Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: 1.3.2012 Název: VY_52_INOVACE_25_VLASTIVĚDA Téma: Evropa-státy severní Evropy Ročník: 5. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979
Severní Evropa Norsko Švédsko Finsko Dánsko Island
Norsko království hlavní město Oslo těžba ropy a zemního plynu rybolov výroba námořních lodí přímořský stát s vysokou životní úrovní obyvatel považováno za jednu z nejkrásnějších zemí Evropy, fjordy není členem EU!
Norsko
Bergen Oslo Norsko
Švédsko království největší stát SE hlavní město Stockholm těžba železné rudy automobily - Volvo, Saab elektronika - Sony Erikson výroba letadel lyžování, hokej
Švédsko
Švédsko - Stockholm
Finsko republika země tisíců jezer hlavní město Helsinky rozsáhlé lesy - výroba nábytku, papíru,… elektronika - Nokia výroba lodí, rybolov finská sauna, finská vodka
Finsko
Finsko - helsinky
Dánsko království nejvíce zalidněná severská země leží na Jutském poloostrově živočišná výroba - prasata, krávy těžba ropy a zemního plynu cestovní ruch hlavní město Kodaň rodiště H. CH. Andersena lego Hamlet
Dánsko
Dánsko - Kodaň
island republika hlavní město Reykjavík ostrov sopečná činnost a zemětřesení ledovce rybolov
island
island
PRACOVNÍ LIST - pracuj s dostupnými materiály- internet, encyklopedie Na mapě mohou být uvedeny i tyto názvy států SE. Správně pospojuj SVERGIE DÁNSKO FINLAND ŠVÉDSKO NORGE FINSKO DANMARK NORSKO
Pracovní list - pracuj dostupnými materiály, S MAPOU, S internetem Rozlušti hlavní města států SE O - L O K - - A Ň S T - C K - O - M R E - K - A V – K H - L - I - KY
Citace http://cs.wikipedia.org/wiki/Norsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Oslo http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0v%C3%A9dsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Stockholm http://cs.wikipedia.org/wiki/Finsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Helsinky http://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1nsko http://cs.wikipedia.org/wiki/Koda%C5%88 http://cs.wikipedia.org/wiki/Island
Anotace: Materiál lze využít jako prezentaci nového učiva či k procvičování, prohlubování či opakování již probraného učiva. Rozvíjí pocity vlastenectví, toleranci k obyvatelům ostatních zemí. Pomáhá chápat sounáležitost zemí EU. Pracovní list je určen pro samostatnou práci žáků s využitím dostupné literatury - pomáhá prakticky orientovat se v mezinárodním názvosloví.