ZALOŽENÍ ESÚS V EUROREGIONU NEISSE-NISA-NYSA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Konference „Budoucnost česko-polské přeshraniční spolupráce“ Ostrava, Prioritní oblast 2. – Hospodářská spolupráce Projekt Spolupráce.
HARMONOGRAM DALŠÍCH KROKŮ A ŘÍZENÍ EKS CM 25. června 2013 KONFERENCE VELEHRADSKÝ DŮM CYRILA A METODĚJE Mgr. Milan Filip vedoucí Odboru strategického rozvoje.
Podpora meziobecní spolupráce
Turistická oblast Jeseníky a Euroregion Praděd Konference v Ostravě,
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky v kontextu rozvoje venkova Olomouc František Winter.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
I. OFICIÁLNÍ SETKÁNÍ PŘEDSTAVITELŮ OBCÍ V SO ORP KUTNÁ HORA GASK 12. ČERVNA 2014 PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE Projekt Svazu měst a obcí reg. číslo: CZ.1.04/4.1.00/B
Energetika a stavebnictví Územní energetická koncepce Mezinárodní konference ABF P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Lenka Šůsová Marie Kubáňková Analýza možností podpory podnikání v Městské části Praha 13.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
Evropské seskupení pro územní spolupráci TRITIA – vývoj spolupráce čtyř regionů Mgr. Petr Ksenič Ostrava, 18. října 2011.
Vize JMK v inovacích Vize JMK v inovacích JMK je nejvíce inovativní region v rámci ČR a mezi prvními padesáti v EU JMK je nejvíce inovativní region v rámci.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO) Vzniklo v roce 1951 jako první ze tří evropských společenství. Jeho cílem byla podpora rozvoje dvou tehdy klíčových.
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TRITIA.
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Mezinárodní konference Ekonomické fórum ČR – SR 2010 Možnosti přeshraniční spolupráce 2007 – 2013 Ostrava 28. – , hotel Imperial Ing. Rostislav.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Zpracovala: Bc. Jana Bartošková Datum: 25. října 2010.
Evropská Integrace Aneb jak to vše začalo
Regionální politika ČR a EU 2 Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
OPPS ČR-PR Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika-Polská republika Seminář pro žadatele Zpracovala: Jana Bartošková.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Zjednodušení administrativních postupů – výpisy z Evidence rejstříku trestů Mgr. Marek Souček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 3. – 4. dubna 2006.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Kapitola 13: Evropské bankovnictví, Evropská centrální banka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Příprava na období 2014 – 2020 Cíl 2 „Evropská územní spolupráce“ Ostrava, 29. listopadu 2012.
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
Představení projektu Ing. Martin Pokorný a řešitelský tým VŠB-TU Ostrava.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
„Partnerská spolupráce institucí v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce ČR - Polsko“ Ing. Michal Janeba náměstek ministra pro regionální rozvoj.
Úvahy o budoucnosti koheze a teritoriální spolupráci Jan Březina, europoslanec.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období v rámci Programu Interreg V-A Česká republika - Polsko.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Role Olomouckého kraje při implementaci programu INTERREG V-A ČR-Polsko Seminář „Jak na přeshraniční projekty s Polskem v období “, Olomouc, 3.
Plzeň, 23. dubna 2007 Meziregionální spolupráce INTERREG IIIC, INTERREG IVC.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
V Českých Budějovicích, únor 2017
Regionální politika EU v období
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Jednou nohou v Bruselu – Česko a normalizace prevence kriminality
LIPSKÁ CHARTA o udržitelných evropských městech
Martin Plucha, sekretariát RSK JK
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Tradiční metody vývoje softwaru
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Klíčové aktivity projektu
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Transkript prezentace:

ZALOŽENÍ ESÚS V EUROREGIONU NEISSE-NISA-NYSA Prezentace se týká založení společného právního subjektu – Evropského seskupení pro územní spolupráci v ERN - Bude pospán současný vývoj i potíže, se kterými se setkáváme Evropské seskupení pro územní spolupráci v ERN: www.egtc-neisse-nisa-nysa.eu

Založení ESÚS v Euroregionu Nisa - milníky - Proto byl velkým milníkem v této snaze vstup ČR a Polska do EU (východní rozšíření EU 1.5.2004), kdy došlo k částečnému naplnění primárního cíle ERN - Největšíí oslavy vstupu symbolicky konaly právě na Trojmezí v ERN (byli jsme u toho – potřesení rukou všech tří premiérů)

