Řezání vnitřních závitů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotacePájení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBezpečná.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceRozdělení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 AnotaceValivá.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBeztřískové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 AnotaceZáklady.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 AnotaceVyhrubování.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Martin Bártek Název prezentace (DUMu): 4. Ruční řezání závitů vnějších i vnitřních (kostka) Název sady: Tematické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada38 AnotaceVýuka.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 31 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceProbíjení.
Hřídele VY_32_INOVACE_31_ 621
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Látky a jejich přeměny VY_32_INOVACE_29_581
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
ŘEZÁNÍ ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_614
Strojní obrábění – nástroje na frézování
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Technické materiály - litina
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hlavní části CNC strojů 2
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Soustružení 1 VY_32_INOVACE_22_425
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Regulované soustavy statické
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Fyzikální konstanty – bod tání, bod varu
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Šroubové spoje VY_32_INOVACE_31_625
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Kolíkové spoje a čepy VY_32_INOVACE_31_626
MĚŘENÍ I. POSUVNÉ MĚŘÍTKO
Měření posuvným měřítkem
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
Strojní obrábění – Praktická úloha 4
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Strojní obrábění – Praktická úloha 1
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vrtání v praxi VY_32_INOVACE_15_295
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Základy strojního obrábění - válcové plochy
Výrazy-algebraické vzorce
MĚŘENÍ II. MIKROMETR VY_32_INOVACE_30_600
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Řezání vnitřních závitů
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Transkript prezentace:

Řezání vnitřních závitů STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Řezání vnitřních závitů VY_32_INOVACE_15_297 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 15 Anotace Způsoby řezání vnitřních závitů Klíčová slova Řezání závitů, závit, stoupání, rozteč závitu, metrický závit Předmět Odborný výcvik Autor Lubomír Hrstka Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, data projektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník, žáci 15 - 16 let, elektrikář, autoelektrikář Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední strana 1

ŘEZÁNÍ VNITŘNÍCH ZÁVITŮ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ruční zpracování kovů ŘEZÁNÍ VNITŘNÍCH ZÁVITŮ 2

Základní funkční částí šroubu a matice STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Řezání vnitřních závitů – třískové obrábění Základní funkční částí šroubu a matice je závit. Závit vznikne vyříznutím šroubovité drážky. Závit řežeme dovnitř materiálu do vyvrtané díry nebo na povrchu kruhového materiálu. Podle toho rozdělujeme závity na vnitřní a vnější. 3

Rozdělení závitů podle profilu STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Rozdělení závitů podle profilu METRICKÝ ZÁVIT značíme velký písmenem M WHITWORTHŮV ZÁVIT značíme velký písmenem W LICHOBĚŽNÍKOVÝ ZÁVIT značíme velký písmenem T 4

Základní tvar a hodnoty metrického závitu STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Základní tvar a hodnoty metrického závitu Na obrázku je uvedeno značení: velký průměr šroubu ….d střední průměr šroubu ..d2 malý průměr šroubu …..d3 velký průměr matice…. D střední průměr matice… D2 malý průměr matice….. D1 stoupání ………………… s rozteč ……………………t nosná hloubka závitu …H1 5

Závitořezné nástroje pro vnitřní závity Druhý – řezací ubere asi 30% STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Závitořezné nástroje pro vnitřní závity První předřezávací závitník bere asi 60% materiálu. Druhý – řezací ubere asi 30% Třetí dořezávací ubere 10%. 6

Pracovní postup řezání vnitřního závitu STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Pracovní postup řezání vnitřního závitu Podle velikosti závitu vyvrtáme díru. Díru vrtáme větší než je malý průměr závitu. . 7

Díru zahloubíme kuželovým záhlubníkem STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Díru zahloubíme kuželovým záhlubníkem 8

Kontrolní otázky 1. Co to je úhel stoupání? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kontrolní otázky 1. Co to je úhel stoupání? 2. Podle čeho se určuje rozdíl mezi levým a pravým závitem? 3. Jak se rozdělují závity podle tvaru? 4. Jaký je rozdíl mezi metrickým a Whitwortovým závitem? 9

Bezpečnost práce 1. Materiál řádně upněte! STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Bezpečnost práce 1. Materiál řádně upněte! 2. Používejte nepoškozené nástroje! 3. Dodržujte pořadí závitníků! 10

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použitá literatura 1)Zámečnické práce a údržba Technologie 1. díl učebnice pro odborná učiliště Vydalo Nakladatelství PARTA, s.r.o. Praha 2006, ISBN 80-7320-086-4 Autoři: Fialová Dana Ing., Gradek Vladislav Ing., Použité obrázky: obr. 113, 114, 124 2)Technologie ručního zpracování kovů pro 1. ročník OU a UŠ kovo oborů, Praha, SNTL 1981, EAN 04-204-82, použité obrázky: str.57, obr. A Autor: OUTRATA ING. Jiří, 11