Základní škola a mateřská škola Damníkov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Starověká Čína 1.A.
Advertisements

Neboli: Čchang-čcheng(doslova „Dlouhá zeď“)
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Starověká Čína.
VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ.
Obojživelníci- vývoj žáby
Starověká Indie.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
ČÍNA - VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie
VY_32_INOVACE_17 Asie - Čína - Velká čínská zeď
ČÍNA.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Nových 7 divů světa Velká čínská zeď  Měla bránit Čínu před nájezdy Hunů  Táhne se stovky kilometrů kolem čínských hranic  Byla vybudována.
Starověká Čína 6. ročník.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Číslo: VY_32_INOVACE_26_19 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Terakotová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Roční doby © Petra Lillová
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Oceány Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu: prezentace, animace.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Úvod do starověku; Vznik písma
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Naše obec – Česká Kamenice
Mgr. Jindřiška Řehořková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ČÍNA.
Základní škola a mateřská škola Damníkov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.2211 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis TÉMATICKÝ OKRUH: Staroorientální státy TÉMA: Významné stavební památky v oblasti starověké Indie a Číny DOPORUČENO PRO: 6. ročník AUTOR VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: Petr Foldyna OBDOBÍ, VE KTERÉM BYL MATERIÁL VYTVOŘEN: listopad 2011 METODICKÝ LIST: Seznámení s typy staveb v oblasti, významnými starověkými městy a místy v Indii, seznámení s funkcemi a účelem impozantní Velké čínské zdi. Prezentace obsahuje část výkladovou a opakovací opírající se o právě nabyté poznatky a práci s dějepisným atlasem. VY_ 32_ INOVACE_ D6.07_ VÝZNAMNÉ STAVEBNÍ PAMÁTKY V OBLASTI STAROVĚKÉ INDIE A ČÍNY_PREZENTACE_TEST_PPT

Významné stavební památky v oblasti starověké Indie a Číny

Indie civilizace kolem Indu vytvořila řadu 5 významných měst – nejznámější HARAPPA a MOHENDŽODARO vpádem Árjů od severu kolem roku 1800 př.n.l. nastal úpadek civilizace v 1. tisíciletí př.n.l. se v Indii objevila velkoměsta s kanalizací, písmem a zručnými řemeslníky města vyprojektována a postavena z cihel typizovaných rozměrů, hygiena na velmi vysoké úrovni, např. veřejná WC

Mohendžodaro

Mohendžodaro objeveno v roce 1922 leží v údolí řeky Indu rozkvět města nastal ve 3. až 2. tis. př.n.l. počet obyvatel té doby 40 000 město vyniká souřadnicovým systémem, protkáno kanalizačním systémem – ústily sem vývody záchodů a koupelen u každého domu studny jako zdroje pitné vody

Skalní chrám v Adžantě

Skalní chrám v Adžantě úkryt mnichů v době monzunových dešťů 29 jeskyní vytesaných jen za pomocí kladiv a rydel stěny jsou zdobeny výjevy z Buddhova života

Velká stúpa v Sánčí - nákres

Velká stúpa v Sánčí SÁNČÍ = poutní místo s několika buddhistickými chrámy STÚPA = základní typ buddhistické architektury Velká stúpa se budovala od 3. stol. př.n.l. do 1. stol. n.l. měří v průměru 36,6 metrů, vysoká 16, 5 m vysoká základna představuje zemi, nad ní je vztyčena kopule nebe sloupek na úplném vršku je pravda najdeme zde příběhy ze života Buddhy

Čína za vlády dynastie Šang vybudován pás měst podél řeky Chuang-che v těchto městech stavěny paláce a chrámy z vyřezávaného dřeva archeologové většinou odkrývají místa nepodléhající zkáze, např. hrobky každé město se pyšnilo dokonalým opevněním vrcholem opevněného systému byla Velká čínská zeď

Velká čínská zeď

Proč a kdy byla vystavěna ? na ochranu obyvatel Číny před útoky kočovných nájezdníků z nitra Asie s budováním masivních opevnění se začalo v 9. stol. př.n.l., jednalo se pouze o místní stavby Velkou čínskou zeď nechal vybudovat císař Š-chuang-ti současný vzhled získala za dynastie Ming (1368-1644)

