Krácení a rozšiřování poměru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Induktivní statistika
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU VY_32_INOVACE_D09
Poměr.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
„Svět se skládá z atomů“
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Velikost nářadí.
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Základní jednorozměrné geometrické útvary
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Test k ověřování znalostí z fyziky na téma:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Zlomky Čísla smíšená..
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
POMĚR.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Zlomky Násobení zlomků..
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Zlomky Sčítání zlomků..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Poměr v základním tvaru.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Základní chemické veličiny
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
ČÍSELNÉ MNOŽINY Jitka Mudruňková 2014.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
Poměr a trojčlenka - opakování
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Početní výkony s celými čísly: dělení
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Dělení racionálních čísel
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Krácení a rozšiřování poměru

Délky stran obdélníku jsou v poměru tři ku dvěma Zopakuj si: Poměrem porovnáváme délky, obsahy, objemy, hmotnosti, počty lidí, věcí, … Délky stran obdélníku jsou v poměru tři ku dvěma Poměr dvou kladných čísel a, b zapisujeme a : b POZOR! Pořadí členů poměru je důležité 3 : 2 5 : 1 1 : 500 2 : 5 Ve třídě je 12 dívek a 13 chlapců. V jakém poměru je počet chlapců a dívek ve třídě? 12 : 13 ? 13 : 12

Poměr se dá stejně jako zlomek rozšiřovat a krátit. Poměr 3 : 11 postupně rozšiřuj danými čísly 3 : 11 5 15 : 55 2 6 : 22 3 9 : 33 9 27 : 99 11 33 : 121 10 30 : 110

Poměr se dá stejně jako zlomek rozšiřovat a krátit. Dané poměry postupně krať danými čísly. 25 : 30 5 5 : 6 12 : 14 2 6 : 7 24 : 9 3 8 : 3 72 : 45 9 8 : 5 22 : 77 11 2 : 7 150 : 170 10 15 : 17

Dané poměry zkrať na základní tvar. 10 : 6 5 : 3 54 : 90 6 : 10 3 : 5 1,6 : 0,4 16 : 4 4 : 1 0,5 : 0,25 50 : 25 2 : 1 3 : 2 9 : 10

Dané veličiny porovnej poměrem (výsledek uveď do základního tvaru) Převedeme na stejné jednotky (MENŠÍ) 2 m; 52 cm 200 : 52 = 50 : 13 102 g; 1,23 kg 102 : 1230 = 34 : 410 = 17 : 205 1h; 15 min 60 : 15 = 4 : 1 2l; 15 dl 20 : 15 = 4 : 3

Vypočítej neznámý člen úměry (vyber ho z možností) 36 a : 4 = 7 : 2 14 5 15 : a = 5 : 7 21 24 12 : 33 = a : 11 3 0,15 1,5 34 : 51 = 2 : a 4 0,2 : 0,5 = 0,6 : a 35