ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vnitřní energie těles Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Advertisements

Vybrané snímače pro měření průtoku tekutiny Tomáš Konopáč.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_12 Výkon a příkon Šablona číslo: IXSada číslo: IPořadové číslo DUM: 12 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín, Husova.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 12. Práce, výkon, účinnost Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních.
VZTLAKOVÁ SÍLA NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_28_ fyzikální.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Software počítače – opakování
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
2.2. Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony
Vytápění Tepelné ztráty
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Algoritmizace - opakování
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hustota-výpočet objemu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
všechny animace a obrázky - archiv autora
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
10. Dynamika – procvičování vzorců na hybnost, tření
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Fyzika 7.ročník ZŠ Tření, Třecí síla Creation IP&RK.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST:Molekulová fyzika a termika NÁZEV DUMu: Test k ověření znalostí: vnitřitřní energie, práce, teplo POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 12 KÓD DUMu: IH_MOL_FYZ_12 DATUM TVORBY: 20.11.2012 ANOTACE (ROČNÍK):Test je určen pro 2. ročník a sextu gymnázia. Lze jej využít jako písemnou práci dle pokynů v prezentaci, nebo jako soutěž pro žáky rozdělených do 2 či 4 družstev, případně i jako formu ústní zkoušení. „Kódy“ otázek jsou otázky s přesahem do fyziky loňského ročníku. Jejich obodování pomocnými body nebrání žákům získat i při jejich neznalosti plný počet bodů z úkolů, jejichž testování je pro test stěžejní, nicméně může přispět k motivaci žáků k průběžnému opakování základních poznatků učiva fyziky. Připojené řešení umožní žákům získat rychlý přehled o výsledku svého testu. METODICKÝ POKYN: Pro přehlednost záznamu odpovědí na „kódy“ a úlohy testu doporučuji připravit žákům dvě tabulky. Vždy, když je na stránce prezentace zobrazen text ZPĚT, použijte klik na tento odkaz, navrátí vás k tabulce s kódy, které se chovají jako odkazy k otázkám a úlohám. Již jednou vybraná otázka změní po výběru svoji barvu, aby nemohla být vybrána znovu.

TEST K OVĚŘENÍ ZNALOSTÍ: VNITŘNÍ ENERGIE, PRÁCE, TEPLO

TEST K OVĚŘENÍ ZNALOSTÍ: VNITŘNÍ ENERGIE, PRÁCE, TEPLO Pokyny: 1) Z každého oddílu volíš po dvou otázkách, tudíž tvůj test bude tvořen z 6 úkolů .

TEST K OVĚŘENÍ ZNALOSTÍ: VNITŘNÍ ENERGIE, PRÁCE, TEPLO Pokyny: 1) Z každého oddílu volíš po dvou otázkách, tudíž tvůj test bude tvořen z 6 úkolů . 2) Zobrazená otázka či příklad je skryta pod „kódem“. Řešení vyžaduje základní znalosti staršího učiva fyziky (vzorce, zákony, převody, konstanty..). Správným vyřešením kódu získáš pomocné půlbody do celkového hodnocení.

TEST K OVĚŘENÍ ZNALOSTÍ: VNITŘNÍ ENERGIE, PRÁCE, TEPLO Pokyny: 1) Z každého oddílu volíš po dvou otázkách, tudíž tvůj test bude tvořen z 6 úkolů . 2) Zobrazená otázka či příklad je skryta pod „kódem“. Řešení vyžaduje základní znalosti staršího učiva fyziky (vzorce, zákony, převody, konstanty..). Správným vyřešením kódu získáš pomocné půlbody do celkového hodnocení. 3) Vyřešení kódu není nutnou podmínkou pro zobrazení samotného úkolu testu.

TEST K OVĚŘENÍ ZNALOSTÍ: VNITŘNÍ ENERGIE, PRÁCE, TEPLO Pokyny: 1) Z každého oddílu volíš po dvou otázkách, tudíž tvůj test bude tvořen z 6 úkolů . 2) Zobrazená otázka či příklad je skryta pod „kódem“. Řešení vyžaduje základní znalosti staršího učiva fyziky (vzorce, zákony, převody, konstanty..). Správným vyřešením kódu získáš pomocné půlbody do celkového hodnocení. 3) Vyřešení kódu není nutnou podmínkou pro zobrazení samotného úkolu testu. 4) Maximum získaných bodů je 24 + 3 = 27 bodů.

Postup 1) Z oddílu za tři body zvol 1. otázku. 2) Znáš-li řešení „kódu“, zapiš je. 3) Vyřeš samotný úkol. 4) Vrať se zpět k tabulce a vol ze stejného oddílu 2. otázku. Celý postup opakuj a stejně pokračuj i s volbou za čtyři a pět bodů.

