Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_160_Slovní úlohy v oboru do 1000 AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK,
Advertisements

Elektronická učebnice - I
Slovní úloha o společné práci
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_143_Výlet-slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM:
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení a dělení desetinných čísel
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Téma: Násobení desetinných čísel
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_151_Násobíme,dělíme 7- slovní úlohy AUTOR: Jana Dzubáková.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Násobení racionálních čísel
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Restaurace AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3., 11.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Co už umím Jana má 18 korálků. Eva má o 5 méně. Kolik korálků má Eva? 1. Nakresli: Jana…………………………………………… Eva …………………………………………… Vypočítej: ………………………………………………………
Rozklad čísel na prvočísla
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
Slovní úlohy Dělitelnost
Velikonoční slovní úlohy
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Procenta.
83.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 5 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_03_MA_Násobení číslem_7 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/ Procvičení.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_06_MA_Násobení_ číslem_4 Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2012 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová Název Téma Číslo projektu Anotace VY_32_INOVACE_17_MA_Zajímavé úlohy_kostky Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Jméno autora výukového materiálu
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
VY_32_Inovace_ Násobení a dělení 10 Matematika 3. ročník
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
VY_32_INOVACE_10_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_PROCVIČOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_14 TÉMA: Násobení
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_MATEMATIKA
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Vypočítej tabulky a+b a b
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Písemné dělení jednociferným dělitelem
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Transkript prezentace:

Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_07_MA_Násobení_číslem_9 Téma Číslo projektu Anotace Ma 3 CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Procvičení a rozšíření násobení devíti. Rozklad čísla na součin, slovní úlohy. Mezipředmětové vztahy.

Násobení číslem 9

Čokoládové oplatky Jitka má ráda čokoládové oplatky. Když jela na týden za babičkou, tak jí maminka koupila hned na každý den jednu oplatku. Kolik oplatek Jitka dostala? A kolik za ně zaplatila, když jedna oplatka stála 9 Kč? Týden = 7 dní 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 + 9 = 63 nebo 7  9 = 63 Jitka dostala 7 oplatek. Maminka za ně zaplatila 63 Kč. Myslíte si, že by čokoláda chutnala i pejskům? Možná chutnala, ale také by je mohla zabít. Čokoláda obsahuje látku, kterou pejsek nemůže ve svém těle zpracovat a která je tak pro něj smrtelným jedem!

Násobilka čísla 9 činitel činitel součin (násobení) 0  9 = 0 1  9 = 9 2  9 = 18 3  9 = 27 4  9 = 36 5  9 = 45 6  9 = 54 7  9 = 63 8  9 = 72 9  9 = 81 10  9 = 90 3  9 = 27 činitel činitel součin (násobení)

Vychytávka 0  9 = 0 1  9 = 9 2  9 = 18 3  9 = 27 4  9 = 36 5  9 = 45 6  9 = 54 7  9 = 6 8  9 = 72 9  9 = 81 10  9 = 90 Prohlédni si všechny násobky čísla 9. Vymyslíš, jak je možné si násobení číslem 9 usnadnit? Číslo vynásobíme nejdříve deseti a pak jeden násobek odečteme. 1  10 – 1 = 9 4  10 – 4 = 36 9  10 – 9 = 81 Vyzkoušejte i další násobky.

Vypočítej 7  9 = 10  9 = 1  9 = 6  9 = 3  9 = 2  9 = 9  9 = 5  9 = 4  9 = 0  9 = 90 63 9 54 27 18 81 45 36

Rozklad čísel na součin * Už víme, že čísla můžeme rozložit na součin dvou čísel, často existuje i víc možností: 18 = 2  9 = 9  2 = 1  18 = 18  1 = 3  6 = 6  3 Zkus najít aspoň dva rozklady těchto čísel: 63 = 0 = 7  9 = 9  7 = 3  21 = 21  3 = = 1  63 = 63  1 0  9 = 9  0 = 2  0 = 0  2 = = 4  0 = 0  4 =…

Kostky Pavel a Petr dumají nad kostkami, mají jich dohromady devět. a) Kolik mohou nejvíc hodit? b) Kolik nejméně mohou hodit všemi kostkami? c) Jakými způsoby mohou hodit dohromady číslo 15? d) Vymýšlej si pro spolužáky další podobné příklady. Než začneš, tak ještě malá otázka… Víš, jak jsou staré hrací kostky? Nejstarší hrací kostka byla nalezená v Indii a je stará kolem 5000 let! O hracích kostkách psal i J. A. Komenský ve své knize Orbis Pictus. Dnes s kostkami hrajeme třeba „Člověče, nezlob se.“

Kostky - řešení Pavel a Petr dumají nad kostkami, mají jich dohromady devět. a) Kolik mohou nejvíc hodit? b) Kolik nejméně mohou hodit všemi kostkami? c) Jakými způsoby mohou hodit dohromady číslo 15? 6  9 = 54 a) nejvíce b) nejméně 1  9 = 9 c) 15 = 1 + 2 + 2 + 2 + 2 + 3 + 1 + 1 + 1 Říkej a zapiš i další možnosti.

Zdroje: Kostka: AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Hrac%C3%AD_kostka>. Obrázky: www.office.microsoft.com