Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
Světelné jevy a jejich využití
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
OPTIKA 04. Šíření světla OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
OPTIKA 09. Zobrazení lomem Mgr. Marie Šiková OPTICKÉ JEVY
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/1 Název : Inovace.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
OPTICKÉ JEVY OPTIKA 13. Vady oka Mgr. Marie Šiková
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_20_ Test – odraz světla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co vidíš? Co vidíš, když se podíváš do těchto předmětů?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Třída 3.B 3. hodina.
Druhy optických prostředí
Transkript prezentace:

Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov Optika opakování Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_14NE-8

Anotace: Prezentace je zaměřena na opakování získaných znalostí z učiva optiky. Autor: Mgr. Eliška Nováková Datum: únor 2013 Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák si procvičí a upevní učivo Speciální vzdělávací potřeby: -žádné- Klíčová slova: světelný zdroj, rychlost světla, rovinné zrcadlo, zákon odrazu Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 9. třída Celková velikost: 502 kB

Rozděl dané zdroje správně do tabulky. Plošný zdroj Bodový zdroj zářivka pouliční lampa žárovka Slunce hvězda maják

V následující tabulce vyznač křížkem, o jaké optické prostředí se jedná. Optické prostředí průhledné průsvitné neprůhledné med cihla led kouř voda bouřkový mrak

Vypočítej daný příklad. Vzdálenost Země od Slunce je asi 150 000 000 km. Za jakou dobu dopadne světlo ze Slunce na Zemi? s = 150 000 000 km c = 300 000 km/s t = ? (s, min) t = s : c t = 150 000 000 : 300 000 t = 500 s t = 8 min 20 s Světlo dopadne ze Slunce na Zemi za 8 min a 20 s.

Přiřaď správně rychlosti a prostředí. diamant 229 000 km/s led 200 000 km/s voda 225 000 km/s sklo téměř 300 000 km/s vzduch 124 000 km/s

Na obrázku jsou znázorněny čočky Na obrázku jsou znázorněny čočky.Rozhodni, které z nich jsou spojky a které rozptylky. 3, 4, 6 Spojky: Rozptylky: 1, 2, 5

Dalekozrakost (spojkou) Napiš, o jakou oční vadu se jedná a uveď jakou čočkou lze tuto vadu odstranit. Dalekozrakost (spojkou)

Ke kterému zákonu se vztahuje následující obrázek? Vysvětli zákon. Zákon odrazu

Vyber vlastnosti obrazu vzniklého na rovinném zrcadle. zdánlivý zmenšený neskutečný přímý stejně velký

Vysvětli, kdy nastává lom světla. K daným obrázkům vyber správné pořadí. voda - vzduch voda - sklo

Metodika Prezentace je vhodným doplňkem k opakování učiva – optika. Lze ji využít i jako určitou formu testu. Žáci si s okamžitou zpětnou vazbou ověří své získané znalosti.

Zdroje Fyzika pro 7. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 1999. ISBN 80-7196-119-1. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2009. ISBN 80-7238-432-5. Tematické prověrky z učiva fyziky pro 9. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-302-X. http://www.fyzika.webz.cz/zigi/Image7.gif http://forum.matweb.cz/upload/1269613738-lom.JPG http://www.clker.com/cliparts/5/e/5/0/11949850591826190318magnificator.svg.med.png