ZVOL Z KAŽDÉHO SLOUPCE 2 OTÁZKY 3 BODY 4 BODY 5 BODŮ teplota pevné těleso a kapalina rychlost energie poloha pohyb poloha zákon zachování volný pád Newton zákon zvedák Řešení »

KÓD: 55K = ???? °C Úloha za tři body:

ZPĚT Uveď jeden konkrétní příklad tepelné výměny vedením.

KÓD: Napiš vztah pro Ek Úloha za tři body:

ZPĚT Definuj měrnou tepelnou kapacitu látky.

KÓD: Vzorec pro hydrostatický tlak Úloha za tři body:

ZPĚT Uveď typ látky vhodné pro přenos vnitřní energie z místa na místo prouděním.

KÓD: Vzorcem vyjádři 2. Newtonův pohybový zákon Úloha za tři body:

ZPĚT Jakou tepelnou kapacitu má hliníková nádoba kalorimetru o hmotnosti 50g? Měrná tepelná kapacita hliníku je 896J/kg.K.

KÓD: Zapiš vztah mezi hustotami látek pro případ tělesa volně se vznášejícího v kapalině Úloha za čtyři body:

ZPĚT Vypiš možné způsoby změny vnitřní energie tělesa. K jednomu zvolenému způsobu napiš konkrétní příklad z praxe.

KÓD: Nakresli podepřené těleso v poloze labilní Úloha za čtyři body:

ZPĚT Zapiš 1. termodynamický zákon pomocí rovnice a slovy ho formuluj.

KÓD: Zapiš rovnici kontinuity Úloha za čtyři body:

ZPĚT Auto o hmotnosti 900 kg jede po vodorovné silnici rychlostí 80 km/h. Urči změnu vnitřní energie soustavy auto vozovka při zastavení.

KÓD: Archimedův zákon - znění Úloha za čtyři body:

ZPĚT Charakterizuj fyzikální veličinu teplo. (značka, jednotka, vzorec, vysvětlení)

KÓD: Hodnota 1. kosmické rychlosti Úloha za pět bodů:

ZPĚT Těleso o hmotnosti 1 kg klouže po nakloněné rovině délky 2,1 m, která svírá s vodorovným směrem úhel 30°. Rychlost tělesa na konci nakloněné roviny je 4,1 m/s. Třením se celá soustava zahřívá. Urči přírůstek vnitřní energie soustavy.

KÓD: Jmenuj 3 důkazy chaotického pohybu částic Úloha za pět bodů:

ZPĚT V měděném kalorimetru o hmotnosti 200g je voda o hmotnosti 150g a teplotě 18°C. Do vody vložíme ocelový váleček o hmotnosti 100g a teplotě 50°C. Urči výslednou teplotu soustavy po dosažení rovnovážného stavu. Měrná tepelná kapacita mědi je 383 J/kg.K, oceli 452 J/kg.K.

KÓD: Vzorec pro dráhu volného pádu Úloha za pět bodů:

ZPĚT Ocelový předmět má hmotnost 0,5kg a je vložen do vody o objemu 2 litry a teplotě 15°C. Výsledná teplota soustavy po dosažení rovnovážného stavu je 28°C. Jakou měl ocelový předmět teplotu před vložením do vody? Tepelná výměna nastala jen mezi vodou a tělesem. Měrná tepelná kapacita oceli je 452 J/kg.K

KÓD: Napiš vzorcem zákon který lze uplatnit při řešení úloh o hydraulických zařízeních. Úloha za pět bodů:

ZPĚT V kalorimetru o tepelné kapacitě 63 J/K je olej o hmotnosti 250g a teplotě 12°C. Do oleje ponoříme měděný váleček o hmotnosti 500g a teplotě 100 °C. Výsledná teplota soustavy po dosažení rovnovážného stavu je 33°C. Urči měrnou tepelnou kapacitu oleje. Měď má měrnou tepelnou kapacitu 383 J/kg.K.

tlak plynu, Brownův pohyb ŘEŠENÍ - KÓDY 3 BODY 4 BODY 5 BODŮ 55K =-218,15°C (-218°C) 7,9 km/s difúze,osmóza, tlak plynu, Brownův pohyb Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou rovnou tíze kapaliny tělesem vytlačené

ŘEŠENÍ - ÚLOHY 3 BODY 4 BODY 5 BODŮ t = 19,9 °C t = 510 °C např. kovová lžička v hrnku s horkým čajem konání práce (např. tření), tepelná výměna oboje současně c vyjadřuje množství tepla, které musíme 1 kg látky dodat, aby zvýšila svoji teplotu o 1°C. změna vnitřní energie soustavy je dána součtem tepla soustavou přijatého a práce vykonané vnějšími silami na soustavě t = 19,9 °C kapalina, plyn t = 510 °C C = 44,8 J/K Q, Joul, Q = m .c. ( t-t0 ) množství tepla, které při TV předá teplejší těleso chladnějšímu c = 2,2kJ/kg.K

Hodnocení 24 (a více) -21 bodů 1 20 – 18 bodů 2 17 – 13 bodů 3

Zdroje: Vlastní práce autora