ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Advertisements

Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
SMYSLOVÉ ORG ÁNY. SMYSLOVÉ ORGÁNY (čidla) Umožňují vnímat podněty z okolního prostředí Obsahují buňky (receptory)- reagují na podráždění Podněty vedou.
Oční vady. Krátkozrakost Dalekozrakost Šedý zákal Zelený zákal Vetchozrakost Šilhání Astigmatismus Tupozrakost Barvoslepost.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubuje. Žák vysvětlí funkci čočky v lidském oku.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava II. (žaludek a dvanáctník) Název sady:Přírodopis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
VY_32_INOVACE_PŘČL.11 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření: leden 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis.
Блюдо 3. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací, upevňovací učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Jazyk: Ruština Očekávaný výstup: rozšíření.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Smyslové orgány 1 Zrakové ústrojí, sluchorovnovážné ústrojí obr. 1 obr. 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
F YZIKA Optické vlastnosti oka Vypracoval: Lukáš Karlík.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
Oko, brána do duše, nebo do světa?
VY_32_INOVACE_11_31_Oblečení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
VY_28_INOVACE_01 _LIDSKÁ PLEMENA
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
VY_32_INOVACE_09_28_Trávicí soustava
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_30_ Hydrostatický tlak.
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_12
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 09_Smyslová soustava
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ÚSTROJÍ ZRAKU (opakování pojmů - 2.část)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Z očí do očí Fyzikální Část.
Stavba oka Funkce oka Onemocnění oka Zajímavosti o oku
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor
NEURONY, REFLEXY VY_32_INOVACE_17_23.
VY_32_INOVACE_14_31_Fráze - onemocnění
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ / /21
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_07_smysly člověka (zrak 1)
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
WORD Tabulky - ohraničení
Zrakové ústrojí, sluchorovnovážné ústrojí
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Optika – vady oka a jejich odstranění.
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak

Nejdůležitější lidský smysl Zaznamenává světlo, barvu ZRAK Nejdůležitější lidský smysl Zaznamenává světlo, barvu Vnímá prostorové uspořádání a pohyb předmětů

Orgánem zraku - OKO Uloženo v očnici Chráněno nadočnicovým obloukem a obočím, víčky s řasami Slzné žlázy produkují slzy – zvlhčují oko Okohybné svaly – pohyb

STAVBA OKA Vnější vrstva – bělima , udržuje stálý tvar oka, přechází v rohovku v přední části Střední vrstva – cévnatka – vyživuje oko - vpředu přechází v barevnou duhovku, uprostřed duhovky - otvor – zornice, za zornicí – čočka – zavěšena na řasnatém tělese Akomodace – změna tvaru čočky - zaostřování

STAVBA OKA Vnitřní vrstva – sítnice – světločivné buňky – tyčinky (černobílé vidění) a čípky (barevné vidění) - žlutá skvrna – v sítnici – nejvíce tyčinek a čípků - slepá skvrna – odstup zrakového nervu - sklivec – rosolovitá hmota – vnitřní prostor oka

STAVBA OKA

STAVBA OKA

Akomodace vlevo při zaostření na vzdálený předmět, vpravo na blízko. Rozdíl je v různém zakřivení oční čočky

Oční vady Krátkozrakost Dalekozrakost Šilhavost Šeroslepost Barvoslepost Slepota

Slepota

ZRAK Anotace : Prezentace, která může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Senohrábková Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: popíše jednotlivé části orgánu zraku, definuje funkci zraku Speciální vzdělávací potřeby: přistup k internetu, interaktivní tabule Klíčová slova: zrak, oko Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

Zdroje: VANĚČKOVÁ, Ivana, et al. Přírodopis8 : učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. nakladatelství Fraus, Plzeň 2006. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. http://www.dobreoci.cz/cz/o-ocich/anatomie-oka.html http://www.google.cz/imgres?q=obr%C3%A1zka+stavba+oka&hl=cs&sa=X&biw=1366&bih=636&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=Um3PMt02amwrBM:&imgrefurl=http://www.cvicime.cz/cviceni-praha/cviky/oci/stavba.html&docid=V6kqkSZgL1F1CM&imgurl=http://www.cvicime.cz/cviceni-praha/obrazky/cviky/oci/oko.gif&w=454&h=319&ei=Iiz6TtGLOqzb4QTIg9WNCA&zoom=1&iact=rc&dur=604&sig=117801061299942515333&page=1&tbnh=120&tbnw=171&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=74&ty=58 http://www.google.cz/imgres?q=obr%C3%A1zky+stavba+oka&hl=cs&sa=X&biw=1366&bih=636&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=jzNc9fa3pSyBXM:&imgrefurl=http://www.samotarka.cz/1987/01/Jak-vidime-barvy.html&docid=t3TSAVgQpQiZbM&imgurl=http://b.wz.cz/upload/s/samotarka_blgz_cz/201104/stavba-oka.jpg&w=560&h=450&ei=Xi36TuyIMYTR4QSa_d2NCA&zoom=1&iact=hc&vpx=379&vpy=179&dur=830&hovh=201&hovw=250&tx=135&ty=103&sig=117801061299942515333&page=1&tbnh=135&tbnw=171&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Focus_in_an_eye.svg

Zdroje: ww.google.cz/imgres?q=slepecké+písmo&hl=cs&sa=X&biw=1366&bih=636&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=GRnAlGVXLKeRfM:&imgrefurl=http://www.quido.cz/objevy/braille.htm&docid=QRo1YzR_vqP_pM&imgurl=http://www.quido.cz/objevy/Braille.gif&w=528&h=423&ei=iTT6TufnAsTE4gSf-smNCA&zoom=1&iact=hc&dur=51&sig=117801061299942515333&page=1&tbnh=136&tbnw=170&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=104&ty=58&vpx=293&vpy=147&hovh=201&hovw=251 oogle.cz/imgres?q=slepecké+písmo&hl=cs&sa=X&biw=1366&bih=636&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=4OyyHsb0tQIgBM:&imgrefurl=http://www.sonsplzenjih.cz/book/export/html/8&docid=M5uyUaZy1D7yhM&imgurl=http://static.howstuffworks.com/gif/braille-3.jpg&w=400&h=267&ei=iTT6TufnAsTE4gSf-smNCA&zoom=1&iact=rc&dur=1019&sig=117801061299942515333&page=5&tbnh=126&tbnw=168&start=85&ndsp=21&ved=1t:429,r:15,s:85&tx=78&ty=60 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://www.bhvd.de/bilder/picht1.jpg&imgrefurl=http://www.bhvd.de/produkte/notiz/picht/index.html&h=325&w=438&sz=23&tbnid=Lo2zUK0nGOwpFM:&tbnh=94&tbnw=127&prev=/search%3Fq%3Dpicht%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=picht&docid=iWTsp04C73rFuM&hl=cs&sa=X&ei=jED6Tr26DcTb4QS1saySCA&ved=0CIUBEPUBMA44Cg&dur=144