJ v ruských školách Univerzita https://www.europa-uni.de/en/index.html * 1506 „First University of Brandenburg“, *1991 „Evropská univerzita“ Fakulty: právnická//ekonomicko-správní//sociálních a kulturních studií mezikulturní dialog propagace bilingvních stud. oborů

2000 stud./semestr (student získává certifikát) Jazykové centrum 10 lektorátů 2000 stud./semestr (student získává certifikát) lektoři – rodilí mluvčí (18 zemí) studium A1–C2 cizí jazyk pro ekonomy, právníky, překladatele a tlumočníky stáže intenzivní kurzy, diskusní kroužky jazykové laboratoře (techn. vybavení)

Mezinárodní seminář „Interaktivní metody a materiály ve výuce cizího jazyka (ruského jazyka) na vysokých školách“ ▪ Finsko, Německo, Polsko, Rusko, Švýcarsko Téma: Výuka bilingvních studentů na seminářích ruského jazyka jako cizího + Technické inovace během výuky ruského jazyka jako cizího (teoretické a praktické hledisko) ověřené/nové metody aktuální materiály využití filmů, důraz na reálie studentské projekty edutainment práce s poslechy networking učebnice pro biling. studenty (retorika.de)

Tipy – 1 (Víkend, naslouchání, A2+) Student Pavel vypráví, jak strávil víkend (DÚ) ostatní si dělají poznámky (např. dlouho spal, nesnídal, přečetl 3 strany povídky v ruštině, byl na koncertě, … ) srovnejte svůj víkend s Pavlovým zadávejte spolužákovi analogické otázky (Taky jsi dlouho spal? Proč?) napište (během 1´00) co nejvíc slov spojených s tématem jídlo připravte si interview (víkend známé osobnosti) přepište Pavlův příběh ve formě bud. času najděte na internetu, jak strávila víkend známá osobnost, na dalším semináři text převyprávějte, ostatní se snaží uhodnout, o jakou osobnost jde

Tipy – 2 (Film, sociokulturní kompetence, B1+) Téma: TERORISMUS (opak.), pracujeme s filmem (zde: Smrtonosná past, rusky) https://www.youtube.com/watch?v=MoVfs59SlVQ poslech písně (2x) sestavte tematický slovníček na téma „Terorismus“ dvě skupiny po cca 8 studentech dvojice – naučte se navzájem co nejvíc slov z vytvořeného tem. slovníčku (3–5 minut) lektor: 1 slovo/studenti: sl. spojení (např. policista – americký) sepište sl. zásobu do sloupců (člověk/sloveso/město/...) převyprávějte píseň/film napište do novin zprávu o teror. činu (cca 5 vět) připravte si vstup – reportáž z místa činu (3–5 vět) → Jak se aktuálně vyvíjí situace? diskuse – co je to „terorismus“? (odpovědi na tabuli – mentální mapa)

Tipy – 3 (Video, obrázky, B1) Téma: Sociální podnikání (3´20): https://www.youtube.com/watch?v=5qHGdVRe_PM prohlédněte si video beze zvuku o čem bude nejspíš řeč? zapište si své asociace ke každé části (obrázek za šipkou) přiřaďte slova a vytvořte 4 nadpisy na základě videa sepište +/ – soc. podnikání (4 skupiny) a diskutujte na toto téma

Tipy – 4 (Můj den, slovní zásoba, B1) Téma: Můj den (obrázek na projektoru) popis činností ráno: probouzím se, jdu do koupelny, zase hledám ručník 6:55: holím se, čistím si zuby (to mi zabere 10 minut) snídám, … jedu do práce, … večer, … METODIKA klíčové fráze rytmizovat („rapovat“) – to/mi/za/bere/deset/minut hovořit plynně, bez přestání (2–3 minuty „v kuse“) tzv. lavina – 1: Ráno se probouzím/Ráno se probouzím a jdu do koupelny/Ráno se probouzím a jdu do koupelny a zase hledám ručník/…/…/ .... tzv. lavina – 2: Mám rád kávu / Mám ráda bílou kávu / Bratr má rád bílou kávu s loupáčkem / Já i bratr máme rádi bílou kávu s teplým loupáčkem/...

Tipy – 5 (Diskuse o módě, fonetika, gesta, B2) Тéma: Souvisí rodinné štěstí s módou? (1´46–2´57) https://www.youtube.com/watch?v=Jl516MlLIBQ poslechněte si 2x video o módě čtěte společně s videem text (dělejte si poznámky, imitujte mluvčího a jeho gesta) vyberte si fragment z videa, které budete napodobovat (5–10 vět) připravte si čtení, jako by ho četl mluvčí z videa naučte se fragment zpaměti diskuse: srovnejte názory mluvčího se situací ve své zemi

Tipy – 6 (Jazykový obraz světa, psycholingvistika, B1) Lektor/spolu se studenty: 10 klíčových slov v cizím jazyce (akademický jazyk), např. válka, láska, … 10 klíčových slov v cizím jazyce (odborný jazyk), např. inflace, UV záření, .. 10 klíčových slov v cizím jazyce (běžný jazyk), např. rohlík, noviny, … --- Napište svou první asociaci (zadat během 2 týdnů výuky, vždy po 1 slovu ze skupiny akad. jazyk//odb. jazyk//běžný jazyk): týden 1: v rodném jazyce např. válka/XXX např. inflace/XXX např. rohlík/XXX týden 2: v cizím jazyce např. война/XXX např. инфляция/ХХХ např. булочка/ХХХ Reflexe dvou světů vnímání. Nahlížení na jazykové koncepty. Sebereflexe. 

Mobilní technologie ve výuce Vizualizace wordle.net limnu.com Multimédia/zprac. materiálů lerningapps.org Slovní zásoba quizlet.com Gramatika learnbots.com Mluvení fotobabble.com voicethread.com Čtení sway.com

Děkuji za pozornost