Jaká je délka Velké čínské zdi ? po nejnovějších objevech a výpočtech se nejčastěji objevuje číslo 7193 km nutno přičíst i vnitrozemské opevnění o délce 2500 km jedná se o nejrozsáhlejší stavbu na naší planetě

Parametry Velké čínské zdi výška zdi je mezi 8 až 11 metry průměrná tloušťka 7 metrů v základně je široká 7,5 metru šířka v koruně 4,5 metru mohlo jet po ní 6 jezdců na koních vedle sebe

Strážní věže Velké čínské zdi podél celé zdi jich vybudováno 25 tisíc, každá 13 metrů vysoká vzdálenost 90 až 180 metrů maximální vzdálenost věže s posádkou 18 km zprávy o útoku pomocí kouřových signálů

Velká čínská zeď - zajímavost kdysi byla považovaná za jedinou stavbu, kterou lze rozeznat z povrchu Měsíce předpoklad se nepotvrdil zeď přesto zůstává největší stavbou všech dob

Práce s dějepisným atlasem 1. V dějepisném atlase na straně 21, mapě č. 11 najděte a poté vyjmenujte města v povodí řeky Indu. 2. Pomocí dějepisného atlasu, strana 21, mapa č. 10 si prohlédněte polohu Velké čínské zdi.

Opakovací otázky I. 1. Jak dlouho se budovala Velká stúpa v Sánčí ? 2. Jakými civilizačními vymoženostmi se pyšnila starověká indická města ? 3. Co jste si zapamatovali o staroindickém městě Mohendžodaro ? 4. K jakému účelu měl původně sloužit skalní chrám v Adžantě ? 5. Čím jsou zdobeny stěny jeskyní tohoto skalního chrámu ?

Opakovací otázky II. 1. Co představuje vrchol opevněného systému ve starověké Číně ? 2. Proč byla Velká čínská zeď vystavěna ? 3. Jaké její parametry sis zapamatoval (a) ? 4. Za vlády jaké dynastie získala Velká čínská zeď svůj vzhled ? 5. Nakresli do sešitu průřez zdí:

Metodický list Anotace: Seznámení s typy staveb v oblasti, významnými starověkými městy a místy v Indii, seznámení s funkcemi a účelem impozantní Velké čínské zdi. Prezentace obsahuje část výkladovou a opakovací opírající se o právě nabyté poznatky a práci s dějepisným atlasem. Cílová skupina: žáci 6. ročníku základní školy Klíčové pojmy: Harappa, Mohendžodaro, Adžanta, Sánčí, Velká čínská zeď

SEZNAM LITERATURY: Dagmar Pernická: Historie v obrazech – Starověk A, Media DIDA s.r.o., Olomouc 2006 Ilona Mandelová a kolektiv: Pravěk a starověk – dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, Kartografie Praha,2003 ZDROJE OBRÁZKŮ: Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí SW Activ Studio (Activ Inspire), resouce packs, nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. 1. Obrázek staroindického města Mohendžo-dáro, strany 2 a 4. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ghanghro_location.jpg Popis English: en:Commons:Category:Mohenjo-daro en:Commons:Category:Larkana Datum 2005-12-31 (original upload date) Zdroj Transferred from en.wikipedia Autor Original uploader was Ghanghro at en.wikipedia 2. Obrázek skalního chrámu v Adžantě, strany 2, 6, 7. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Aurangabad_-_Ajanta_Caves_(21).JPG Popis thumb|Ajanta Caves. Datum 2006-09-03 (original upload date) Zdroj Originally from en.wikipedia; description page is/was here. Autor Original uploader was Jonathanawhite at en.wikipedia

3. obrázek Velké stúpy v Sánčí, strany 8, 9. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sanchi3.jpg from H. Gardner 4. obrázek Velké čínské zdi (hnědobílý), strany 2, 11, 14. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Greatwall_large.jpg?uselang=cs Autor Herbert Ponting (1870-1935) 5. obrázek Velké čínské zdi (barevný), strany 11, 15. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ze%C4%8F2005.jpg Popis English: Great Wall of China (w:Mutianyu) Datum listopad 2005(2005-11) Zdroj Vlastní dílo Autor Barsov 6. obrázek Velké čínské zdi (družicový), strany 11, 16. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gwc-from-space.jpg Great Wall of China as seen in a false-color radar image from the Space Shuttle, taken in April 1994 by NASA

AUTOR: Petr Foldyna KONTAKT: Foldyna.Petr@seznam.cz Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a pro vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.