ESÚS v Euroregionu Nisa - milníky - Založení ERN – 1991- cílem ERN byla integrace přeshraničního území, - vstup ČR a Polska do EU (2004) milníkem, došlo k částečnému naplnění primárního cíle ERN, - oslavy vstupu na Trojmezí v ERN, potřesení rukou všech tří premiérů, - Společné zasedání Rady po rozšíření EU (2004). ERN vznikl po pádu železné opony a „otevření hranic“ a jeho cílem bylo od samého počátku tyto hranice více otvírat a zintenzivnit kontakt přes hranice. Shrnuto jedním slovem, cílem ERN byla větší integrace (přeshraničního území)

ESÚS v Euroregionu Nisa - milníky Společné zasedání Rady po rozšíření EU – Lemberk, 5.6.2004 Nové cíle pro ERN: Společný právní subjekt Společný plánovací a prázdninový region, Po částečném dosažení svého hlavního cíle si ERN na svém prvním zasedání třístranné rady po rozšíření EU (Lemberk, 5.6.2004) stanovil cíle nové: Kromě společného plánovacího a prázdninového regionu to měl být i společný právní subjekt. Schváleno nařízení EP a Rady o ESÚS (2006), Implementace národních provizí.

Podpora vytvoření společného právního subjektu, rok 2010 Z nedávného (dnes prezentovaného) dotazníkového šetření je zřejmé, že naprostá většina dotázaných členů ERN považuje za důležité vytvoření společného právního subjektu.

Cesta k založení ESÚS Rada ERN – Lemberk, 5.6.2004 Přijetí cíle vytvořit společný právní subjekt 5.7.2006 Schválení nařízení o ESÚS Implementace národních provizí Pojďme si tedy shrnout již realizované kroky: Již bylo zmíněno přijetí cíle založit společný právní subjekt. Cesta k realizaci tohoto cíle se otevřela schválením nařízení o ESÚS v roce 2006 a implementací národních provizí.

Cesta k založení ESÚS Studie o ESÚS Studie analyzující ESÚS – 3 varianty postupu Presidium ERN – Sklarska Poreba, 19.2.2010 Odsouhlasení záměru založit ESÚS vedle stávající struktury Studie využitelnosti Analýza dalších kroků, základní parametry ESÚS V minulém roce byla pro ERN zpracována základní analytická studie o ESÚS, s návrhem variant dalšího postupu. Ty budou představeny v následujících slajdech:

V jaké fázi je ESÚS v ERN nyní. Cesta k založení ESÚS V minulém roce byla pro ERN zpracována základní analytická studie o ESÚS, s návrhem variant dalšího postupu. Ty budou představeny v následujících slajdech: V jaké fázi je ESÚS v ERN nyní. 8

Varianty dalšího postupu První variantou bylo zachování stávajícího stavu – tedy nezakládání žádného subjektu – výhody, nevýhody Druhou variantou z opačného konce bylo nahrazení távající struktury společným právním subjektem – výhody – všechny již zmíněné výhody ESÚS, nicméně značná rizika v podobě nevyzkoušenosti Třetí varianta, kterou jsme i ve studii doporučil, je kompromisní a navrhuje založit společný právní subjekt vedle stávající struktury: tak říkajíc „na zkoušku“ – s minimálním rozpočtem a přenesením některých zodpovědností

Varianta: založení ESÚS vedle stávající struktury CZ PL D CZ PL D+CZ+PL ESÚS ESŮS by se stal jakýmsi malým dítětem ERN, který by ERN plně řídil, rozvíjel a kontroloval a sledoval, jak se bude vyvíjet. Pokud by se vyvíjelo úspěšně a existovala by politická vůle, mohly by být na ESÚS přenášeny další zodpovědnosti a jednou by mohly být stávající struktury ERN přeneseny na ESÚS. - ESÚS dítětem, které by ERN řídil, rozvíjel a kontroloval a sledoval vývoj, - dítě se vyvíjí úspěšně a existuje politická vůle -> na ESÚS přenášeny další zodpovědnosti, - výhledově by tak mohly být stávající struktury ERN přeneseny na ESÚS.

Problémy Různé vnímání ESÚS v rámci ERN CZ+PL stanovisko: nástroj pro efektivnější realizaci projektů a některých společných aktivit, zachování stávající politické struktury i současných sdružení k zajištění potřeb členské základny), minimalistická verze. 11

Problémy Různé vnímání ESÚS v rámci ERN DE stanovisko: nová administrativní struktura, nahrazení stávající struktury, žádné duplicitní struktury, maximalistická verze. 12

Příčiny Různé vnímání role Euroregionu, různá členská základna v jednotlivých částech Euroregionu, různá velikost rozpočtu jednotlivých stran (členské příspěvky). 13

Výhled Předpoklad realizace pilotního projektu v 2stranné spolupráci PL-CZ, mustr pro další ESÚS vznikne, jsme na dobré cestě.

Děkuji za pozornost. Jan Kroutil jankroutil1@gmail.com +420 739 643 378